ksvens1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Til dere som brukte sports tracker.... Må dere fly rundt med mobilen i hånda og dekslet oppe? Må jo egentlig det for å få kontakt med gps? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Tja, jeg pleier å ha min i lomma mens jeg jogger med tastaturet oppe. Går bra det. Lenke til kommentar
cazber Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Min N95 hadde et restart problem i den første perioden som jeg hadde den. Jeg oppdaterte til 11(ett eller annet) og da ble kamera raskere og restartingen stoppet. Så oppdaterte jeg til 12.0.013 i forrige uke, fordi det skulle gjøre gps raskere, og nå restarter den som aldri før, samtaler går rett til voicemail osv. Nokia sier at det ikke har med oppgraderingen å gjøre... 9426137[/snapback] Jeg hadde ingen restarter med versjon 10 og 11 av firmwaren, men har fått noen etter jeg oppgraderte til versjon 12. Ikke veldig plagsomt, men når man var vant med at den aldrig restartet, så er det fortsatt litt irriterende. Har kansje en restart sånn i gjennomsnitt hver 3 eller 4 dag tenker jeg. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Om jeg drar ut sliten så multimedia knappene syntes, funker gps da? Tenkte da på at bilde "legger" seg. Og når jeg evnt skal ut av den igjen så ligger bilde fremdeles når slideren er igjen. Får man gjort evnt sånn når gps er skrudd på, at du eks er "bak" den retningen du går liksom? Nå er den sånn hvis jeg går storgata, så går jeg mot høyre -----> på skjermen, om dere skjønner hva jeg mener... Virker som en knall mobil, fornøyd så langt.. Bare ordnet gps, og sports tracker, bare ikke helt funnet ut åssen jeg laster opp til Google maps. Noen andre program man har å anbefale? (har sett igjennom symbian programmene på siden her på amobil) Endret 5. september 2007 av ksvens1 Lenke til kommentar
goodygoody Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 GPS'en blir ikke slått av/på av slider'n, men av et eller annet program som ønsker lokasjonsdata. Så lenge programmet kjører i bakgrunnen så er GPS'en også aktiv. Derimot for å få best mulig mottak anbefales det å ha slider'n oppe så tastaturet vises (grunnet plasseringen til mottageren). For å få kartet til å rotere i forhold til retningen du går/kjører, må du aktivere/betale for den ekstra navigasjonspakken. Ellers vises kartet statisk ved at nord er opp og sør er ned... Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ja ok, skjønner Takk Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Denne tråden er så uendelig lang, så jeg beklager om jeg har oversett dette spørsmålet her, men er det noen som har fått problemer med N95 etter oppdatering til 12.0.013? Min N95 hadde et restart problem i den første perioden som jeg hadde den. Jeg oppdaterte til 11(ett eller annet) og da ble kamera raskere og restartingen stoppet. Så oppdaterte jeg til 12.0.013 i forrige uke, fordi det skulle gjøre gps raskere, og nå restarter den som aldri før, samtaler går rett til voicemail osv. Nokia sier at det ikke har med oppgraderingen å gjøre... 9426137[/snapback] Er bare å spørre, ingen som skal trenge å lese gjennom alle sidene her Etter at du installerte den nye FW-en, har du lagt inn backup e.l. som du evt. tok før du oppdaterte telefonen? Dette kan fort tukle til systemet. Til dere som brukte sports tracker.... Må dere fly rundt med mobilen i hånda og dekslet oppe? Må jo egentlig det for å få kontakt med gps? 9429861[/snapback] Når jeg har signal i sofakroken på stua, ser jeg ikke helt poenget med å ha den åpen. Bare klapp den sammen og legg den i lommen (forutsetter at du har v12 såklart). Lenke til kommentar
Raste Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Etter jeg la inn nye maps programmet på mobilen syns jeg at mobilen har vært mye tregere i å få sattelit fiks. Har noen andre det å ? Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Mener jeg har v12, i byen idag prøvde jeg få frem gps med lokket igjen, det gikk ikke føre jeg åpnet dekselet Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Mener? Er du ikke sikker, eller misfostår jeg deg nå? Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har V 12..0.013 Den var på mobilen da jeg fikk den igår, fulgte også med minnekort på 512mb, men kjøpte ett på 1GB Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 1 giga er ikke mye på N95, sluker Mb det kamera/videoopptakeren. jeg har 4giga. Venter på 8giga kort. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 hvor mye er det for 4 el 8giga kort? og hva gjøres m det som alt er på kortet? Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg prøvde gps min når jeg var i storgata idag, nå er jeg på nordstrand, men når jeg skrur på gps nå så er den fortsatt i storgata som før idag, og ikke kommer den hit... Noe jeg kan få gjort med det? Lenke til kommentar
goodygoody Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg prøvde gps min når jeg var i storgata idag, nå er jeg på nordstrand, men når jeg skrur på gps nå så er den fortsatt i storgata som før idag, og ikke kommer den hit... Noe jeg kan få gjort med det? 9434199[/snapback] Trykk tasten 0, evt. valg->søk etter sted->GPS-posisjon. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 1 giga er ikke mye på N95, sluker Mb det kamera/videoopptakeren. jeg har 4giga. Venter på 8giga kort. 9433875[/snapback] Ser 4gb kortene er kommet for fullt nå ja. 400kr er jo ikke så ille heller. Noe nytt om når 8gb kortene kommer? Lenke til kommentar
xristina Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er bare å spørre, ingen som skal trenge å lese gjennom alle sidene her Etter at du installerte den nye FW-en, har du lagt inn backup e.l. som du evt. tok før du oppdaterte telefonen? Dette kan fort tukle til systemet. Takk for det 2bb1! Ja, jeg la tilbake backup for å få tilbake noen meldinger som jeg måtte følge opp. Det var kanskje dumt det ja... Hva om jeg bare tar en full synk mot outlook, lagrer meldingene jeg trenger, kjører en ny oppdatering (om det går?) og en vanlig synk mot outlook. Tror du det funker? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvordan er ytelsen på de 4GB minnekortene? De skal jo være "Class2", som jeg har hørt skulle være noe trege greier. Og at 8GB blir "Class4" som teoretisk skal ha dobbelt så høy ytelse. Ikke at jeg har peiling på minnekort Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvordan er ytelsen på de 4GB minnekortene?De skal jo være "Class2", som jeg har hørt skulle være noe trege greier. Og at 8GB blir "Class4" som teoretisk skal ha dobbelt så høy ytelse. Ikke at jeg har peiling på minnekort 9435222[/snapback] Ytelsen er helt grei utifra min erfaring. Mente jeg leste noe om at hastigheten begrenses av telefonen, slik at nye, raske kort ikke nødvendigvis betyr økt skrive/lesehastighet. Husker ikke hvor på nettet jeg leste det... 4GB kortet er i hvert fall helt knall til bilder, video og mp3!! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Er bare å spørre, ingen som skal trenge å lese gjennom alle sidene her Etter at du installerte den nye FW-en, har du lagt inn backup e.l. som du evt. tok før du oppdaterte telefonen? Dette kan fort tukle til systemet. Takk for det 2bb1! Ja, jeg la tilbake backup for å få tilbake noen meldinger som jeg måtte følge opp. Det var kanskje dumt det ja... Hva om jeg bare tar en full synk mot outlook, lagrer meldingene jeg trenger, kjører en ny oppdatering (om det går?) og en vanlig synk mot outlook. Tror du det funker? 9434974[/snapback] Ja, en synk mot Outlook er mye bedre enn å legge inn en backup. Om du ikke får "oppdatert", så kan formatere mobilen ved å trykke inn en kode som jeg mener skal stå i første post her i tråden. Det vil også hjelpe på. Og når du synker med Outlook, synkroniser bare de viktige tingene som sms f.eks. Bilder og musikk kan du for eksempel bare legge over på pcen og føre tilbake manuelt etter en formatering/oppdatering av telefonen. Så ja, backupen kan ha rusket det til for deg. Lagre viktige filer på pcen, og prøv deg frem med for eksempel en formatering av telefonen først. Om du må trykke inn en kode under formateringen, så er det 0000 som er koden (standardkode). Edit: Ble mye "for eksempel", men dere tar vel poenget Endret 5. september 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå