Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

er ikke det fryktelig ræva av en mobil til 6000; ? holde 10 timer å sånn? står det ikke 1014 dager stand-by på Nokia sidene om denne?

 

for er den så dårlig så er den jo også ubrukelig?

8487240[/snapback]

 

Hvor i all verden fikk du det tallet fra? Det er vel ingen mobiler med batterier som varer i nesten 3 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Langt ifra ubrukelig. Er jo mye mer en datamaskin enn en mobil! Sitter å surfer på nettet, og MSN-en er jo lettere enn å bruke den på datan imo, koser meg med 10-talls spill, navigasjon, ser filmer, hører på musikk i tillegg til bra kamera, video, kalenderen som er best i sin klasse ++++

Batteritid = ingen ting å si når den er den den er.

 

Den er perfekt, de som mener noe annet; piss off :love:

8487386[/snapback]

Hvilken MSN kan man bruke og hvor finner man den?

Lenke til kommentar
Om du klarer å lade en gang for dag, løp å kjøp.

jeg har ladet min opp 4 ganger nå å batteriet holder i ca 10 timer og jeg bruker min kankje mye :roll:

men den kommer jo igjenom dagen så jeg kan lade den på kvleden :cool:

8486329[/snapback]

 

 

HER STÅR DET 10 TIMER!

 

og sorry men det er en mobil ikke en datamarskin som noen skrev! om du ikke vet det har du virkelig blitt lurt! :!:

 

jeg lurer på å kjøpe en N95 i sand men om batteriet er så ræva at jeg må ha med lader og billader hvor enn jeg er så har jeg ikke så lyst på den samme hvor mye fiksfaks den inneholder!

 

å hvorfor kan ikke Nokia lage det 100% bra ? det er jo ganske vesentlig at den skulle hatt ett kraftigere batteri!?

Lenke til kommentar

Enig i at det kan ligne på en liten datamaskin. Det er jo en mobil, men alt du kan bruken den til er imponerende.

 

Denne mobilen har alt. Hvis man er avhengig av veldig bra batterikapasistet, så får man bare holde seg langt unna denne mobilen.

 

Men hvis du har lyst på en dings som har alt, så kjøper du denne.

 

Har du lyst på en dings som har absolutt alt OG bra batterikapasitet så vent til den mobilen kommer en gang i fremtiden.

 

Men er ikke så ille som folk skal ha det til. Sitter du og bruker mobilen hele dagen, så går batteriet tomt fort. Dette er jo naturlig de første dagene, ukene man har den. Alt skal jo testes ut osv.

Lenke til kommentar

En av fordelene til N95 er muligheten for å bruke WLAN. Hva det kan gjøre med samtalekostnaden fra et hotell i utlandet er jo innlysende. :wow:

 

Leste et tips om å redusere WLAN TX effekten fra 100mW til 10mW er en grei måte å forlenge batteritiden dersom man må ha WLAN påskrudd.

Meny->Verktøy->Inst->Tilkobling->Trådløst LAN->VALG->Avanserte innstillinger->TX-strømnivå.

Lenke til kommentar
Men hva er ulempen med å redusere den til 10mW?

Med lavere utgangseffekt gir N95 svakere signal til accespunkt.

Det er jo bare å teste om WLAN funksjonen fungerer uten å miste WLAN forbindelsen med lavere effekt.

Har man accespunktet innen kort avstand uten hinder er laveste effekt nok. Har prøvd med 4 mW hjemme og det fungerer uten problemer.

 

@SUPERJANNE

Det jeg sparer med å bruke WLAN og f.eks Vyke MobilIP fra hoteller i utlandet kan jeg kjøpe MANGE batterier for.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

@SUPERJANNE

Det jeg sparer med å bruke WLAN og f.eks Vyke MobilIP fra hoteller i utlandet kan jeg kjøpe MANGE batterier for.

8488262[/snapback]

 

ja greit det, men kjipt å styre å lade batterier og hele tiden lade og lade, være avhengi av strømstøpsel. N80 var jo likedann, det var ikke morro. men for all del kansje den blir bedre ved lengre bruk?

 

har jo lyst på den, så veldig kjedelig dette batteriproblemet.

Lenke til kommentar

Bruker du telefonen så mye da?

 

Holder å lade den hver natt, selv om du bruker den mye.

Du trenger jo ikke å ta med lader på dagtid, så lenge du lader den på natta.

 

Det som først å fremst trekker mye strøm er gps. Hvis du navigerer rundt timer, så holder den ikke lenge.

Lenke til kommentar

heisann.

 

når det gjelder slider slarken, har jeg nå absolutt ingen slark!, men..........

etter endel øl, tenkte jeg, til helve... jeg prøver.

Først fulgte jeg http://www.howardforums.com/showpost.php?p...5&postcount=227.

Det ble noe bedre, hadde bare et lag tape, men jeg tror ikke dette ville vart.

tapen hadde jo blitt slitt eller løsnet etter en stund.

Så jeg åpnet telefonen igjen og begynte å bøye på de sorte stengene med tang.

Nå er slideren veldig stør!!, men jeg håper dette vil gå seg til. Sporet i slideren er jo av plast og vil sikkert slites ned etterhvert..?

Det jeg er helt sikker på er at garantien er hvertfall ikke gjyldig lenger, når man begynner å bøye med tang så vises det!!

men men slarken irriterte meg så Jæv...lig at jeg måtte bare!

Jeg tror også at de som har litt eller ingen slark idag kommer til å få det etter noen måneders bruk!

Lenke til kommentar
ja jeg tror jeg står over den, inntil evt sw oppdatering som kansje bedrer batt kapasitet. er greit å kunne snakke i den også uten å tenke på batteriet hele tiden.

 

og det er fortsatt en mobiltelefon... ikke PC! må le litt av engasjemanget deres over denne mobilen også da!  :)

8488452[/snapback]

Engasjert og engasjert, det er en måte å se tingene på.

For en som er på reisefot og bor på hoteller ca. 150 døgn pr. år. Kjører mer leiebil enn egen bil. Kommer stadig vekk til nye steder hvor man er ukjendt.

 

For meg er N95 med en ekstra Blåtann/GPS mottaker et Kinderegg. Slipper å dra med meg en drøss ekstra "Dingzer" som f.eks. Walkman, TomTom, Z600 og ladere til alle disse "Dingzene" :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som vil være så snill å ta seg tid til å forklare hvordan jeg skal få koblet min N95 mot mitt trådløse nett (lukket nett). Jeg bruker Mac og AirPort, og har lest på forskjellige nettsider om hvordan å få det til, men enda har jeg ikke klart å koble meg opp. Vær vennlig å forklar det like detaljert som dere ville forklart for dama deres hva offside er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...