Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei. har n95 og n95 8gb og reagerer på at jeg ikke kan avslutte en samtale med å skyve ned mobilen. Når jeg får en samtale så drar jeg opp deksel for å svare. og jeg ønsker å kunne dra den ned igjen for å avslutte samtalen som på andre skyve mobiler. Hvordan får jeg det til? har testet og ringt til mobilene og dratt opp for å svare, men når jeg drar mobilen ned så er samtalen fortsatt igang.

Du må installere 3. parts program. Feks slide to hang up eller shut up. Problemet er at begge må signeres.

 

hmmm og hvordan gjør jeg det?

Prøv å søk litt rundt her på forumet. Symbian signed har åpnet for en ny signeringsmetode. Har ikke prøvd selv, så vet ikke hvordan det funker.

 

noen som kan hjelpe meg med å signere shutup eller slide to hangup???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har eit problem med klokken, og dato på min n95. Når eg slår av, og på igjen telefonen, må eg stille in dato, og klokken igjen. Trodde dette vart i orden når eg oppdaterte tlfen, men nei. Noen som vet hva som kan gjøres?

 

Tror jeg ville forsøkt å oppdatere fw en gang til, om jeg var deg. Jeg har selv opplevd at en fw-oppdatering ikke har vært helt vellykket...

Lenke til kommentar

Har en N95 som jeg har oppdatert til ny SW. Har nå fått problem med at den restarter seg når jeg får innkommende samtaler og jeg prøver å "ta av Røret" Dette skjer periodisk!

Har prøvd å legge inn SW på nytt uten at problemet har løst seg. Har også slått av telefonen og tatt ut bateriet. Problemenne er fortsatt de samme.... Noen som kan hjelpe meg her??

Endret av Bimmer5
Lenke til kommentar
Kun deep plum og sand du kan få tak i i Norge tror jeg. Var snakk om en grå versjon, men aldri sett noe til den "in real life".
Finnes en grålig farge kalt warm graphite også, så en som hadde en i den fargen på flyplassen nå i påsken faktisk (utrolig hva man husker). =p
Lenke til kommentar
Kun deep plum og sand du kan få tak i i Norge tror jeg. Var snakk om en grå versjon, men aldri sett noe til den "in real life".
Finnes en grålig farge kalt warm graphite også, så en som hadde en i den fargen på flyplassen nå i påsken faktisk (utrolig hva man husker). =p

 

hei takk for svar. da har jeg fått bekreftet fra deg angående det da. for jeg har den warm graphit fargen jeg da. har sjelden sett den fargen på n95 her til lands ser du. så begynte å lure på om det er byttet deksel og slik på den da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Hei jeg har hatt min N95 i noen få uker nå og en er et par ting jeg lurer litt på:

 

1) Er det mulig å stille inn multimedia-tsten til å "gjøre" andre ting? altså den knappen som leder deg til musikk-menyen og multimedia-menyen. (knappen med en skakk firkant)

Kan man velge programmer på den? Det gikk ann på min gammle N70. Det jeg vil er å gjøre sånn at man går inn på musikkmenyen ved ett trykk istede for å holde den inne. er det mulig?

 

2) Er det mulig å gjøre sånn at internett/wifi/wlan ikke slår seg av etter x-antal sekunder?

Når jeg surfer på nettet med Wi-fi og leser lenge på en sie... feks vg, og så trykker videre på en link spørr telefonen hvilket nett jeg skal bruke. det har jeg jo allerede valgt da jeg begynte nettsurfinga, men det virker som om den "kobler" av etter så så lang tid... kan dette justeres? jeg vil ikke ha det maset når jeg surfer på nettet.

 

3) Hvis jeg slår av 3G... vil hastigheten på internett-surfingen synke når jeg bruker Wi-fi?

Jeg vil gjerne slå det av siden det tar en del strøm. Hvis jeg aldri bruker video-samtale... er det da vits å ha 3G slått på? husk at jeg kun surfer på internett via Wi-fi...

 

Håper jeg får noen konge svar:P

 

Takk

Lenke til kommentar

Har fått et irriterendes problem de siste ukene. Gamle ord i ordlisten ser ut til å forsvinne, og jeg må legge de inn igjen. Noen av de lar seg aldri lagre, slik at jeg må stave de på nytt hver gang :thumbdown:

Noen andre som har opplevd/opplever dette, og kanskje har noen løsning?

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Det er helt utrolig at det ikke finnes noen app som lar deg redigere ordlisten! Det finnes jo masse utrolige ord i den listen som ikke engang er forståelige!! Kunne gjerne også vært en funksjon hvor man kan bestemme hvilke ord som skal vises først, når man blar i alternativer...

Kanskje det er en Symbian guru her, som kan lage et slik program? ;)

Lenke til kommentar
Hei jeg har hatt min N95 i noen få uker nå og en er et par ting jeg lurer litt på:

 

1) Er det mulig å stille inn multimedia-tsten til å "gjøre" andre ting? altså den knappen som leder deg til musikk-menyen og multimedia-menyen. (knappen med en skakk firkant)

Kan man velge programmer på den? Det gikk ann på min gammle N70. Det jeg vil er å gjøre sånn at man går inn på musikkmenyen ved ett trykk istede for å holde den inne. er det mulig?

 

2) Er det mulig å gjøre sånn at internett/wifi/wlan ikke slår seg av etter x-antal sekunder?

Når jeg surfer på nettet med Wi-fi og leser lenge på en sie... feks vg, og så trykker videre på en link spørr telefonen hvilket nett jeg skal bruke. det har jeg jo allerede valgt da jeg begynte nettsurfinga, men det virker som om den "kobler" av etter så så lang tid... kan dette justeres? jeg vil ikke ha det maset når jeg surfer på nettet.

 

3) Hvis jeg slår av 3G... vil hastigheten på internett-surfingen synke når jeg bruker Wi-fi?

Jeg vil gjerne slå det av siden det tar en del strøm. Hvis jeg aldri bruker video-samtale... er det da vits å ha 3G slått på? husk at jeg kun surfer på internett via Wi-fi...

 

Håper jeg får noen konge svar:P

 

Takk

 

1: Jeg tror den tasten er dedikert til multimedia, og ikke kan gjøres noe med.

 

2: Jeg har ikke svar på dette, men jeg opplever ikke dette problemet, så da er det mest trolig en innstilling ett sted du kan justere.

 

3: Hvis du aldri bruker 3G, og kun surfer via wifi, kan du trygt slå av 3g for å spare strøm. 3g og wifi har ingenting med hverandre å gjøre, så farten påvirkes ikke.

Lenke til kommentar

Updaterte softwaren på mobilen i går... har nå V 20.0.016

Mobilen går MYE raskere. kameraet går en del fortere på og ikke minst det som før tok en evighet... altså gå inn på multimedia-menyen, det går veldig fort nå:p

Det hakker heller ikke i Galleriet. alt går smooth nå.

Og en ting til... når man tar og skyver skjermen nedover for å få multimedia-tastene fram... går ikke telefonen automastisk inn på multimedia-menyen. det er veldig greit. det eneste som skjer nå er at skjermen roteres.

 

Og det beste... kan se youtube video på den nå... fra den orginale siden:P

se selv her:

Lenke til kommentar
Updaterte softwaren på mobilen i går... har nå V 20.0.016

Mobilen går MYE raskere. kameraet går en del fortere på og ikke minst det som før tok en evighet... altså gå inn på multimedia-menyen, det går veldig fort nå:p

Det hakker heller ikke i Galleriet. alt går smooth nå.

Og en ting til... når man tar og skyver skjermen nedover for å få multimedia-tastene fram... går ikke telefonen automastisk inn på multimedia-menyen. det er veldig greit. det eneste som skjer nå er at skjermen roteres.

 

Og det beste... kan se youtube video på den nå... fra den orginale siden:P

se selv her:

 

Du mener vel strengt tatt 21.0.016 ;)

Har du opplevd problemer med at maps programmet ikke starter skikkelig, som andre har rapportert om?

Lenke til kommentar

Du mener vel strengt tatt 21.0.016 ;)

Har du opplevd problemer med at maps programmet ikke starter skikkelig, som andre har rapportert om?

 

ja jeg mente 21.0.016 ;)

visste ikke at alt innstalerte programmer ol som ligger på telefonminnet ville bli sletta xD

litt kjipt der, men har lasta di inn på nytt:P coreplayer EIER! (lester alts av formater) nesten...

 

Nei har ikke hat problemer med maps... kanskje fordi jeg så vidt vet hva det er xD aldri brukt! men skal se nå...........

hmm... må bare finne det....

Der ja.. (anderledes meny etter oppdateringen)

STILIG... koster ikke dette penger? jeg er på mitt eget trådløse nettverk.

Joda.. mitt maps program ser ut til å fungere. men hva er det nå som koster penger? bruke den som gps? altså ikke være koblet til et nettverk?

fet... ser på gater i olso xD

Lenke til kommentar

Etter oppgradering sliter jeg ved oppstart.

 

Får beskjed om at jeg må kontakte forhandler og kommer ikke inn i menyen.

 

Har satt opp telefonen med at den lagrer alle meldinger på minnekortet, når jeg fjerner minnekortet i boot av telefonen går den greit gjennom. Kan så endre meldingslageret til minnekort, men når jeg så restarter igjen henger den.

 

Ikke noe stort poblem, slår sjelden av telefonen, men litt kjipern!

Lenke til kommentar
Etter oppgradering sliter jeg ved oppstart.

 

Får beskjed om at jeg må kontakte forhandler og kommer ikke inn i menyen.

 

Har satt opp telefonen med at den lagrer alle meldinger på minnekortet, når jeg fjerner minnekortet i boot av telefonen går den greit gjennom. Kan så endre meldingslageret til minnekort, men når jeg så restarter igjen henger den.

 

Ikke noe stort poblem, slår sjelden av telefonen, men litt kjipern!

 

Både på min gamle N80, og nå på N95 har jeg opplevd problemer med minnekort. Ser ut til at hvis noe går galt, eller klikker ved bruk av minnekort, så blir det problemer med telefonen ved innsatt minnekort. Løsningen jeg har funnet på dette, er å formatere minnekortet for å legge alt på nytt inn igjen (ta backup av MK)

Lenke til kommentar
Har fått et irriterendes problem de siste ukene. Gamle ord i ordlisten ser ut til å forsvinne, og jeg må legge de inn igjen. Noen av de lar seg aldri lagre, slik at jeg må stave de på nytt hver gang :thumbdown:

Noen andre som har opplevd/opplever dette, og kanskje har noen løsning?

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Det er helt utrolig at det ikke finnes noen app som lar deg redigere ordlisten! Det finnes jo masse utrolige ord i den listen som ikke engang er forståelige!! Kunne gjerne også vært en funksjon hvor man kan bestemme hvilke ord som skal vises først, når man blar i alternativer...

Kanskje det er en Symbian guru her, som kan lage et slik program? ;)

 

Ingen som opplever det samme som meg? Har opplevd det med Symbian telefoner tidligere og, så lurer på om det kan være et Symbian problem :hmm: Dette bruker forøvrig å skje etter en god tids bruk...

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...