Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!

2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleden av en ny mobil er altid bra,kribbler,spenning og treige ventedager.... driver desverre og bytter i it kjør

Litt spesielt med denne, hadde en gang en N80 som jeg hatet og har generelt sett ikke likt nokia de siste 10 årene....men sony har hoppet på bølgen med å lage dritkjedelige telefoner og jeg trenger den geniale sync muligheten som nokia tilbyr

Driter fullstendig i den latterlige gps funksjonen som får folk til å gå fullstendig av hengslene her....

Ellers har n95 det meste som jeg ønsker og forsåvidt har hatt i andre serie 60 telefoner....

Nei gleden er nok kortvarig....bestille, vente, få.....trykke....trykke mindre....bli lei.....finne noe nytt og selge...

Det triste med denne telefonen er nok verditapet. Hatt denne 1-3 mnd så "gis" nok telefonen vekk på de mange bruktforum på nettet

Tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Hvorfor gi vekk telefonen etter 3 måneder i det hele tatt? Går man lei av en telefon etter 3 måneder kan du umulig ha satt deg inn i telefonens mange funksjoner og muligheter. Og det er jo ikke et "problem" at kameraet bruker litt lang tid. Kanskje en "ulempe" for mange, men vil ikke si det er et problem.

Lenke til kommentar
Nei gleden er nok kortvarig....bestille, vente, få.....trykke....trykke mindre....bli lei.....finne noe nytt og selge...

Hvorfor driter du i GPS-funksjonen? Det er vel lenge siden noe så nyttig har blitt implementert i en mobiltelefon. Hvis du mener gleden er kortvarig er du kanskje ikke den rette til å eie en mobiltelefon til 6000 kroner. For meg, og mange andre her inne, ser vi ikke på denne mobilen som en mobil, men en utvidbar multimediaenhet med uante muligheter.

Jeg er vel ikke den eneste som har SSH-klient og kjører HTTP-server på en smartphone, er jeg :whistle: hehe

Lenke til kommentar

Hvorfor driter du i GPS-funksjonen? Det er vel lenge siden noe så nyttig har blitt implementert i en mobiltelefon. Hvis du mener gleden er kortvarig er du kanskje ikke den rette til å eie en mobiltelefon til 6000 kroner. For meg, og mange andre her inne, ser vi ikke på denne mobilen som en mobil, men en utvidbar multimediaenhet med uante muligheter.

Tja...for det første mener jeg en telefon med en pitteliten skjerm ikke er egnet for bil

For det andre ser det ut for at gps funksjonen ikke er særlig bra med tanke på signaler,funksjonalitet,kjøpe ditt og datt og ikke ikke talestyring(foruten igjen og betale)

For det tredje har jeg en skikklig gps integrert i bilen

Om jeg er den rette til å eie en telefon til 6000 eller ikke er vel ikke opp til deg og vurdere

Jeg har hatt mange dyre telefoner, bytter alikevel ofte. taper ikke mange kronene på å bytte ut en telefon. Derimot ser jeg et stort tapspotensial i denne

Men for all del, kanskje klarer jeg å klore meg til denne ivertfall et års tid :thumbup:

Lenke til kommentar
N95 skal kunne si navnet på den som ringer deg visstnok, jeg lurer på hvordan det funker. Sier  den bare navnet med robotstemme om og om igjen eller sier den det en gang og så spiller ringetone? Noen som vet?

8366074[/snapback]

Kanskje du skal spille inn navnet selv...?

Lenke til kommentar
N95 skal kunne si navnet på den som ringer deg visstnok, jeg lurer på hvordan det funker. Sier  den bare navnet med robotstemme om og om igjen eller sier den det en gang og så spiller ringetone? Noen som vet?

8366074[/snapback]

Det gjorde nokia n80 og sikkert n93i også

Jeg brukte det ikke da det ble irriterende

Ringer litt, stopper og sier navnet i enrobotlignende stemme så ringer det litt igjen......and so on

Lenke til kommentar

Ganske smart hvis man hører på musikk egentlig... men kjedelig harry ellers.

Er det Agile Messenger som gjelder når man skal kjøre MSN på N95, eller er det noen andre klienter som har bedre grensesnitt?

Konverterte forresten en del videoer med denne oppskriften i går:

http://www.n95users.com/forum/viewtopic.php?t=281

Genialt program! Så nå ligger x antall episoder med Simpsons, Entourage etc og venter på N95. Blir spennende å se hvordan kvaliteten blir når man kjører det på TVen også. Kommer nok til å bruke UPnP via min Media Streamer for å streame musikk og video fremfor medfølgende kabel.

Lenke til kommentar

8366074[/snapback]

Det er nok som på N80. Den leser eletronisk opp alle navn som ligger i adrsssebok når de respektive ringer som avbrudd på ringesignalet. Funksjonen må være aktivert.

(Her nytter det ikke å somle - svaret ligger allerede over ;) )

Endret av Hektor_
Lenke til kommentar
Er det flere som har fått med seg at SIBA.no sier at de har N95 på lager i dag?

Det står "Forhåndsbestilling, på lager 19.april"

Ja, så sannelig. På siden står det forhåndsbestilling, men hvis man søker lagerstatus får man beskjed om at den er på lager... Holder en knapp på at det er forhåndsbestilling som gjelder, ja :hmm:

Lenke til kommentar

Etter en dag med heftig bruk og latt det synke litt inn har jeg kommet frem til følgende konklusjon:

Fortsatt litt buggete. (Spontan restart)

Gps'n funker ikke helt

interfacet bugger seg til lett når jeg bruker skyve funksjonen.

Dette er selvfølgelig firmware update også er saken ute av verden. Men regn med bugget telefon i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...