Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!

2bb1

Anbefalte innlegg

.......

Til det med at det er mye whining i tråden, altså kom igjen da det hører jo med det jo (:

Som en sa at det er bra at man slipper å bli henvist til google.com hver eneste gang man spør ett spørsmål som allerede er blitt spurt før :)

8415392[/snapback]

Såklart hører litt småsyting med! :D Men all den sytingen om batteriet kan gjøre meg småkvalm til tider. :p Tenk på alle funksjonene du har i det lille apparatet, og den største feilen du finner er batteriet? Da er det jammen ikke mye å klage på. :)

Nei. 160 internt minne is all you got. :)

8414307[/snapback]

rart det da....mener å ha lest flere plasser at det følger med et kort på 128mb. Pinglette og lite men alikevell et kort.

Altså ikke tilfelle alikevel dette :hmm:

Bestilte et på 2gb med telefonen min som i beste ånd sendes i postoppkrav istedet for å legge det med telefon pakken. dobbelfrakt er kult :ph34r:

8415408[/snapback]

Hehe.. Nokia skjønte vel at det uansett var waste og money og putte inn en liten minnebrikke da 99% vil kjøpe en større uansett. :)

8415454[/snapback]

Nå står det også i amobil sin mobiltest av telefonen at det følger med et minnekort på 128 mb :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rett i det at flere se fan kommer til å gå over :p Jeg f.eks har hatt kun SE tlfer siden GH688 (Ericsson tider) eller noe i den dur :p det var tider :p Og hadde det ikke vært for at Nokia på nåværende tidspunkt ligger milevis forran SE på utvikler fronten, så hadde jeg nok ikke gådd over nå heller, men nå har det seg jo sånn at dem ligger forran og jeg blandt flere SEfan har måtte krype til korset so to speak :p

Jeg må si jeg gleder meg som småbarn til lørdagsgodten på å få denne i morgen :)

Endret av Devlish
Lenke til kommentar
Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

Min fjernkontroll fungerer heller ikke. Andre som har samme problemet?

8413515[/snapback]

Prøvd å svitsje på låseknappen på fjernkontrollen kanskje...? Ja vel, da vet jeg ikke. Min fungerer i hvert fall som den skal

8414840[/snapback]

Har prøvd det, men den virker fortsatt ikke. Mikrofonen (tror det er en slik på den også) virker heller ikke. Må nok inn for å få byttet.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kar reise ut nå og kjøpe 2 gig minnekort til tlf.  (butikk i oslo)

Er vel Scan Disk ultra II som gjelder

8415355[/snapback]

Du kan jo dra rundt i fotobutikkene rundt omkring (Japan Photo, Foto & Video, etc), men vær obs på prisen. I følge prisguiden så ligger et Sandisk MicroSD 2Gb på rundt kr 2-300, men det finnes butikker som selger disse for nesten tusenlappen.

Nå er forresten telefonen min endelig kommet frem til postkontoret, 50 minutter etter at det stengte... Løper ned i morgen tidlig. Forhåpentligvis går det bra uten hentelapp.

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med å få til gps navigasjonen. Jeg får det ikke til.

prøver å laste ned fra

http://mobilesearch.nokia.com/index.html

men det feiler uansett om jeg prøver å gjøre det dirrekte fra tlf, til minnekort i minnekortleseren på datan. Står bl.a "oppdateringsfeil".

noen som har gjort dette som kan forklare nøyakting hva hvordan etc.. hvilke sider man laster ned fra, hvor det lagres osv. tar det gjerne med teskje

Lenke til kommentar

Min holder på å laste ned kart "as we speek".

Gjorde følgende:

- Lastet ned og installerte Map Loader

- Satte inn minnekort i N95

- Koplet sammen N95 med pc-en via USB og valgte "dataoverføring" og ikke "pc-suite"

- Startet Map Loader, valgte kort og klikket download...

Thats it!

Endret av akseln
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg fikk min n95 i dag,og holder på og slite med VOIP delen. Lurer på om det er noen som har fått dette til og virke og kan evt. dele erfaringene og oppsettet ? :)

Har en del VOIP levrandører jeg har sip-adresser til og full pakke, men den vil bare ikke registrere seg.

Lenke til kommentar
Flere som har opplevd at N95 plutselig booter? Har opplevd dette tre ganger i løpet av en time, én gang mens den lastet ned mail og to ganger i webleseren (over 3G i alle tilfellene).

8414779[/snapback]

Ja, dette har jeg også opplevd. Jeg har hatt telefonen i snaut to dager nå, og den har bootet 5-6 ganger. For det meste har det skjedd mens GPS har vært aktiv, men også en gang under videospilling og en gang i webleseren. Ganske irriterende når du ikke hører mer guiding fra GPS'en, titter bort på telefonen og ser den plutselig holder på å starte opp etter boot.

