Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Oppgraderte for noen uker siden telefonen min til nyeste firmware.

Noen dager senere begynte det å skurre i den interne høyttaleren på telefonen. Om dette hadde noe med oppgraderingen eller noe annet er jeg usikker på. (Den har ikke vært noe ute i fuktig vær)

I begynnelsen var det litt av og på med denne skurringen (så ut som det løste seg etter en eller to rebooter av telefonen), men etter en stund så ble denne permanent!

Noen som vet hva detter kan være? Er h.t defekt?

Lenke til kommentar
Mirius: Prøv en annen maskin, bytt USB port, ikke bruk USB hub. Start maskinen på nytt, legg inn programvaren, nokia pc suite og NSU på nytt igjen.

 

En av de tingene bør fungere.

For meg funket det å bytte maskin :)

 

tkorsvold

Siste FW er: 12.0.013

9280132[/snapback]

 

Ok..Jeg byttet maskin..Da kom jeg meg over det, men da dukket det opp et nytt problem...Når den nye programvaren skulle legges inn på telefonen så begynte den, men det sto bare stille på en plass mens det stod "Nokia" på skjermen...den kom seg ikke videre etter en halvtime og plutselig dukket det opp en feil melding om at jeg måtte prøve på nytt..Hva kan ha skjedd her? :hmm:

Lenke til kommentar
Etter å ha oppdatert til nyeste programvare får jeg ikke lagt inn epost-konto. Jeg har forsøkt uttalige ganger både via postboksoppsett og i innstillingsveiviseren. Noen som har opplevd det samme? Noen tips for å få det til?

9186427[/snapback]

 

Jeg sitter fortsatt uten epost etter oppdatering til ny FW. Dersom noen har tips, råd eller en oppskrift jeg ikke har forsøkt for å løse dette er jeg veldig takknemlig!!

Lenke til kommentar

Jeg fikk også noen problemer etter firmwareoppdatering. Bl.a begynte WLAN-softwaren å fuske. Hele linja i aktiv ventemodus der det står "WLAN-scanning av" til vanlig ble borte, og når jeg trykket på "WLAN-veiviser" i "Verktøy" fikk jeg beskjed om systemfeil. WLAN fungerte delvis ved at jeg gikk inn i nettleseren og valgte det som tilgangspunkt, men det var ikke optimalt...

 

Det hele ble fikset med en tilbakestilling av alle innstillinger, men da ble også A-GPS borte. Blir nok en oppgradering til snart, ja...

Lenke til kommentar

Føler at denne online oppdateringa ikke er helt god. Snakket med en tekniker på jobb og han sa at den ikke var det, men han hadde ingen begrunnelser, bare at det skjedde mye rart med telefonen når man oppdaterer via nett.

 

Selv har jeg oppdatert via nett og det har også skjedd en liten morsomhet med min. Ikke helt store men skal prøve å forklare.

 

Når jeg har telefonen oppe og så lukker den igjen, og i akkurat samme sekund som når bakgrunnslyset slukner så blinker den midtre kameraknappen (den som man kommer inn på galleriet med). Dette er ikke noen stor ting, men er jo også enda en ting på "morsom-listen".

Lenke til kommentar
Føler at denne online oppdateringa ikke er helt god. Snakket med en tekniker på jobb og han sa at den ikke var det, men han hadde ingen begrunnelser, bare at det skjedde mye rart med telefonen når man oppdaterer via nett.

 

Selv har jeg oppdatert via nett og det har også skjedd en liten morsomhet med min. Ikke helt store men skal prøve å forklare.

 

Når jeg har telefonen oppe og så lukker den igjen, og i akkurat samme sekund som når bakgrunnslyset slukner så blinker den midtre kameraknappen (den som man kommer inn på galleriet med). Dette er ikke noen stor ting, men er jo også enda en ting på "morsom-listen".

9283225[/snapback]

 

Dette skjer hos alle med v. 12 updaten. Jeg antar det er en funksjon..en form for visuell bekreftelse på at tastelåsen er på.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Øh... Jeg oppdaterte til ny firmware i går, og nyeste versjon jeg fant via nokia.no var 11.0.0.026. Grrr! Hvorfor legger de ut gamle versjoner?

 

Noen som vet hvor jeg finner NYESTE firmware?

 

Takk!

 

 

T

9283432[/snapback]

 

Mobilen din er låst til Telenor, og Telenor har ikke godkjent at du kan få v. 12 updaten enda. For det må du endre produktkoden på mobilen din eller vente på Telenor.

 

Enda en grunn til å kjøpe ulåste mobiler...

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Føler at denne online oppdateringa ikke er helt god. Snakket med en tekniker på jobb og han sa at den ikke var det, men han hadde ingen begrunnelser, bare at det skjedde mye rart med telefonen når man oppdaterer via nett.

 

Selv har jeg oppdatert via nett og det har også skjedd en liten morsomhet med min. Ikke helt store men skal prøve å forklare.

 

Når jeg har telefonen oppe og så lukker den igjen, og i akkurat samme sekund som når bakgrunnslyset slukner så blinker den midtre kameraknappen (den som man kommer inn på galleriet med). Dette er ikke noen stor ting, men er jo også enda en ting på "morsom-listen".

9283225[/snapback]

 

Hei!

 

Er det andre måter å oppdatere telefonen på enn <<Online oppdatering>> da?

Lenke til kommentar

Lever inn til ett verksted.

 

Men jeg er ikke enig. Over the air oppdatering har funket knall for meg og jeg ser ikke noe grunn til at det ikke skal det.

 

DOG

 

Man bør være litt teknisk anlagt pga man må skjønne hvorfor ikke alt er prikk likt når det er ferdig..feks at man må legge inn software på nytt...tredjeparts software altså. Ta backup før man gjør det..osv. Så for noen kan det bli mye og litt frustrerende når alt ikke er sånn du forventer. Men for de fleste av oss her inne som er litt mer inne i sakene....er dette en gude gave så vi slipper å forholde oss til verksted.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Lever inn til ett verksted.

 

Men jeg er ikke enig. Over the air oppdatering har funket knall for meg og jeg ser ikke noe grunn til at det ikke skal det.

 

 

9287793[/snapback]

 

Funker FOTA med N95 da? Virker som den ikke er til stede sånn som på N80...

 

Forøvrig legger verksted inn samme FW som man legger inn selv, via NSU (som kommentar til at online oppdatering liksom ikke skal være så bra).

Lenke til kommentar

Har hatt mobilen et en måneds tid nå, men har et problem.. jeg overført kontaktene mine fra min gamle nokia til min nå nye N95, men når folk ringer meg kommer ikke navnet deres opp kun nummeret (utrolig irriterende å ikke se hvem som ringer). Problemet mit er at noen få nr, faktisk viser hvem som ringer. Sitter litt fast, er det noen som vet hvordan jeg løser dette slik at alle innkommende anrop viser hvem som ringer i stede for kun tlf nummeret?

Lenke til kommentar
Lever inn til ett verksted.

 

Men jeg er ikke enig. Over the air oppdatering har funket knall for meg og jeg ser ikke noe grunn til at det ikke skal det.

 

 

9287793[/snapback]

 

Funker FOTA med N95 da? Virker som den ikke er til stede sånn som på N80...

 

Forøvrig legger verksted inn samme FW som man legger inn selv, via NSU (som kommentar til at online oppdatering liksom ikke skal være så bra).

9288366[/snapback]

 

Mente seff over nette....my bad!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Har hatt mobilen et en måneds tid nå, men har et problem.. jeg overført kontaktene mine fra min gamle nokia til min nå nye N95, men når folk ringer meg kommer ikke navnet deres opp kun nummeret (utrolig irriterende å ikke se hvem som ringer). Problemet mit er at noen få nr, faktisk viser hvem som ringer. Sitter litt fast, er det noen som vet hvordan jeg løser dette slik at alle innkommende anrop viser hvem som ringer i stede for kun tlf nummeret?

9288436[/snapback]

 

Kun nummer vises pga at du har dobbeltoppføringer på navnene. Slett de som er doble...

Lenke til kommentar
Har hatt mobilen et en måneds tid nå, men har et problem.. jeg overført kontaktene mine fra min gamle nokia til min nå nye N95, men når folk ringer meg kommer ikke navnet deres opp kun nummeret (utrolig irriterende å ikke se hvem som ringer). Problemet mit er at noen få nr, faktisk viser hvem som ringer. Sitter litt fast, er det noen som vet hvordan jeg løser dette slik at alle innkommende anrop viser hvem som ringer i stede for kun tlf nummeret?

9288436[/snapback]

 

Kun nummer vises pga at du har dobbeltoppføringer på navnene. Slett de som er doble...

9288659[/snapback]

 

 

Takker, var ikke klar over at problemet mit var så banalt... :whistle:

Lenke til kommentar

Folk snakker om at Telenor ikke har godkjent FM-updaten enda osv. Det må da være bare tull..? Jeg har en N95 kjøpt på MPX med vidreføring av Djuice abonnement, og jeg har da helt fint fått oppdatert min med nyeste firmware. Bruker A-GPS (fått fikset det), og galleriknappen blinker når tastelåsen går på + mer.

 

Er det noe spesiellt med min?

 

EDIT:

 

Da har jeg installert NSS, og funnet ut at min N95 Sand har 0536068 som produkt kode, altså koden til N95 Plum.

 

For Plum er Skandinaviske koden: 0536068

For Sand er den: 0534847

 

Dette gjøres selvølgelig på eget ansvar

 

Kan jeg endre denne tilbake til Sand uten at det har noe å si, eller vil det ødelegge den?

Endret av Overdrive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...