Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Slå av tlf, hold inne knappene 3/Grønn svarknapp/*+ og slå på tlf. Pass på og holde inne alle knappene helt til tlf ber deg slå inn koden (trenger gjerne 3 hender her) Regner med du tok backup av tlf før oppdatering, så du kan legge dette inn etterpå!

 

Har prøvd det 5-6 ganger nå og ingentinting skjer. Skal det ta lang tid før den tar reset? Har ikke rukket å legge noe innpå den enda så om noe går vekk så er det ikke akkurat farlig. Bør jeg kontakte Nokia reperatør, jommer ikke gjennom hos nokia care.

 

HELP!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av tlf, hold inne knappene 3/Grønn svarknapp/*+ og slå på tlf. Pass på og holde inne alle knappene helt til tlf ber deg slå inn koden (trenger gjerne 3 hender her) Regner med du tok backup av tlf før oppdatering, så du kan legge dette inn etterpå!

 

Har prøvd det 5-6 ganger nå og ingentinting skjer. Skal det ta lang tid før den tar reset? Har ikke rukket å legge noe innpå den enda så om noe går vekk så er det ikke akkurat farlig. Bør jeg kontakte Nokia reperatør, jommer ikke gjennom hos nokia care.

 

HELP!

 

 

Forresten den kom seg etter en hard reset nå. My bad!

 

Takk for hjelpen RamGuy og alle andre som har hjulpet til. Uten dere hadde telefonen blitt til en kasteball! :thumbup::thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Når deg gjelder oppdateringer osv på telefonen, skjer det automatisk, eller er det noe du før beskjed om å gjøre? eller ligger det en link inne på tele fonen?, ialle fall på min S-E telefonen ligger det en meny som det er mulig å oppdatere selve mobilen til en nyere verson. er det samme på denne? :/

Lenke til kommentar
Når deg gjelder oppdateringer osv på telefonen, skjer det automatisk, eller er det noe du før beskjed om å gjøre? eller ligger det en link inne på tele fonen?, ialle fall på min S-E telefonen ligger det en meny som det er mulig å oppdatere selve mobilen til en nyere verson. er det samme på denne? :/

9315474[/snapback]

 

så vidt jeg vet så er det ikke noen form for automatisk oppdatering på denne mobilen. Mulig du kan laste det ned, men de fleste besøker nokia.no for å se om det har kommet nye oppdateringer til mobilen sin.

 

Hadde jo vært kjekt med et program tilsvarende til det du finner på pc'er. Dvs gjevnlig skjekk etter oppdateringer.

Lenke til kommentar
Når deg gjelder oppdateringer osv på telefonen, skjer det automatisk, eller er det noe du før beskjed om å gjøre? eller ligger det en link inne på tele fonen?, ialle fall på min S-E telefonen ligger det en meny som det er mulig å oppdatere selve mobilen til en nyere verson. er det samme på denne? :/

9315474[/snapback]

 

så vidt jeg vet så er det ikke noen form for automatisk oppdatering på denne mobilen. Mulig du kan laste det ned, men de fleste besøker nokia.no for å se om det har kommet nye oppdateringer til mobilen sin.

 

Hadde jo vært kjekt med et program tilsvarende til det du finner på pc'er. Dvs gjevnlig skjekk etter oppdateringer.

9315853[/snapback]

 

 

ok kansje jeg spørr litt rart, men jeg så litt inne på nokia.no, men jeg kunne ikke dirkete se hvor de oppdateringene lastes ned, og hvordan er det man instalerer oppdatreingene, og hva er feilen med at de blir buggete?, hvis de blir det.

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn en haug med spill for at ungene skal ha noe å gjøre. Det som skjer er at batteri tiden min er nede på 5 timer igjen ved vanlig bruk. Det er uten at jeg har noe annet enn ventemodus kjørende. Har lenge vært bortskjemt med at telefonen har vart i flere dager uten lading. Forrige uke varte batteriet i 2-3 dager uten lading med vanlig bruk. Nå i helga 10 timer uten at telefonen blir brukt engang. Og ingen ting annet enn ventemodus som vistes ved å holde inne program knappen.

Lenke til kommentar

Så batteriet lades ut fortere, jo mer skit du har installert på mobilen?

Selv om du ikke benytter deg av programmene?

 

Så hvis jeg for eksempel har et program jeg har installert, som jeg strengt tatt ikke trenger eller bruker, men kanskje kan ha nytte av en eller annen tilfeldig gang, så er det egentlig bedre å bare slette programmet, og eventuelt legge det inn når det trengs?

 

Jeg har lagt inn et par programmer og spill, men for å være helt ærlig så spiller jeg ikke på mobilen, DivX Player funker litt sånn bob bob, siden jeg ikke klarer å finne ut av hvordan jeg justerer lyden, sports tracker blir ikke spesielt flitting brukt. Går mer i musikk når jeg jogger.. Burde jeg heller bare slette alle de programmene da?

 

Tenkte det ikke skadet å bare ha dem liggende inne på telefonen, men hvis det sliter på batteriet og hastighet, bare det å ha dem på telefonen idet hele store. Så burde jeg kanskje slette alt pisset som er inne på mobilen..

