Bersagel Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Heisann! Etter at jeg la inn den nye versjonen av Nokia Maps på mobilen så har jeg hatt problemer med fargene på det som skal være blått hav. Er i og for seg ikke en stor sak, men litt irriterende ettersom det ser ut som noe helt annet. Fargen som oppstår på havet er en mørk grønnfarge. Feilen skjer kun når jeg har zoomet nokså langt ned mot kartet - når man er i "by-høyde" så er havet blått igjen. Noen andre som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Nei, det er nok ikke det.. sjekket nettopp. :/Kunne trengt en oppdatering, for min telefon driver å restarter seg i tide og utide.. ikke ofte, men 1 gang i uken har den resatt seg minst.. Det har begynt i det siste 9588848[/snapback] Burker telefonen min en god del som 3G modem for laptop'en, og da sliter jeg mye med at telefonen restarter, eller at forbindelsen mellom laptop og telefonen brytes (Bluetooth) Plagsomt. Hendte dette skjedde med min gamle mobil (6680), men langt fra så ofte. Ellers er jeg kjempefornøyd med mobilen. Noen som har fått testet telefonen i HSDPA nett? Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Burker telefonen min en god del som 3G modem for laptop'en, og da sliter jeg mye med at telefonen restarter, eller at forbindelsen mellom laptop og telefonen brytes (Bluetooth) Plagsomt. Hendte dette skjedde med min gamle mobil (6680), men langt fra så ofte. Ellers er jeg kjempefornøyd med mobilen. Noen som har fått testet telefonen i HSDPA nett? 9610098[/snapback] har testa hsdpa nett i oslo, funker meget bra også når jeg bruker den som modem.. Lenke til kommentar
Migis Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er det noen som vet hva som er max størrelse på filer man kan kryptere med det medfulgte zip programmet? Jeg skulle ha kryptert noen store filer, men får beskjed om at det er for lite minne. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er det noen som vet hva som er max størrelse på filer man kan kryptere med det medfulgte zip programmet? Jeg skulle ha kryptert noen store filer, men får beskjed om at det er for lite minne. 9611791[/snapback] For lite jobb minne, det får jeg også når jeg bruker WEB, får jeg alltid MINNET FULT Lenke til kommentar
Elriko Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, har surfet litt rundt på tråden for å se om noen andre har det samme problemet som meg med tlf. Problemet med N95'en (kjøpt ca 2 uker siden- elkjøp, nyeste fw- v.12) er at det er helt sykt med bakgrunnstøy under samtaler, f.eks kan jeg høre tv'en i bakgrunnen i tlf høyttaleren bedre enn om jeg satt å hørte på tv til vanlig, altså en oversensitiv mic. Det hjelper med en restart men etter et par samtaler så er den tilbake til same old. Noen som sliter med det samme? evt hva måtte til for en utbedring. Lenke til kommentar
akseln Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 ps. noen som har en god måte å overføre alt fra et kort til et annet bortsett fra å kopiere alle filer til pc? 9592574[/snapback] Om du tar det gamle kortet og legger det inntil det nye og gnikker skikkelig hardt så vil kortet klones over til det nye kortet....... ... Men nei... vet ikke om noen annen metode enn å koble til PC, dra alt over i en mappe, sette i nye kortet og så kopiere over igjen... Ser ikke hvorfor det ikke er den optimale måten 9592724[/snapback] Fikk 6GB kortet i går og det fungerte helt fint å kopiere via pc. Tror det er viktig å synliggjøre også skulte filer slik at også disse blir kopiert med. Og nå har jeg plutselig 4,2GB ledig i mobilen :-) Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Fikk 6GB kortet i går og det fungerte helt fint å kopiere via pc. Tror det er viktig å synliggjøre også skulte filer slik at også disse blir kopiert med. Og nå har jeg plutselig 4,2GB ledig i mobilen :-) 9624509[/snapback] Hvordan er hastigheten på kortet du kjøpte? Virker som at mitt går mye tregere enn det forrige 2GB-kortet. Musikken sliter med å streame når man leser meldinger etc. Lenke til kommentar
akseln Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Fikk 6GB kortet i går og det fungerte helt fint å kopiere via pc. Tror det er viktig å synliggjøre også skulte filer slik at også disse blir kopiert med. Og nå har jeg plutselig 4,2GB ledig i mobilen :-) 9624509[/snapback] Hvordan er hastigheten på kortet du kjøpte? Virker som at mitt går mye tregere enn det forrige 2GB-kortet. Musikken sliter med å streame når man leser meldinger etc. 9625535[/snapback] Ikke noe problem med hastigheten, heller tvert om. Synes f.eks. at oppstart av Maps går raskere nå. Har du 6GB kortet fra Sandisk? Ser at det første 4GB kortet som kom er class 2, mens det nå finnes 4, 6 og snart 8GB med class4. Class 4 er dobbelt så raske i teorien som class 2. * Class 2: minimum sustained DTS of 2MB/sec * Class 4: minimum sustained DTS of 4MB/sec * Class 6: minimum sustained DTS of 6MB/sec Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Har kjøpt den fra Sandisk ja, SanDisk Micro SDHC Cards, SDSDQ-6144-E10M. Det er vel Class 4 såvidt jeg har fått med meg. Kanskje det hjelper med en defragmentering, hehe ;D Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Frediri: Var det ikke du som kjøpte minnekort fra utlandet? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Frediri: Var det ikke du som kjøpte minnekort fra utlandet? 9625953[/snapback] Hehe! Stemmer det Men kjøpte den fra mymemory.co.uk, og det følger med orginalbevis etc. Så regner ikke med at det er noe fake på gang. edit: noen tips om hvordan man kan finne den faktiske hastigheten på kortet? Endret 3. oktober 2007 av fredriri Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) HD Tach bruker jeg til å teste harddiskens lese- og skrivehastighet, kan jo hende at dette programmet kan måle minnekort også? Er ikke sikker, men er verdt et forsøk Edit: Hvor mye måtte du betale? Og var det 6gb? Endret 3. oktober 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Thanks 2bb1! Skal teste når jeg kommer hjem. Betalte litt under 600,- inkl. toll og frakt for 6GB-kortet fra mymemory.co.uk. MicroSD-kortet ligger på forsiden som du ser. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) --dobbelpost--- Endret 3. oktober 2007 av fredriri Lenke til kommentar
123smilys Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Minnekortet mitt er skrivebeskyttet. Noen som vet hvordan jeg fjerner denne beskyttelsen? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Høgreklikk på minnekortet under min datamaskin og huk av der det står "Skrivebeskyttelse"? Lenke til kommentar
123smilys Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Høgreklikk på minnekortet under min datamaskin og huk av der det står "Skrivebeskyttelse"? 9630819[/snapback] Det er det som er problemet. Dt er ikke noen "boks" å fjerne haken i Lenke til kommentar
123smilys Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt det originale headsettet som fulgte med N95, evnt hvor? Jeg har klart å miste den nederste delen med lydkontroll Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Minnekortet mitt er skrivebeskyttet. Noen som vet hvordan jeg fjerner denne beskyttelsen? 9630796[/snapback] Jeg vet ikke om det er sammenlignbart, men jeg hadde det samme problemet med en usbpenn for en tid siden. Fikk ikke til å lagre noe på den, da den var skrivebeskyttet. Forsøkte med diverse diskverktøy, men endte opp med å bytte i en ny, helt lik som fungerte fra første øyeblikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå