Djrunner Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvorfor ikke rapportere om det her også da? Sikkert flere som får bruk for det her enn på nettby. 8426874[/snapback] Ikke så mye å si egentlig... Tok av bakdekselet for å inspirere sliden med tanke på en utbedring av litt slakk, og følgende observasjoner ble gjort: - Bakdekslet er like billig som det egentlig føles. Det kommer av bare man ser skjeivt på det...bare ta en side av gangen. Knappene sitter fast i dekslet..."høyttalerne" gjør det ikke. - Slideren er bare to metall stenger(skinner) ca 4-5cm lange som holder topp og del samlet. Under disse er et tynt lag silikon, sannsynligvis fo å gjevne presset . Disse kan skrues av (3 skruer hver...liiiten torx) og modifiseres. Jeg prøvd forsiktig med en tang på den ene...og konstaterte at de var veldig harde. Jeg gjorde egentlig ingen ting av betydning og skrudde det hele sammen igjen, og den ble hverken verre eller bedre. Jeg tror nok det er bøyinger og sånt man kan gjøre for å modde den, men tror det er stor sjans for å bare flytte på problemet. Det er rett og slett en simpel konstruksjon. Hva enn du gjør...jeg ville ikke flyttet på delene med skinnene avskrudd. ... da kan det hende du sliter. - Jeg tror det er et stort market for bakdeksler til N95...i alle mulige farger og varianter. Det er en dritsimpel sak som ikke vil koste en dritt og lage...bare vent noen mnd...følg med på ebay. - En interessant observasjon er jo at alt ordner seg bare man klemmer på bakdeklset (mot sliden på hver side), så hvis noen kan lage et bakdeksel med spenn i...tynn fjær eller noe...så vil iallefall silden være sikret sideveis. Tror det er en foretningside i det der! Konklusjonen er at jeg avventer det hele...siden det ikke er så ille egentlig. Så får jeg se hvilke ideer og løsninger andre kommer opp med. 8426891[/snapback] Ja, da var vi enige. Bra forklart Min slark er ikke sideveis men mye når jeg trykker på den ned/opp, for mye mener jeg iallefall. den skrangler jo Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 prøver en gang til.. Er det noen som har funnet ut om det går an å få vekk den wlan statusen som står midt på active standby skjermen? (rett under kalenderoppføringer) Har prøvd alt mulig nå men finner ingen plass der det går an å slå den av. Eneste løsningen er å slå av active standby helt men det vil jeg jo ikke.. 8426206[/snapback] andralerv: Denne tråden begynner å bli fryktelig lang, men så du post #864? - 8417873[/snapback] 8426721[/snapback] Menysystemet er litt annerledes på N95, men når man uansett finner innstillingene for programmer under Active Standby, da får man kun endret på de seks programmene som ligger som ikoner på siden av hverandre i toppen av skjermen. WLAN-statusen kommer frem lenger ned som en egen linje under kalenderen. Jeg har i hvert fall ikke funnet ut hvordan man får tatt den bort. Lenke til kommentar
arbab1984 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Til de av dere som skal kjøpe minnekort, kjøp på QXL da vel. Bare å søke på "microsd". Der finnes 1 og 2 GB kort. SANDISK til og med. Rimelig er de og. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Koster jo bare litt over 200 kroner for et nytt 2GB-kort, så hvorfor kjøpe brukt? Lenke til kommentar
arbab1984 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Koster jo bare litt over 200 kroner for et nytt 2GB-kort, så hvorfor kjøpe brukt? 8427433[/snapback] Det er jo helt nye kort da. Hvor koster de litt over 200? Med frakt eller? Er det noen som vet sånn ca hvor mye plass det tar dersom man skal ha kart over skandinavia? Må man installere kart over Norge før man får opp GPS-posisjon? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 SanDisk 2GB til 181 kroner. Så ber du dem sende det i et brev, så blir portoen lik 0. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 fant en liten guide om hvordan man kan fikse slarken. Re: Nokia N95 build quality - I fixed my loose sliderLike a lot of people my N95 suffered from a loose slider - in closed mode it would move 0.5mm from top to bottom and pressing the buttons would cause the slider to move downwards and rattle. I eventually exchanged it and got one that was slightly better but that too was slightly loose on the right hand side of the phone. I couldn't be bothered to all the way back to the shop and and so decied to fix it myself. You need to remove the battery and cover from the phone and then pull the casing from the phone itself - I started at the bottom. It's just clipped in with a couple of doubled sidded stick pads - there are no screws. You then see that the slider is retained between two plastic shims (one either side) which clip into the little groove that you can see on the top half of the slider. Around the two plastic clips are two black metal retainers which are held in by three Torx T5 screws. One mine, the slider was loose because the gap between the bottom of the groove and the metal retainer was too large - you've got various options here to reduce the movement. You can either introduce more material (extra shim) between the groove and the retainer or like me, unscrew the retainer and use a pair of pliers to slightly bend down the metal so that it grips into the groove a bit more. Takes about 10 minutes to do and I now have a phone that is solid with no wobbly movement. It doesn't even jiggle in closed mode any more. I have to say it's surpising that a company can sell goods that is so sloppily designed - you can see that it's been put together properly (scre holes all line up, plastic guides pokle through the right holes on the metal retainer) it's just that the tolerances they used are way too wide. vet ikke helt om jeg tør enda Lenke til kommentar