Lenke til kommentar

Syns også min n95 holder dårlig men jeg snakker en del i telefonen og sitter trykker på den hele veien i perioder. da merker jeg at jeg må lade sånn annen hver dag. Men de dager jeg ikke snakker eller bruker mobilen noe særlig så holder det faktisk ganske bra, ca 3 dager før jeg må lade på kvelden. hadde selfølgelig ønsket at den holder mer da. Og jeg har ikke 3g nett på, ikke ventemodus, lav sekund på lys slår seg av osv. alt som jeg vet kan bruke strøm slår jeg av. alt i alt er jeg ganske fornøyd med den. henger seg opp inni mellom men virker som etter oppdatering og litt restart inni mellom hjelper på.

Lenke til kommentar
Syns også min n95 holder dårlig men jeg snakker en del i telefonen og sitter trykker på den hele veien i perioder. da merker jeg at jeg må lade sånn annen hver dag. Men de dager jeg ikke snakker eller bruker mobilen noe særlig så holder det faktisk ganske bra, ca 3 dager før jeg må lade på kvelden. hadde selfølgelig ønsket at den holder mer da. Og jeg har ikke 3g nett på, ikke ventemodus, lav sekund på lys slår seg av osv. alt som jeg vet kan bruke strøm slår jeg av. alt i alt er jeg ganske fornøyd med den. henger seg opp inni mellom men virker som etter oppdatering og litt restart inni mellom hjelper på.

9317527[/snapback]

 

Sparer man mye på å benytte GSM nettet kontra 3G?

Ser ikke noe poeng i å bruke 3G egentlig, gir jo ikke noe bedre dekning eller noe, hvis du ikke benytter mobilnettet til noe annet en vanlige samtaler. Noe som jeg ikke gjør, da bruker jeg wifi.

Lenke til kommentar

Ja, sant det. Ingen vits med 3g for meg hvertfall, det er også dyrt med videotelefoni og den du ringer til må også ha en 3g mobil. Så jeg bryr meg ikke om det. Men har lest at folk sier en sparer litt strøm med å bruke vanlig GSM nett. Ellers har jeg trådløs internett hjemme så jeg bruker bare wifi når jeg skal på nettet. Ellers når jeg er ute så er jeg som regel på plasser der det er nettverk hehe

Lenke til kommentar
Ja, sant det. Ingen vits med 3g for meg hvertfall, det er også dyrt med videotelefoni og den du ringer til må også ha en 3g mobil. Så jeg bryr meg ikke om det. Men har lest at folk sier en sparer litt strøm med å bruke vanlig GSM nett. Ellers har jeg trådløs internett hjemme så jeg bruker bare wifi når jeg skal på nettet. Ellers når jeg er ute så er jeg som regel på plasser der det er nettverk hehe

9317680[/snapback]

 

Kjempedyrt med 3G assa... Hos Telenor så koster det jo 0,- minuttet sist jeg sjekket :p

 

EDIT: Beste er jo hvis man er i Japan elns. så koster videosamtale like mye som vanlig samtaler (hos telenor iallefall). Fint for de som er på ferie (da GSM dekning ikke eksisterer der) :p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Er telenor i japan ?

9318169[/snapback]

 

Nei. Men i Japan har du kun 3G du kan bruke som samtalemåte. Og Telenor oppererer med vanlig telefontakst. Dvs. Det du hadde betalt for en vanlig samtale i japan er det du betaler for en videosamtale (da det ikke er noen annen måte å ringe på(med våres telefoner ialelfall)). :p

 

EDIT: Det gjelder ikke bare Japan. Dette gjelder utlandet generelt.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Apropos 3G og GSM: Jeg har såkalt "dobbelmodus" aktivert så jeg kan bruke både GSM og 3G, men er det da slik at den bruker GSM til vanlig og 3G kun når jeg trenger det? Eller bruker dobbeltmodus like mye strøm som ren 3G?

 

Sikkert vanskelig å svare på spørsmålet, men jeg prøver likevel =p

Lenke til kommentar
Apropos 3G og GSM: Jeg har såkalt "dobbelmodus" aktivert så jeg kan bruke både GSM og 3G, men er det da slik at den bruker GSM til vanlig og 3G kun når jeg trenger det? Eller bruker dobbeltmodus like mye strøm som ren 3G?

 

Sikkert vanskelig å svare på spørsmålet, men jeg prøver likevel =p

9319113[/snapback]

Mener 3G brukes hele tiden...

Lenke til kommentar
Apropos 3G og GSM: Jeg har såkalt "dobbelmodus" aktivert så jeg kan bruke både GSM og 3G, men er det da slik at den bruker GSM til vanlig og 3G kun når jeg trenger det? Eller bruker dobbeltmodus like mye strøm som ren 3G?

 

Sikkert vanskelig å svare på spørsmålet, men jeg prøver likevel =p

9319113[/snapback]

Mener 3G brukes hele tiden...

9319343[/snapback]

3G brukes når UMTS er aktivert bare.

altså når telefonen står i GSM mode brukes ikke 3G...

 

Jeg tok en "test" med og skjekke strøm bruket mennom dobbeltmodus og GSM.

og kom ikke fram med noe merkbart resultat.

(brukte mobilen som vanlig og batteriet holt 2 dager på begge)

(vurderer og skjekke en gang til uten og bruke mobilen i det hele tatt.)

(kanskje jeg gidder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...