Gå til innhold

Minitest: Motorola V6 Maxx

Anbefalte innlegg

Har hatt denne telefonen i en måned nå og er tidvis imponert over den. Byggekvaliteten er særdeles god og designet er i særklasse.

ITAP er et særdeles interessant system for tekstmeldinger. Nye ord lagres automatisk og den foreslår også automatisk både ord og setninger i nye sms. Største ulempen er at dersom man velger feil ord, må man slette hele ordet fremfor å kunne merke det og velge andre alternativer. Utover det er ITAP i mine øyne bedre enn T9.

Kameraet er på 2 MPIX, ikke autofokus og ikke bildestabilisator. Min forrige telefon var en K800i og to sistnevnte funksjoner er savnet dypt, man skal være stø på hånden, men kvaliteten på bilder tatt i dagslys er svært god. I mørke omgivelser blir det meste blått.

Batteriet er relativt bra, lader hver 3/4 dag med normal bruk. Batteriindikatoren er dog elendig, skalert fra 1-6, men hopper minst to hakk ved reduksjon av batteri.

Skjermen er helt, helt nydelig. 2.2 tommer med luksus.

Menyene er rotete, ja, men ikke uoverkommelig. Man lærer fort det viktigste og man kan plassere de som man vil, man kan også velge 4 snarveier på skjerm og to hurtigtaster i åpningsbildet slik at det man bruker har man umiddelbart.

EDGE og 3G er på plass så det er alltid rask dekning, nettleseren er svært god.

Talekvalitet er svært, svært bra selv i støyende miljøer noe jeg setter pris på.

MP3 spilleren er uendelig mye bedre enn feks. K800i sin. Klar og fin lyd og ikke minst, høy hvis man ønsker det. Touch-sensitive knapper på utsiden er en stilig detalj.

Kalenderen er svært god, alarm kan dessverre bare settes på for en dag av gangen. Det er tåpelig da det burde vært en funksjon for fast vekking flere dager på rad. Det kan man dog gjøre via kalenderfunksjon, men litt tungvint.

Dette er alt i alt en telefon jeg er fantastisk fornøyd med. Lydkvalitet, design, skjerm, tastatur og ITAP veier opp for mindre feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Headsett og minnekort på 512 MB fulgte med, men hørt at det kan variere litt avhengig av hvem man kjøper fra.

Skal få satt inn noen bilder straks. Blir ikke bra bilder i dårlig lys uansett, men i dagslys ser det bra ut. Merker savnet av autofokus og bildestabilisator, men er ikke så viktig.

Lyden er uansett imponerende og det er det viktigste for meg, sammen med det råeste foldedesignet jeg har sett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...