Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!

2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp blitt tvangsflyttet over til Telenor  :(

Egentlig så er jeg faktisk ikke så fryktelig opptatt av den økte hastigheten fra vanlig UMTS til HSDPA. Man vil jo først virkelig merke forskjellen når man laster ned store ting, men akkurat det vil jeg heller bruke wlan til ettersom at Telenor skal ha ti - 10 - kroner for hver påbegynte megabyte. Får man full guffe på HSDPA, da vil jo telefonregningen bygge seg opp like fort som telleverket på en bensinpumpe.

Ja, det er en latterlig prismodell som jeg håper det skjer noe med ganske snart. Men hvis jeg har skjønt det riktig så har vel Telenor et pristak på 10,- (eller 20,-?) per døgn, det er jo positivt. Ikke alle har det.
Lenke til kommentar

Det må være mye forskjellig i byggekvaliteten eller folks oppfatning av slark. Min rører seg kanskje en halv milimeter om jeg drar den fra side til side, både i åpen og lukket tilstand. Jaja, flaks jeg da i så fall.

Når det gjelder susingen - hører dere susing når dere kun plugger inn headset eller mens mp3'er spilles? Jeg hører ikke noe susing når jeg plugger i headset, og mens jeg spiller så suser det kanskje litt om jeg hører etter, men regner nesten med at det er selve mp3'en.

En annen ting - er det noen som har skjønt seg skikkelig på GPSen? Er det slik at man først må gå inn på GPS DATA og få en lock, og så planlegge en rute der fra og velge vis på kartet hvorpå MAPS startes? Litt tungvindt brukergrensesnitt synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med GPSen. For det første tar det veldig lang tid før den får signal (4-5 minutter), og for det andre må den ligge helt inne under bilvinduet i bilen for å funke. Det funker ikke å ha den i vanlig mobilholder på dashbordet. 

8420029[/snapback]

I følge manualen så er GPS antenna nederst på telefonen ved siden av datakontakten. Det kan være en forklaring på at det er vanskelig med vanlig bilholder. WLAN og bluetooth antennene er på siden ved kameraknappen.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at min N95 ble registrert i Bergen (omlastingsterminalen) klokken elleve i går morges, for godt over et døgn siden, men Posten har ENDA ikke klart å få den til postkontoret som ligger ti minutter unna.....?

Som jeg hater Posten... Vel, vel, selvangivelsen min tok hvertfall bare åtte arbeidsdager fra pappa sendte den fra Oslo til den kom hit til Bergen, det er jo omtrent på nivå med 1940-tallet, hvertfall..

:nei:

Lenke til kommentar

Helvete hore posten.

Firmaet venter på tre stk. n95. Der i blandt min... Ble sendt i går, skulle være fremme i dag. Men neida. Ser på pakkesporet....

18.04.07 19.30 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Forsinket

Tiltak: Utlevert/videresendt ved første mulighet

3168 MELSOMVIK

Lenke til kommentar
Det må være mye forskjellig i byggekvaliteten eller folks oppfatning av slark. Min rører seg kanskje en halv milimeter om jeg drar den fra side til side, både i åpen og lukket tilstand. Jaja, flaks jeg da i så fall.

Når det gjelder susingen - hører dere susing når dere kun plugger inn headset eller mens mp3'er spilles? Jeg hører ikke noe susing når jeg plugger i headset, og mens jeg spiller så suser det kanskje litt om jeg hører etter, men regner nesten med at det er selve mp3'en.

8420596[/snapback]

Det er ikke mye slark om man måler i mm, men det er nok til at det klikker og knaker når man trykker på den. Ganske irriterende at nokia ikke greier å lage en stram slider telefon når andre gjør det. Særlig når man betaler 6000 kr. Men det er bare min mening, slark er høyst subjektivt. Jeg bare forventet en meget tight telefon etter diverse previews rundt om, og ble skuffet. Folk som leser dette som ikke har fått sin n95 ennå og som forventer endel slark, blir kanskje positivt overrasket...?

Susingen kommer når låta starter. Sett på et godt hodesett og slå på en låt som starter litt lavt, da er susingen meget merkbar.

Lenke til kommentar
ingen som har testa VOIP tjenesten med n95? jeg har testa litt med truphone.com men det virker som den låser seg litt når det kommer innkommende anrop, ingenting skjer, mobilen bare stopper...

8420974[/snapback]

Hei

Har du prøvd Fring ?

http://www.fring.com/

Flere sier at den skal fungere fint.

Skal prøve den selv når telefonen kommer.

Lenke til kommentar

Da er min kjære kommet til rette og ligger for lading... blir spennende i kveld ja.. Bare så synd at jeg ikke fikk minnekort med på kjøpet. Fikk nemlig telefonen for en jobb jeg hadde gjort. ;-)

Bare å begynne å gå gjennom alle butikkene her i Trondheim da.. Må jo så klart ha det, Ultra så klart. :-)

Noe av det første jeg skal prøve er SIP, for det ser jeg fram til å kunne benytte.

Lenke til kommentar

8420596[/snapback]

Det er ikke mye slark om man måler i mm, men det er nok til at det klikker og knaker når man trykker på den. Ganske irriterende at nokia ikke greier å lage en stram slider telefon når andre gjør det. Særlig når man betaler 6000 kr. Men det er bare min mening, slark er høyst subjektivt. Jeg bare forventet en meget tight telefon etter diverse previews rundt om, og ble skuffet. Folk som leser dette som ikke har fått sin n95 ennå og som forventer endel slark, blir kanskje positivt overrasket...?

Susingen kommer når låta starter. Sett på et godt hodesett og slå på en låt som starter litt lavt, da er susingen meget merkbar.

8420781[/snapback]

Det er utvilsomt forskjell på byggkvaliteten.

Jeg var å hentet min på distrubitørens hovedlager i Oslo i dag! Åpnet flere og sjekket slideren. Det var mange med mye slark, et fåtall med mindre slark. Og kun et par helt fri for slark!

Tok seff en uten slark, tett og fin. Så anbefaler de som skal kjøpe og sjekke ut slarken før handel.

PS! Min er "Made in Finland" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...