Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!

2bb1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter at jeg la inn den nye versjonen av Nokia Maps på mobilen så har jeg hatt problemer med fargene på det som skal være blått hav. Er i og for seg ikke en stor sak, men litt irriterende ettersom det ser ut som noe helt annet. Fargen som oppstår på havet er en mørk grønnfarge. Feilen skjer kun når jeg har zoomet nokså langt ned mot kartet - når man er i "by-høyde" så er havet blått igjen.

Noen andre som har vært borti dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er nok ikke det.. sjekket nettopp. :/

Kunne trengt en oppdatering, for min telefon driver å restarter seg i tide og utide.. ikke ofte, men 1 gang i uken har den resatt seg minst..

Det har begynt i det siste :(

9588848[/snapback]

Burker telefonen min en god del som 3G modem for laptop'en, og da sliter jeg mye med at telefonen restarter, eller at forbindelsen mellom laptop og telefonen brytes (Bluetooth)

Plagsomt.

Hendte dette skjedde med min gamle mobil (6680), men langt fra så ofte.

Ellers er jeg kjempefornøyd med mobilen.

Noen som har fått testet telefonen i HSDPA nett?

Lenke til kommentar

Burker telefonen min en god del som 3G modem for laptop'en, og da sliter jeg mye med at telefonen restarter, eller at forbindelsen mellom laptop og telefonen brytes (Bluetooth)

Plagsomt.

Hendte dette skjedde med min gamle mobil (6680), men langt fra så ofte.

Ellers er jeg kjempefornøyd med mobilen.

Noen som har fått testet telefonen i HSDPA nett?

9610098[/snapback]

har testa hsdpa nett i oslo, funker meget bra også når jeg bruker den som modem..

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva som er max størrelse på filer man kan kryptere med det medfulgte zip programmet? Jeg skulle ha kryptert noen store filer, men får beskjed om at det er for lite minne.

9611791[/snapback]

For lite jobb minne, det får jeg også når jeg bruker WEB, får jeg alltid MINNET FULT

Lenke til kommentar

Hei, har surfet litt rundt på tråden for å se om noen andre har det samme problemet som meg med tlf.

Problemet med N95'en (kjøpt ca 2 uker siden- elkjøp, nyeste fw- v.12)

er at det er helt sykt med bakgrunnstøy under samtaler, f.eks kan jeg høre tv'en i bakgrunnen i tlf høyttaleren bedre enn om jeg satt å hørte på tv til vanlig, altså en oversensitiv mic.

Det hjelper med en restart men etter et par samtaler så er den tilbake til same old.

Noen som sliter med det samme? evt hva måtte til for en utbedring.

Lenke til kommentar
ps. noen som har en god måte å overføre alt fra et kort til et annet bortsett fra å kopiere alle filer til pc?

9592574[/snapback]

Om du tar det gamle kortet og legger det inntil det nye og gnikker skikkelig hardt så vil kortet klones over til det nye kortet.......

... Men nei... vet ikke om noen annen metode enn å koble til PC, dra alt over i en mappe, sette i nye kortet og så kopiere over igjen... Ser ikke hvorfor det ikke er den optimale måten :whistle:

9592724[/snapback]

Fikk 6GB kortet i går og det fungerte helt fint å kopiere via pc. Tror det er viktig å synliggjøre også skulte filer slik at også disse blir kopiert med.

Og nå har jeg plutselig 4,2GB ledig i mobilen :-)

Lenke til kommentar

Fikk 6GB kortet i går og det fungerte helt fint å kopiere via pc. Tror det er viktig å synliggjøre også skulte filer slik at også disse blir kopiert med.

9624509[/snapback]

Hvordan er hastigheten på kortet du kjøpte?

Virker som at mitt går mye tregere enn det forrige 2GB-kortet.

Musikken sliter med å streame når man leser meldinger etc. :nei:

Lenke til kommentar

9624509[/snapback]

Hvordan er hastigheten på kortet du kjøpte?

Virker som at mitt går mye tregere enn det forrige 2GB-kortet.

Musikken sliter med å streame når man leser meldinger etc. :nei:

9625535[/snapback]

Ikke noe problem med hastigheten, heller tvert om. Synes f.eks. at oppstart av Maps går raskere nå.

Har du 6GB kortet fra Sandisk? Ser at det første 4GB kortet som kom er class 2, mens det nå finnes 4, 6 og snart 8GB med class4. Class 4 er dobbelt så raske i teorien som class 2.

* Class 2: minimum sustained DTS of 2MB/sec

* Class 4: minimum sustained DTS of 4MB/sec

* Class 6: minimum sustained DTS of 6MB/sec

Lenke til kommentar
Frediri: Var det ikke du som kjøpte minnekort fra utlandet?

9625953[/snapback]

Hehe! Stemmer det ;)

Men kjøpte den fra mymemory.co.uk, og det følger med orginalbevis etc. Så regner ikke med at det er noe fake på gang.

edit: noen tips om hvordan man kan finne den faktiske hastigheten på kortet?

Endret av fredriri
Lenke til kommentar

HD Tach bruker jeg til å teste harddiskens lese- og skrivehastighet, kan jo hende at dette programmet kan måle minnekort også? Er ikke sikker, men er verdt et forsøk :p

Edit: Hvor mye måtte du betale? Og var det 6gb?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Minnekortet mitt er skrivebeskyttet.

Noen som vet hvordan jeg fjerner denne beskyttelsen?

9630796[/snapback]

Jeg vet ikke om det er sammenlignbart, men jeg hadde det samme problemet med en usbpenn for en tid siden. Fikk ikke til å lagre noe på den, da den var skrivebeskyttet. Forsøkte med diverse diskverktøy, men endte opp med å bytte i en ny, helt lik som fungerte fra første øyeblikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...