trondage Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Til de av dere som skal kjøpe minnekort, kjøp på QXL da vel. Bare å søke på "microsd". Der finnes 1 og 2 GB kort. SANDISK til og med. Rimelig er de og. 8427342[/snapback] Til dere som vurderer å kjøpe via QXL, en ting skal dere være klar over, Spesielt gjelder dette minnekort. De som selger de, har de sjelden hos seg selv, men i "Hong Kong" og som dere kanskje vet så er det ikke så vanskelig å få reprodusert noe der. Disse "Sandisk"-kortene trenger faktisk ikke å være ekte, selv om en dum norske tror han skal tjene noen kroner extra! Jeg har selv kjøpt fra noe liggnende og kvaliteten er så som så... Søk på google og dere finner lett en forklaring på hva som er ekte og hva som er "ekte". Bare til orientering, så dere ikke blir skuffet etter å ha ventet i 1-2 uker på kortet. Kjøp heller fra en nettbutikk i norge, koster som regel ikke så mye mer det heller. Oppdatering: Her har dere en link som forklarer forskjellen mellom ekte og "ekte" Sandisk-kort: http://reviews.ebay.com/FAKE-SanDisk-Ultra...000000001254879 Endret 20. april 2007 av trondage Lenke til kommentar
gormnass Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Mulig dette er litt off topic, men kan noen forklare hvordan jeg skal overføre kalender og meldinger fra min gamlel n70 til min nye n95. får ikke til med pc suite, og siden de har forskjellige minnekort er det ikke bare å flytte det heller. takk. Har søkt litt men finner ikke ut av det. takk. 8421840[/snapback] www.zyb.com om jeg husker rett 8422093[/snapback] Finnes det ikke et program på N95 som heter "Overføring" i menyen Verktøy? Dette finnes på N80 og N70, og jeg brukte det når jeg gikk fra N70 til N80. Programmet overfører kontakter, kalender og enkelte andre data mellom Nokia-modeller . Når du starter programmet "Overføring" vil du få en beskrivelse om hvordan det skal gjøres. mvh Gorm Lenke til kommentar
akseln Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Joda, "overføring" er med og fungerer helt ypperlig. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Faen som jeg hater posten. Vi venter på 3 mobiler (1 er min), + flere andre varer som er lovt ut til kunder før helgen. Pakken ble sendt på onsdag med bedrift dør-dør. Da skal vi ha pakken dagen etterpå... Men neida. Pakken ligger på en gudsforlatt plass for tredje dagen på rad. Jeg får ikke min mobil, 2 kunder får ikke sine mobiler, og flere andre får ikke det de skal ha før helgen. Lærdom: Aldri lov noe til noen dersom du er avhengig av posten for å holde løftet. Lenke til kommentar
gladdys_84 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvorfor er alle så besatte på Sandisk?? Er ikke Kingston sine minnekort mye bedre?? Lenke til kommentar
trondage Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvorfor er alle så besatte på Sandisk?? Er ikke Kingston sine minnekort mye bedre?? 8427845[/snapback] Når jeg drev å undersøkte minnekort til mitt digitalkamera, så leste jeg en masse om folk som hadde problemer med Kingston, plutselig var alt borte osv. Lenke til kommentar
gladdys_84 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvorfor er alle så besatte på Sandisk?? Er ikke Kingston sine minnekort mye bedre?? 8427845[/snapback] Når jeg drev å undersøkte minnekort til mitt digitalkamera, så leste jeg en masse om folk som hadde problemer med Kingston, plutselig var alt borte osv. 8427867[/snapback] Vi bruker nesten bare Kingston i butikken jeg jobber i. Har aldri hatt noen problemer med det vi... Lenke til kommentar
trondage Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvorfor er alle så besatte på Sandisk?? Er ikke Kingston sine minnekort mye bedre?? 8427845[/snapback] Når jeg drev å undersøkte minnekort til mitt digitalkamera, så leste jeg en masse om folk som hadde problemer med Kingston, plutselig var alt borte osv. 8427867[/snapback] Vi bruker nesten bare Kingston i butikken jeg jobber i. Har aldri hatt noen problemer med det vi... 8427886[/snapback] Jeg må si jeg ble litt overrasket selv, for jeg har alltid trodd Kingston var et godt merke, men siden flere hadde samme problemer, tok jeg ikke sjansen på å miste bildene mine uansett. Lenke til kommentar
Rrhaasee Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ah, har forsøkt å kjøpe abo på navigeringstjenesten, men får feilmelding (feil 3). Prøvde en gang til.. Sjekket nettbanken for å se om kredittkortet var tomt, men der var beløpet trukket to ganger.. Noen tips til hva jeg gjør da? Beløpet er betalt (eller hvertfall reservert) to ganger, men har ikke fått tjenesten.. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Bare for å være sikker, når man skal bruke GPSen, det holder å starte "kart" og vente på at den finner signal fra satelittene? Jeg har prøvd å få kontakt et par dager nå, men ingenting skjer... prøvde ca 20 min av gangen. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ah, har forsøkt å kjøpe abo på navigeringstjenesten, men får feilmelding (feil 3).Prøvde en gang til.. Sjekket nettbanken for å se om kredittkortet var tomt, men der var beløpet trukket to ganger.. Noen tips til hva jeg gjør da? Beløpet er betalt (eller hvertfall reservert) to ganger, men har ikke fått tjenesten.. 8427967[/snapback] Bare å prøve et par-tre ganger til Lenke til kommentar
FredrikW Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 er det noen her som har kjøpt seg holder til telfonen for bilen? finner ingenting som er konkret for N95 men er jo mye som passer på flere modeller. hadde vært fint om noen kan si ifra om noe de vet fungerer til N95. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Er det noen som vet hvordan man søker etter en fil på hele mobilen, eller minnekortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå