Bullit Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Hei! Etter mye surfing og forumgransking har jeg kommet fram til at jeg ikke greier å leve uten en IBM T60. Har sett meg ut 14" men stort lengre enn det har jeg ikke kommet. Jeg er veldig glad i 1024*768 oppløsning, men kan til nød gå for 1400*1050. Men så var det prosessor og skjermkort. Er Intel Core 2 Duo T5500 1.66GHz kraftig nok, eller ville dere anbefalt å kjøpe en kraftigere prosessor? Pc`n skal i hovedsak brukes til surfing, men har litt lyst til å kanskje kunne prøve å spille noen spill og. Her kommer da spørsmålet om skjermkort inn. Er ATI Radeon x1400 kraftig nok til å greie å drive spill? Fikk veldig lyst til å prøve ut second life (ja, burde få meg et 1. liv først, harr harr) men det gikk ikke på den bærbare jeg har nå (FS Amilo Pro V2000 1,66mhz) som har integrert skjermkort. Vet denne maskinen ikke er noen spillmaskin, men jeg digger bare designet og kvaliteten på denne maskinen (IBM altså), så hadde vært stilig om den kunne ha greid å drive noen spill også uten hakking o.l. Kikket litt på denne: T60 Takker for innspill:) Edit: Noen som vet hvem som selger IBM foruten Komplett? Endret 25. februar 2007 av Bullit Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 jeg har sett på nøyaktig den samme modellen, men den har vel T5600 ikke T5500? (den koster forresten 14k på stretto) det virker som om 1,87GHz og X1400 er mer enn nok til å kjøre second life hvis du ser på system requirements. Allikevel får du nok raskere pcer til samme pris. Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 jeg har sett på nøyaktig den samme modellen, men den har vel T5600 ikke T5500? (den koster forresten 14k på stretto) det virker som om 1,87GHz og X1400 er mer enn nok til å kjøre second life hvis du ser på system requirements. Allikevel får du nok raskere pcer til samme pris. 8022731[/snapback] Ja, en får nok en raskere og kraftigere pc til samme pris, men det er kvalitetsfølelsen som selger det for meg. Ikke minst batteritiden er jo digg:) Blir jo endel penger som fyker med på dette, så jeg vil bare få det jeg kan av fakta på bordet før jeg gjør noe. Noen flere nettbutikker som selger IBM? Har ikke hørt om stretto før, er det et seriøst sted å handle? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ja jeg har ikke vurdert noe annet enn T60 jeg heller. Når det gjelder stretto så har jeg handlet der 1 gang, og alt gikk knirkefritt, det er den eneste erfaringen jeg har. Ellers har de 5,22/6 i gjennomsnittskarakter med 9 erfaringer, så virker bra. Det er flere nettbutikker som selger IBM (søk på T60 i prisguiden), men stretto var billigst på denne modellen. Sist jeg kjøpte thinkpad kjøpte jeg fra itbutikken.dk, men da fikk jeg dansk windows, så det var ingen suksess. Lenke til kommentar
coban Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei!Etter mye surfing og forumgransking har jeg kommet fram til at jeg ikke greier å leve uten en IBM T60. Har sett meg ut 14" men stort lengre enn det har jeg ikke kommet. Jeg er veldig glad i 1024*768 oppløsning, men kan til nød gå for 1400*1050. Men så var det prosessor og skjermkort. Er Intel Core 2 Duo T5500 1.66GHz kraftig nok, eller ville dere anbefalt å kjøpe en kraftigere prosessor? Pc`n skal i hovedsak brukes til surfing, men har litt lyst til å kanskje kunne prøve å spille noen spill og. Her kommer da spørsmålet om skjermkort inn. Er ATI Radeon x1400 kraftig nok til å greie å drive spill? Fikk veldig lyst til å prøve ut second life (ja, burde få meg et 1. liv først, harr harr) men det gikk ikke på den bærbare jeg har nå (FS Amilo Pro V2000 1,66mhz) som har integrert skjermkort. Vet denne maskinen ikke er noen spillmaskin, men jeg digger bare designet og kvaliteten på denne maskinen (IBM altså), så hadde vært stilig om den kunne ha greid å drive noen spill også uten hakking o.l. Kikket litt på denne: T60 Takker for innspill:) Edit: Noen som vet hvem som selger IBM foruten Komplett? 8021492[/snapback] Jeg sitter på en T60 og x1400 er ikke akkurat noe å skryte på seg, jeg skrur stort sett ned på alt av grafikk når jeg skal spille noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Har også vurdert en T60, men da en med 15" skjerm og 1400x1050 oppløsning. Har en T30 nå med 14" skjerm og samme oppløsning. Bare synd at skjermkortet ikke er det helt store. Men nå her jeg forsåvidt spillt med ATI Radeon 7500 som er på T30. Det har fungert greit da. Tror også at Datakjeden selger IBM. SOm nevnt tidligere, sjekk prisguiden. Ørjan... Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Har også vurdert en T60, men da en med 15" skjerm og 1400x1050 oppløsning. Har en T30 nå med 14" skjerm og samme oppløsning. Bare synd at skjermkortet ikke er det helt store. Men nå her jeg forsåvidt spillt med ATI Radeon 7500 som er på T30. Det har fungert greit da. Tror også at Datakjeden selger IBM. SOm nevnt tidligere, sjekk prisguiden. Ørjan... 8023420[/snapback] Ja, synd de ikke kan ha litt kraftigere skjermkort, menT60 har vel aldri vært ment for hardcore spillere heller. Spørs om jeg skal gå for et integrert skjermkort og få bonusen med bedre batteritid og heller oppgradere den stasjonære til spillmaskin. Vil jo så fryktelig ha pose og sekk her... Skal ikke være lett. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 ibmshop.no har gode priser på en del modeller av Thinkpad. Core 2 Duo T5600 er en god nok prosessor for omtrent samtlige spill på markedet i dag, og X1400 er ett skjermkort som klarer de fleste spill med lave->middels skjermoppløsninger/grafikkinnstillinger (ytelsen er temmelig lik Mobility Radeon 9700 om det sier deg noe). Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 det skulle vært en mellomting mellom X1400 og T60p med Vglide eller hva det heter, men det er kanskje ikke marked for det blant lenovos bedriftskunder Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) T60P med ATI Mobility FireGL starter vel på omtrent den dobbelte prisen av modellen med X1400, så om de hadde tilbydd en modell med for eksempel X1600, er det stor sannsynlighet for at de ville fått for eksempel meg som kunde... Endret 25. februar 2007 av ventle Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 hehe når jeg er fornøyd med mitt radeon mobility 7500, og ser hvor eksepsjonelt dårlig det egentlig er på listene i stickyposten, så er kanskje ikke X1400 så ille allikevel. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er flere nettbutikker som selger IBM (søk på T60 i prisguiden), men stretto var billigst på denne modellen. Jeg vurderer også samme maskin. Du finner den for 13.700 her. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har en 200763G som jeg testet et spill med. Jeg merket godt at skjærmkortet var flaskehalsen og spesiellt skjærmen hadde en elending responstid. Ellers er den super til andre oppgaver Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå er T serien business modell så det er ikke så rart at x1600 ikke finnes. De har R og Z for det. Jeg skal også ha meg en ny Thinkpad snart, lurte lenge på en X. Får de samme spesifikasjonene som på T bare mye lettere? Det kjipe med X er at DVD ikke er inkludert Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Har også vurdert en T60, men da en med 15" skjerm og 1400x1050 oppløsning. Har en T30 nå med 14" skjerm og samme oppløsning. Bare synd at skjermkortet ikke er det helt store. Men nå her jeg forsåvidt spillt med ATI Radeon 7500 som er på T30. Det har fungert greit da. Tror også at Datakjeden selger IBM. SOm nevnt tidligere, sjekk prisguiden. Ørjan... 8023420[/snapback] Ja, synd de ikke kan ha litt kraftigere skjermkort, menT60 har vel aldri vært ment for hardcore spillere heller. Spørs om jeg skal gå for et integrert skjermkort og få bonusen med bedre batteritid og heller oppgradere den stasjonære til spillmaskin. Vil jo så fryktelig ha pose og sekk her... Skal ikke være lett. 8023477[/snapback] når det kommer til ibm er det et veldig soldid merke og absålutt noe og gå for. jeg sitter selv på en fsc lifebook c1110 og den er jo noen år men den fungerer kjempeflott! så jeg synes du skal satse videre på fsc eller se på ibm... det du burde gjøre er og sammenligne en fsc mot t60 og se hva du får for dine krav... men da er det best og se på hva du får i henhold til pris... kanskje du får gjort et ordentlig kupp eller noe sånt? god knows man.. g'luck Endret 28. februar 2007 av boyeminem Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå er T serien business modell så det er ikke så rart at x1600 ikke finnes. De har R og Z for det. 8028112[/snapback] alle thinkpad'er er rettet mot bedriftsmarkedet og hverken R eller Z-serien leveres med X1600... Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Da var bestillingen lagt inn. Fikk et godt tilbud fra IBM Pusheren min, så slo til på en T60, 1GB ram, 80GB HDD, 1400*1050, Ati X1400,Xp prof. og 3års garanti. Det er vel kanskje standard? Har alltid hatt 1024*768 oppløsning, så håper jeg blir fornøyd med den høyere oppløsningen. Mulig jeg rett og slett må investere i noen nye briller om det blir for smått.. Nå er det bare å vente...veeeeente....doh... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Gratulerer. Er misunnelig ja. Jeg har som sagt 1400x1050, og jeg synes ikke det blir for smått. Man sitter rimelig nært skjermen. Kunne ikke tenkt meg 1024x768. Synes det blir for liten plass på skjermen. Ørjan... Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Gratulerer. Er misunnelig ja. Jeg har som sagt 1400x1050, og jeg synes ikke det blir for smått. Man sitter rimelig nært skjermen. Kunne ikke tenkt meg 1024x768. Synes det blir for liten plass på skjermen. Ørjan... 8039114[/snapback] Får håpe at det bare er en tilvenningssak, har ikke råd til å bli misfornøyd, hehe. Må si jeg gleder bra mye nå, rett og slett så mye at jeg tror jeg skal slenge på en smily Lenke til kommentar
galedali Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 du kommer helt sikkert til å bli fornøyd, har hatt 3 thinkpader etterhverandre og alle har fungert som ett Sveitsisk armbåndsur av beste kvalitet. Ingenting å klage på. Gratulerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå