Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

tror ikke cd rommen funker på mac, men isync er et program som følger macen,

du laster ned en pluign for nokia n95 og kobler deg til mac en via blåtann.

Jeg syncer bare adresseboken, men tror den fungerer på kalender også.

når jeg legger inn kart og skal oppdatere firmware, bruker jeg virtual pc for mac.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja jeg tror jeg står over den, inntil evt sw oppdatering som kansje bedrer batt kapasitet. er greit å kunne snakke i den også uten å tenke på batteriet hele tiden.

 

og det er fortsatt en mobiltelefon... ikke PC! må le litt av engasjemanget deres over denne mobilen også da!  :)

8488452[/snapback]

 

For meg er det vel ikke snakk om en liten PC, mer PC-ens forlengede arm. Den gir en del muligheter som man har på PC bare at man har de mulighetene når man ikke har tilgang til PC. Og for å være litt uenig i noe du skrev tildligere Janne så har SE gitt ut dyre telefoner med slark og bugs. Både min P800 og min P900 hadde slark og bugs, og ikke minst gikk de tregt! Slarken merket man ikke så mye på de, men systemet på de syns jeg var veldig skuffende og de ble fort solgt. Og etter at jeg hadde N90 (kjøpte ikke jeg et minnekort for deg til den?) hadde jeg nærmest gitt opp smartphones. Og har siden det heller ikke eid noen.

 

En gang i tiden var Ericsson og SE med på å skape nye standarder når det gjaldt mobiler, jeg husker T68 som var nyvinnende på mange måter med fargeskjerm og blåtann. Selv om den helt klart hadde sine feil satte den en ny standard. Nå satser SE mye mer på det trygge og sikre, og det er ikke tvil om at de lager veldig gode telefoner. Vi trenger imidlertid fortsatt de som tør å prøve på nye ting, putte inn flere funksjoner og gi mobilen nye bruksområder. Derfor valgte jeg å prøve N95, og av alle dyre telefoner jeg har hatt er det denne som har overrasket meg mest i positiv retning. Er forsåvidt enig i at batteriet kunne vært litt bedre, men da hadde den enten blitt større, tregere eller hatt færre funksjoner. Og jeg tar heller en telefon med litt dårligere batterilevetid som er så rask og gir meg de samme mulighetene som N95 gjør enn noe midt i mellom. Jeg liker den akkurat som den er. Den perfekte mobiltelefon tror jeg aldri kommer til å blir laget siden vi hele tiden krever mer og mer, og det har lenge vært kjent at teknololigen på innholdet ligger foran batteriteknologi. Samtidig kan den fint holde i 2 dager med normalt bruk, det er bare å ta litt hensyn til hvordan du bruker den i forhold til hvor lenge du vil at den skal vare.

 

Det skal også sies at jeg har en N95 nærmest uten slark og har heller ikke merket stort til bugs

Hmm... ble langt dette gitt, men fikk lufta meg da :D

Lenke til kommentar

jo det var deg det ja?!

 

vel p990 å de er jeg enig i at kan både henge seg etc.

 

jeg må si meg enig i det du har skrevet ja. ei veninne av meg har N95 og hun brifa stort med videotelefoni på tv skjermen, det var stili! alle menyer å alt var rett på tv`n i stua... da fikk jeg litt lyst på en sånn jeg å. men hun å sa dette om batteriet. vel det kan hende det blir bedre etterhvert, det pleier det på mobiler da.

 

men om man ikke bruker den noe da hvor lenge "lever" den da?

Lenke til kommentar
jo det var deg det ja?!

 

vel p990 å de er jeg enig i at kan både henge seg etc.

 

jeg må si meg enig i det du har skrevet ja. ei veninne av meg har N95 og hun brifa stort med videotelefoni på tv skjermen, det var stili! alle menyer å alt var rett på tv`n i stua... da fikk jeg litt lyst på en sånn jeg å. men hun å sa dette om batteriet. vel det kan hende det blir bedre etterhvert, det pleier det på mobiler da.

 

men om man ikke bruker den noe da hvor lenge "lever" den da?

8488797[/snapback]

 

Det var meg det da ja, har ikke herjet rundt på forum for nye mobiler siden da :)

 

Nå tror jeg ikke jeg er villig til å teste maksimal standby-tid, tror ikke jeg hadde klart å la den ligge så lenge. Men min var fulladet ca kl 14 og har etter det:

1 time radio

2,5 timer musikk

10 min GPS

6 sms

7 minutter telefon

Og har nå mistet en strek på batteriet

Altså snart 11 timer siden.

 

Men det er jo ikke noe problem å bruke det opp på 10 timer hvis du skal teste alt og gjerne på en gang. GPS, musikk og Sportstracker samtidig har jeg funnet ut trekker en del strøm.

 

Her er forhåpentligvis en god nyhet:

"The Nokia N95 is one of the few mobile phones out there with slated microSDHC compatibility. so there is no point for other phone owners (like Samsung E900, D900, and other earlier Nokias like Nokia 5300, Nokia 6233 and Nokia 6234, Motorola KRZR etc) waiting on the new 4GB card as it is not going to like it.

 

You as a Nokia N95 owner are one of the lucky few with a compatible phone. We are trying to work with some other manufacturers, like HTC to establish good SDHC compatibility information for their phones (also sold as O2 XDA, T-Mobile MDA, Orange M, AND Vodafone VPA ranges) prior to the microSDHC launch."

 

kommer fra MobyMemory som visstnok skal være pålitelige kilder

Det er flere andre på steder som HowardForums som nå snakker om at de nye kortene er kompatible med N95, men at produsenter som HTC ikke vil være det på en stund.

Lenke til kommentar

N95 en PC? Ikke vits å diskutere uten å ha en klar og objektiv definisjon av PC:

"A personal computer (PC) is a microcomputer whose price, size, and capabilities make it useful for individuals."

 

Andre vil vel si de vet hva det er når de ser en.

 

Når det gjelder batteri så tror jeg nok N95 har noe å gå på i forhold til firmware, men jeg tror ikke det er batteriet som er dårlig, men heller at telefonens funksjoner er ekstra krevende. Nå er det nok ikke så mange som har brukt telefonen på gammaldags vis over tid for å sjekke batterikapasiteten, og dermed får den jo fort ord på seg får å være dårlig på dette.

Lenke til kommentar

Hadde satt på vekkeklokken i dag, og merket når denne ringte at det som kom ut av høytaleren på langt vei var noe rent. Det hørtes rett og slett ut som om høytaleren i telefonen var sprengt ved at jeg hørte en (høy) skurrelyd samtidig som alarmsignalet ble spilt. Jeg har også tenkt over dette når jeg ringer noen, da ringesignalet fram til noen svarer virker langt fra normalt. Noen som sliter med samme problemet?

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som vil være så snill å ta seg tid til å forklare hvordan jeg skal få koblet min N95 mot mitt trådløse nett (lukket nett). Jeg bruker Mac og AirPort, og har lest på forskjellige nettsider om hvordan å få det til, men enda har jeg ikke klart å koble meg opp. Vær vennlig å forklar det like detaljert som dere ville forklart for dama deres hva offside er ;)

8488696[/snapback]

Det enkleste er å kontakte Nokia Care på telefon 22971971, de leder deg gjennom oppsettet steg for steg.

Lenke til kommentar
er ikke det fryktelig ræva av en mobil til 6000; ? holde 10 timer å sånn? står det ikke 1014 dager stand-by på Nokia sidene om denne?

 

for er den så dårlig så er den jo også ubrukelig?

8487240[/snapback]

Batteriet mitt holder 2 dager og mere med vanlig bruk

De gangene jeg har blitt tappet i løpet av dagen er fordi jeg har glemt å lukke programmer(dette ser du ved å holde den venstre multimedia tasten)

Selve gps programmet bruker jeg ikke, det er udugligt og bruker masse strøm

Telefonen er verdt de kronene uten det dustete programmet der(jeg måtte på byens høyeste punkt for å få gps kontakt) ellers er det klin umulig samme hva jeg gjør

Mye annet digg på telefonen

Lenke til kommentar

Det er noe det gjør med alle sammen. En eller anna kul ting inne i telefonen som suser rundt.

 

Edit: Og for de som har lyst på en kjempebra mobil, samtidig som de har lyst å bruke navigeringen, så kan de kjøpe seg en ekstern GPS-enhet. Da kan du bare slenge enheten frem i vinduet og ha N95 hvor du vil i bilen. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Edit: Og for de som har lyst på en kjempebra mobil, samtidig som de har lyst å bruke navigeringen, så kan de kjøpe seg en ekstern GPS-enhet. Da kan du bare slenge enheten frem i vinduet og ha N95 hvor du vil i bilen. :)

8489930[/snapback]

Løs GPS mottaker er tingen, det kompenserer for batteriforbruk og den mest idiostisk plasseringen av GPS antenna som er tenkelig.

Den ingeniøren som har plassert GPS antenna i bunn av N95 må ha vært "dritings", totalt inkompetent og uvitende. :wallbash:

Lenke til kommentar
Min gps funker smertefritt.

 

Kobler opp på under minuttet, og funker både i bil og gående uten å miste kontakten. Dette i tjukkeste oslo.

8490945[/snapback]

I bilen fungerer N95 når den får være i nærheten av en ikke metallisert rute. I en koppholder, midt i bilen, fungerer den ikke.

 

Savner muligheten til å slette enkelt kart med MapLoader, ikke slik som nå hvor alle slettes.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Problem med Wlan.

 

Først trodde jeg det var ett lokalt problem med Wlan hjemme hos meg. Men nå får jeg samme problem hos min far. Jeg får ikke brukt Wlan til å koble meg opp noe sted. Prøver jeg å surfe får jeg error melding om en Gateway eller noe. Prøver jeg Fring så bare nekter den å gå online.

 

Vet noen hva problemet kan være? Noen som opplever det samme?

 

Jeg har angitt riktig WEP kode osv...for laptopen min funker fint både her og hjemme.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Min gps funker smertefritt.

 

Kobler opp på under minuttet, og funker både i bil og gående uten å miste kontakten. Dette i tjukkeste oslo.

8490945[/snapback]

I bilen fungerer N95 når den får være i nærheten av en ikke metallisert rute. I en koppholder, midt i bilen, fungerer den ikke.

 

Savner muligheten til å slette enkelt kart med MapLoader, ikke slik som nå hvor alle slettes.

8491120[/snapback]

 

Fungerer flott hos meg også, vedlagt ligger et bilde av plassering i bil.. (Tatt med telefon)

post-114835-1177763127_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...