Ser også ut til å være et problem med samtaler etter en slik boot. Jeg hører hva andre sier, men de hører ikke meg. Må skru telefonen av og på igjen for at det skal fungere igjen.

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen, og den innfrir stort sett alle forventninger. Kanskje litt "plastikk følelse" og holde i den, men det er vel innholdet som er viktigst. Bare dette stabilitetsproblemet løses blir dette bra, satser på at det kommer en firmware-oppgradering om ikke lenge. :thumbup:

Lenke til kommentar
Min holder på å laste ned kart "as we speek".

Gjorde følgende:

- Lastet ned og installerte Map Loader

- Satte inn minnekort i N95

- Koplet sammen N95 med pc-en via USB og valgte "dataoverføring" og ikke "pc-suite"

- Startet Map Loader, valgte kort og klikket download...

Thats it!

8416093[/snapback]

det ser ut som om det starter nå. fikk beskjed om å forandre minne for meldinger til telefonen først. 1 og en halv time igjen.. det skal være det?

takk

Lenke til kommentar

Min fjernkontroll fungerer heller ikke. Andre som har samme problemet?

8413515[/snapback]

Prøvd å svitsje på låseknappen på fjernkontrollen kanskje...? Ja vel, da vet jeg ikke. Min fungerer i hvert fall som den skal

8414840[/snapback]

Har prøvd det, men den virker fortsatt ikke. Mikrofonen (tror det er en slik på den også) virker heller ikke. Må nok inn for å få byttet.

8415753[/snapback]

Er det mic på fjernkontrollen? Ser ikke noe som tyder på det...? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kar reise ut nå og kjøpe 2 gig minnekort til tlf.  (butikk i oslo)

8415355[/snapback]

Det skal være i Elkjøp/Expert-butikker som "standard". ;)

Koster vel ca. 400 kr. i butikk vil jeg tro.

8415476[/snapback]

Jeg finner ikke noe Ultra II på over 1 GB på SanDisk sine sider.

http://www.sandisk.com/Compatibility/Devic...-Nokia-N95.aspx

Endret av Migis
Lenke til kommentar
Flere som har opplevd at N95 plutselig booter? Har opplevd dette tre ganger i løpet av en time, én gang mens den lastet ned mail og to ganger i webleseren (over 3G i alle tilfellene).

8414779[/snapback]

Ja, dette har jeg også opplevd. Jeg har hatt telefonen i snaut to dager nå, og den har bootet 5-6 ganger. For det meste har det skjedd mens GPS har vært aktiv, men også en gang under videospilling og en gang i webleseren. Ganske irriterende når du ikke hører mer guiding fra GPS'en, titter bort på telefonen og ser den plutselig holder på å starte opp etter boot.

Ser også ut til å være et problem med samtaler etter en slik boot. Jeg hører hva andre sier, men de hører ikke meg. Må skru telefonen av og på igjen for at det skal fungere igjen.

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen, og den innfrir stort sett alle forventninger. Kanskje litt "plastikk følelse" og holde i den, men det er vel innholdet som er viktigst. Bare dette stabilitetsproblemet løses blir dette bra, satser på at det kommer en firmware-oppgradering om ikke lenge. :thumbup:

8416139[/snapback]

Dette var meget skummelt å lese. Er ikke akseptabelt synes nå jeg. :no:

Lenke til kommentar

8415355[/snapback]

Det skal være i Elkjøp/Expert-butikker som "standard". ;)

Koster vel ca. 400 kr. i butikk vil jeg tro.

8415476[/snapback]

Jeg finner ikke noe Ultra II på over 1 GB på SanDisk sine sider.

http://www.sandisk.com/Compatibility/Devic...-Nokia-N95.aspx

8416363[/snapback]

Jeg finner ikke SanDisk 2GB Ultra II i prisguiden heller.

Lenke til kommentar
Håper det er noen erfarne symbianbrukere her som kan svare på dette: Noen som har en liste over "må ha"-3. parts programvare som funker til N95? Sist jeg hadde nokia er noen år siden :) Har foreløpig ingen ovesikt over hva som finnes, ev. hvor dette skulle være å finne.

8412481[/snapback]

Her er mye skøy :)http://my-symbian.com/s60v3/software/index.php

Ikke alt er "må-ha", men mange nyttige programmer som Digital Clock f.eks.

8412506[/snapback]

Takk skal du ha. Kommer til å ta en titt på dette. Har akkurat fått telefonen i hus og fikler som jernet :w00t:

Lenke til kommentar
Håper det er noen erfarne symbianbrukere her som kan svare på dette: Noen som har en liste over "må ha"-3. parts programvare som funker til N95? Sist jeg hadde nokia er noen år siden :) Har foreløpig ingen ovesikt over hva som finnes, ev. hvor dette skulle være å finne.

8412481[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=576189

8412529[/snapback]

Takker og bukker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...