AtotheK Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Der forhåndsbestilte jeg den på elprice.no Har YoungTalk som abb. og det ble på kr 5299 (uten frakt)Ok, så du har betalt 7.699,- for den. binding er tingen ser jeg Jeg betalte 5.995,- uten noe binding og gratis abonement med billige priser. Jeg kan ikke fatte at dere gir så mye penger til operatørene bare for å være snill Du vet at du ringer og sender meldinger for de 200 kronene du betaler for YoungTalk? Poenget mitt er at de 200 kronene går ikke rett ut av vinduet, man ringer også for de. Allikevel skjønner jeg poenget ditt, det er det stor fare for at man betaler 50 kr for samme bruk med et annet abbonement...Hvorfor valgte du ikke Activetalk Pluss så kunne du skryte av enda billigere telefon? Vi snakker om totalpris her, uansett hvem som betaler Det finnes faktisk ringemønster der det lønner seg å velge YoungTalk fremfor ActiveTalk. Dessuten vil han jo ikke melde seg ut av Familieløsningen sin. Alternativet kunne jo vært SmartTalk, men da er det fare for at mobilregningen hans blir for høy for den som betaler hvis han ikke har kontroll over ringeutgiftene sine. Hvis det er tilfellet er kontantkort et annet alternativ, og da får man ikke billigere telefon, men dog billigere ringepriser enn YoungTalk (hvis du velger NetRefill). Dere som sier det nesten alltid blir dyrere å binde seg har rett, fordi man kan spare masse penger på å velge rett abbonement, men for noen er det egentlig ikke verd det med tanke på at de er i familieløsniger. @ Athotek: Det blir som sagt så godt som skryt. Nesten det samme som å si: "Jeg får mobilen min N95 for 0 kr siden pappaen min betaler" 8280394[/snapback] Nei Kakashi, det blir ikke det samme som skryt, jeg måtte jo begrunne valget mitt av youngtalk som abbonnement. Og jeg får ikke mobilen for kr 0, jeg betaler jo selv de 5299 kr selve mobilen koster, det jeg prøver å si er at abbonnementsutgiftene dekkes av noen andre, igjen så beklager jeg om det kom fram som skryt, for min del hadde ikke abbonnement trengt å være et element i diskusjonen i det hele tatt. Det var et svar på et spørsmål fra fredriri på hvorfor jeg brukte over 7 lapper på telefonen. (btw er Orochimaru kulest) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på Nokia N95 Sand og Nokia N95 Deep Plum? Støtter telefonen verken FLAC, Wave eller APE? Endret 3. april 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på Nokia N95 Sand og Nokia N95 Deep Plum? 8301156[/snapback] Det er fargen bak som er forskjellig: Sand Deep Plum Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Huff så stygg den "deep Plum" var går for sand Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Ugg, synes Sand så så kjip ut, men hver sin smak. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Nei Kakashi, det blir ikke det samme som skryt, jeg måtte jo begrunne valget mitt av youngtalk som abbonnement. Og jeg får ikke mobilen for kr 0, jeg betaler jo selv de 5299 kr selve mobilen koster, det jeg prøver å si er at abbonnementsutgiftene dekkes av noen andre, igjen så beklager jeg om det kom fram som skryt, for min del hadde ikke abbonnement trengt å være et element i diskusjonen i det hele tatt. Det var et svar på et spørsmål fra fredriri på hvorfor jeg brukte over 7 lapper på telefonen.Ja, jeg skjønner at det ikke var ment som skryt, men du skjønner kanskje at noen kan oppfatte det som det også. Som du ser i innlegget mitt skjønner jeg godt at du valgte YoungTalk for å kunne fortsette med familieløsningen, og siden noen betaler YoungTalk abbonementet ditt uansett er det jo like greit. EDIT: Støtter telefonen verken FLAC, Wave eller APE?Audio Formats:AAC, AAC+, eAAC, eAAC+, MP3, MP4, M4A, WMA, Mobile XMF, SP-MIDI, AMR (NB-AMR), MIDI Tones (poly 64), RealAudio 7,8,10, True tones (WB-AMR), WAV http://forum.nokia.com/devices/N95 Men det med lyset, på hjemme siden til nokia står det at den har Integrert blits... Åssen er denne iforhold til for eks N73? Siden den har noe jeg ville sagt "nærmet" seg ordentlig blitz, ikke sånn som jeg er vandt til med men nåværende W550i 8281112[/snapback] Vet ikke hvordan den er i forhold til N73, men noen har skrevet om det og sammenlignet med N90 og W810i. Nokia kaller det nok LED flash litt for å skryte på seg blitz. Den kan nok ikke sammenlignes med xenon-blitzen i K810i og digitale kamera.I must admit however, that the flash is much better that that of previous models produced by the manufacturer. The flash, in my opinion is a bit brighter than that of the N90. (which in my opinion has the best flash of ALL the Nseries phones) Yet, the flash isn't as good as other manufacturers. For example, the S.E. W810 has a better flash than the N95. I do think Nokia should follow the implementation of the competition with the use of two LED flashes. This could prove to be the difference between using a regular digital camera or the N95. http://roberthall.vox.com/library/posts/ta...5+quick+review/ Endret 4. april 2007 av BeachDumb Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan W-Lan/WiFi på Nokia telefonene fungerer, tenker da spesielt på Nokia N95, siden det er den jeg sikkler etter.. Men regner med at det er fellestrekk mellom alle N-telefonene til Nokia.. Det er nemlig W-Lan/WiFi som er en av hovedgrunnene til at jeg virkelig har lyst på en N95.. Også 5MP kamera, symbian, fin musikkspiller osv.. Men hovedsakelig pågrunn av W-Lan/WiFi.. Det jeg lurer på er hvordan fungerer det.. Finner det tilgjengelige nett automatisk, og det er bare for meg å koble meg opp som på en bærbar PC.. Og skrive inn passord hvis det er krevet.. Eller er det et helt annet system? Grunnen til at jeg spør, er at stefaren min sin QTek.. Og W-Lanen på den er helt håpløs, syntes nå vi da hvert fall.. Må fylle inn masse avansert informasjon, som vi knapt vet hva er, så vi kan koble oss opp på nettverket vårt hjemme.. Håpet litt på at Nokia sin løsning, fungerer litt mer som på en bærbar PC, hvor nettverk blir funnet automatisk, og jeg trenger bare å koble meg til.. Og komme med eventuelle passord om nødvendig.. Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 tror nok det vil ligne mer på vanlig pc siden nokia er sjeden vanskelige..Tror jeg da, har ikke testet den selv ennå .. Lenke til kommentar
AtotheK Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Telefonen fra en litt annen vinkel Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Haha, annen "vinkel" var vel ikke akkurat ordet. Hadde aldri turt å åpne min egen, så greit noen andre har gjort det for oss. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Noen som vet om N95 har noen form for "skriveprogram" alle word, eller om dette kan lastes ned i tillegg? Gleder meg til denne telefonen Kan hende dette har vært opp før, men på nokia.com står det at 2gb er maks lagringskapasitet er dette siden det ikke finnes 4gb kort, eller er det "sperra" på 2gb? Hadde vært fint med litt mer plass om man har planer om å ha bilder, sanger ++ på telefonen :S Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Da var denne telefonen bestilt nærmest på impuls. Det var egentlig E90 jeg ville ha, men ventetiden blir litt for lang og behovet er ikke fullt så stort. Jeg er litt småbekymret for batterikapasiteten på N95, men den er sikkert ikke mye dårligere enn på E90. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Why it rocks: 1. The GPS is really GPS, not some assisted-GPS that Sprint and Verizon have in their phones. That means you can really navigate with it, like I did, to streets around SF I wasn't too familiar with. 2. I detect a decent level of grain in these 5mp shots, and the shutter lag is horrendous, but WTF, it's a 5mp camera with a Carl Zeiss 2.8/5.6 autofocusing lens in a phone. Why it sucks: 1. No matter what anyone says, the battery life on the N95 isn't good. You can justify it by considering how much power true GPS, WiFi, and those booming speakers take. 2. Laggy OS: I don't know whether to blame Symbian or Nokia, but I don't really care, who's fault it is: This phone is sluggish. (evige S60 problemet.) Hele artikkelen på Gizmodo. Men det vil uansett være min neste mobil!! Temmelig lei N80 nå! Håper Typepad støtter video opplasting etterhvert. AKIRA Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har siklet på denne lenge...og div videoer viser jo at telefonen er vestnlig kvikkere enn feks n80 (hadde den tidligere) var. Men herregud som jeg bekymrer meg for det batteriet.....sukk! Jeg venter bare på å se skikkelige brukererfaringer der dem dømmer den nord og ned.... Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Vet ikke om dette er postet i en av de mange N95-trådene på dette forumet, men nå har russiske Mobile-review lagt ut sin test av vidunderet. Jeg har kjørt den gjennom en Babelfish-oversettelse (Google oversatte bare halve review'en), mange fine bilder og 4 video-opptak finner du her. Artikkelen blir sikkert lagt ut på den engelske siden i morgen. PS! Nederst på siden må du klikke på en link som beskriver musikk-delen av telefonen. og et spørsmål mange vil ha svar på: "if we carry out comparison with Sony Ericsson K800i, then camera Nokia N95 will win in the majority of the cases" "If we compare with Sony Ericsson K800i, then on this apparatus the realization of macro considerably better." Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Den engelske versjonen omtalen av N95 skrevet av russerne på www.mobile-review.com er ute: http://www.mobile-review.com/review/nokia-n95-cam-en.shtml http://www.mobile-review.com/review/nokia-n95-music-en.shtml Endret 11. april 2007 av BeachDumb Lenke til kommentar
MontyBurns Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har mulighet til å få kjøpt en N95 neste uke. Men det er vel det første partiet som kommer? Er det erfaringsmessig bedre å vente til neste parti kommer i mai? Pleier det å være mye feil på de første telefonene? og er dette i tilfelle software-problemer som kan løses med ny FW eller hardware-problemer? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har enda til gode å høre at nokia noensinner har fikset på hardware en mnd ette release (Det virker som en temmelig dum strategi for hvilket som helst firma å ha en slik policy). hvis noe kan fikses så er det i Firmware og Software. Første parti er like bra som alle andre...og med updates over the air er ikke oppgradering noe problem. AKIRA Lenke til kommentar
akseln Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Har også bestilt en for levering i neste uke. I og med at FW nå kan installeres selv, tenker jeg ikke på at dette er noe problem. N95 har jo vært til testing lenge så jeg regner med at eventuelle større hw problemer er luket bort. Ny hw kommer normalt i en "i" versjon eller i en helt ny modell. ps. valgte deep plum :-) Lenke til kommentar
goodygoody Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Har også bestilt en for levering i neste uke. I og med at FW nå kan installeres selv, tenker jeg ikke på at dette er noe problem. N95 har jo vært til testing lenge så jeg regner med at eventuelle større hw problemer er luket bort. Ny hw kommer normalt i en "i" versjon eller i en helt ny modell. ps. valgte deep plum :-) Hvor har dere bestilt som skal få den neste uke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå