2bb1 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Nei, men regner med det bare er å kontakte ditt nærmeste service-verksted og fortelle dem at ei Nokia-dame sa at slideren kunne bli bytta på garantien Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei, kontaktet Telenor ang låst telefon og fikk mail tilbake med koder for og oppheve låsen. Det var jo hyggelig, vet ikke om de synes det var trygt siden jeg har vært kunde i 12 år sammenhengende eller om de gjør det til alle som spør. Verdt et forsøk for andre med samme problem ihvertfall. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Godt spørsmål. Jeg ringte Telenor og fortalte jeg ikke fikk oppgradert min fordi den var låst til dem, og fikk til svar at "neei - det kjenner vi ikke noe til..." Mvh Dan Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Til informasjon: Så lenge man har binding på sitt abonnement (som man kjøpte evnt låst telefon med) så vil man kunne få gratis opplåsningskoder ifra Telenor kundeservice 09000. Dette av den enkle grunn at vi ser på det som god kundeservice. Det er jo et kjent faktum at det er veldig dyrt å f.eks bruke norske sim kort i utlandet. Fremgangsmåte: 1. Kunde kjøper mobil med binding 2. Kunde ringer 09000 sier hvem han/hun er, og at hun trenger opplåsningskoden til mobilen han/hun kjøpte. Si man skal til utlandet (de spør svært skjelden om grunn) 3. Kunde får koden Så vidt meg bekjent er det kun Telenor som har denne praksisen.. Tele2 og Netcom vil se på en slik ting som brudd på bindingstid.. Noe som koster dyrt. HUSK: Man vil kun få koden på den mobilen som er utstyrsendret oppimot abonnement med binding. Det vil i praksis si at Telenor må kunne se at man faktisk har kjøpt mobilen (er reg på imei nr ved tegning av binding) på det aktuelle nummeret.. Altså hvis man ønsker å bytte mobil og bryte binding før 12 mnd (gebyrbelagt) så husk evnt å spør om opplåsningskode FØR man utstyrsendrer abonnementet sitt mvh Torbjørn Telenorforhandler Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 I går traff kneet mitt bordkanten, og i sinne sparket jeg til bordet slik at bl.a et vannglass veltet. Noen få dråper traff telefonen min, og for å være sikker tok jeg ut batteriet og lot telefonen ligge en stund. Det jeg la merke til da jeg skulle sette i batteriet igjen, var en lite ”klistremerke” (ca 2x4 mm) som var delvis hvitt og delvis rødt. Jeg har en teori om kanskje dette merket blir rødt dersom det blir fuktig og at det er der for at servicefolk skal kunne se om telefonen har vært vannskadet før den evt har blitt ”mistet ned trappen” el.l. Nå har jeg riktignok ikke lagt merke til om dette merket var helt hvitt fra før av, men kanskje noen av dere har sett dette og sitter inne med noe mer nøyaktig informasjon om dets funksjon eller mangel derav. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Tok av batteriet mitt og fant klistremerket du sikter til. Hos meg er det helt hvitt, så du kan være inne på noe der ja.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg synes batteriet på telefonen min gikk litt vel fort ned i går uten at jeg tenkte noe spesielt på dette. Jeg satt den på lading, og tok ikke denne ut før jeg la meg. Nå, 7,5 timer senere var den tom for strøm igjen. Faktisk så tom at den ikke har klart å slå seg på for å spille av alarmen engang. Jeg lurer på hva i all verden det er som tapper strømmen min. Det er ingen nye programmer jeg har lagt inn, og jeg er ganske så omhyggelig med å avslutte programmer jeg har hatt gående. Spent på å se om problemet fortsetter. 9131099[/snapback] Slå telefonen av og på igjen du.. da skal det ikke skjer igjen iallefall. Skjedd 1 gang hos meg, og etter det har batteritiden blidd betraktelig bedre av en eller annen grunn. Skal levere telefonen min inn på service på mandag, og spurte i den forbindelse om garantien ble brutt når man forandret produktkode, jeg sa det som det var at jeg måtte forandre den for å oppdatere telefonen, svare jeg fikk var at garantien fortsatt gjelder. Men om det kommer av at jeg var ærlig eller ikke vet jeg sannelig ikke.. Endret 25. juli 2007 av Stig-Arne Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ja, batteriet ser ut til å holde seg fint nå. Det er litt over et døgn siden jeg ladet den opp. Siden da har jeg hatt over 20 samtaler og batteriindikatoren står fortsatt på fullt. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Tok av batteriet mitt og fant klistremerket du sikter til. Hos meg er det helt hvitt, så du kan være inne på noe der ja.. 9139573[/snapback] Og her er bekreftelsen ... Mvh Dan Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Tok av batteriet mitt og fant klistremerket du sikter til. Hos meg er det helt hvitt, så du kan være inne på noe der ja.. 9139573[/snapback] Og her er bekreftelsen ... Mvh Dan 9140908[/snapback] Synd at jeg har klart å gjøre mitt rødt allerede. Som man kan se på bildet (noe uklart), så er det bare delvis, og jeg tror det er gjort med en fuktig finger. Det blir kjedelig om jeg ved en eventuell reklamasjon skulle få avslag pga dette. Det burde jo også være mulig å erstatte hele klistremerket... Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Til informasjon: Så lenge man har binding på sitt abonnement (som man kjøpte evnt låst telefon med) så vil man kunne få gratis opplåsningskoder ifra Telenor kundeservice 09000. Ok, regnet egentlig med at det ikke var jeg som var spesiell. ;-) Men bra service uansett. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Tok av batteriet mitt og fant klistremerket du sikter til. Hos meg er det helt hvitt, så du kan være inne på noe der ja.. 9139573[/snapback] Og her er bekreftelsen ... Mvh Dan 9140908[/snapback] Synd at jeg har klart å gjøre mitt rødt allerede. Som man kan se på bildet (noe uklart), så er det bare delvis, og jeg tror det er gjort med en fuktig finger. Det blir kjedelig om jeg ved en eventuell reklamasjon skulle få avslag pga dette. Det burde jo også være mulig å erstatte hele klistremerket... 9141938[/snapback] Du får nok ikke avslag pga det men de åpner telefonen og ser for den lappen på batteriet kan også bli sånn fordi kondens oppstår selv om telefonen ikke har noen fuktskade så det skal i teorien ikke være noe problem. mvh Tidligere servicemedarbeider i mobilbransjen Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hmm, nå la jeg inn kodene for å låse opp telefonen og fikk beskjed om den var åpen men når jeg skulle oppdatere så skjer fortsatt det samme, jeg kommer ikke høyere enn ver.11. Prøvde å installere den bare for å se hva som skjedde og det var ikke noe nytt. Må jeg tukle med produktkode allikvel? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 ja, du må forande prouktkode. Og som jeg skrev litt lengre opp, garantien ryker ikke av den grunn. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 hvordan kan jeg markere alt på mobilen min vis jeg skriveren e-post fra mobilen min via www.msn.no? jeg må liksom holde den knappen som fjerner alt i nesten 3 minutter før alt er borte... Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 hvordan kan jeg markere alt på mobilen min vis jeg skriveren e-post fra mobilen min via www.msn.no? jeg må liksom holde den knappen som fjerner alt i nesten 3 minutter før alt er borte... 9142624[/snapback] Det er ikke alltid like lett å forstå dine spørsmål, men kan prøve Valg - Merk/fjern merking - Merk alt ...så skal du kunne delete alt... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du kan også holde nede blyant-tasten og markere med pil-tastene. På samme måte som du kan bruke Shift på et vanlig tastatur. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tok av batteriet mitt og fant klistremerket du sikter til. Hos meg er det helt hvitt, så du kan være inne på noe der ja.. 9139573[/snapback] Og her er bekreftelsen ... Mvh Dan 9140908[/snapback] Synd at jeg har klart å gjøre mitt rødt allerede. Som man kan se på bildet (noe uklart), så er det bare delvis, og jeg tror det er gjort med en fuktig finger. Det blir kjedelig om jeg ved en eventuell reklamasjon skulle få avslag pga dette. Det burde jo også være mulig å erstatte hele klistremerket... 9141938[/snapback] Du får nok ikke avslag pga det men de åpner telefonen og ser for den lappen på batteriet kan også bli sånn fordi kondens oppstår selv om telefonen ikke har noen fuktskade så det skal i teorien ikke være noe problem. mvh Tidligere servicemedarbeider i mobilbransjen 9142092[/snapback] Såvidt jeg forsto er det visst flere slike etiketter inne i telefonen også, og de skal vel også være røde tror jeg. Denne er vel ment for å gi førstelinjeteknikeren en indikasjon på at det kan være fuktskade, før han åpner telefonen helt og sjekker nærmere. Ganske fiffig sak egentlig. Mvh Dan Lenke til kommentar
Rubenlo Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Her er en bra n95-side jeg kom over. myn95.com Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg sliter litt med software-oppdateringen på N95. Nokia Sw Updater kommer ikke videre fra trinn 2/3 Registrere telefonen... Må jeg gjøre noe med telefonen eller tar det bare sinnsykt lang tid? Noen som har en detaljert how to guide på oppdatering? Er lenge siden jeg har hatt noe med Nokia å gjøre nå, så starter litt fra bånn igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå