Gå til innhold

Ny IBM T60, noen spørsmål

Bullit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

T60 er på vei ut, og T61 er på vei inn ...

Her jeg jobber har FSC lenge vært standard, både laptop og desktop, mens IBM/Lenovo er på full fart inn. ThinkPad og FSC-laptoper ble kjøpt inn om hverandre en stund, men desktoper har helt inntil i år vært FSC. Ingen tvil om at det er FSC-maskinene vi har mest trøbbel med. Diskkrasj og baklys i skjerm er vel de største problemene på laptops, mens strømforsyning er et meget svakt punkt på desktops. I tillegg tar det år og dag fra vi leverer inn en maskin til reparasjon til vi får den tilbake. Det største problemet på ThinkPad er rett og slett slitasje og generelt misbruk (og det skjer jo uavhengig av merke)

Vi har hatt T60 som standard laptop i noen måneder nå (det kjøpes en del PCer i løpet av året!), og det er en meget behagelig maskin å jobbe med. Dog forkaster vi den medfølgende XPen, og legger inn en konserntilpasset installasjon. Da slipper vi unna en del dritt som firewallprogram, alt for mange ThinkVantage-program etc. Noen av ThinkVantage-programmene legger vi da inn igjen, slik som Fingerprint Solution og harddisksensorprogramvaren.

Maskinen i seg selv er liten og lett (14"), og skjermen er veldig god til sitt formål; kontor. Ikke noe kontrastbelegg som speiler lysrørene i taket, for de som har det her.

Endret av OML
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg hatt T60`n min en liten stund. Må si meg utrolig fornøyd. Tastaturet er bare en drøm å trykke på og maskinen oser virkelig kvalitet. Fingeravtrykksleserern er jo ikke minst kul heller, hehe. Litt geek, men jeg får litt hemmelig spion følelse når jeg swiper fingeren min over og Acsess Granted kommer fram på skjermen, hehe.

Oppløsningen som jeg var litt mistenksom til i begynnelsen har jeg vendt meg til og, virkelig digg med så god oppløsning.

Eneste irriterende er at jeg har en død pixel som ser ut til å forflytte seg til tider, plutselig er den der så er den borte og dukker opp et annet sted :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...