Morten_R Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Det er strålende at det finnes et Norsk forum for Access:) Jeg lurer på om noen kan hjelpe med med et lite prosjekt jeg jobber med. 1. Jeg har en hovedtabell med relasjoner til 7 andre tabeller som er 1 til flere relasjon. Disse andre tabellene er laget for å få inn riktig og like data i et skjema til brukeren. Skjema gjør oppslag i disse tabellene. Alle er indexert. Alt lagres i hovedtabellen Så komer utfordringen. Ut i fra hovedtabellen skal jeg lage et skjema med en combobox som velger "Kunde navn" og to boxer som man fyller inn fra og til dato. Datoene hentes i en kollone i tabellen "hovedtabell" etter dette er valgt skal skjemaet vise en rapport (utvalg av treff) etter ovennevnte kriterier. Håper noen har mulighet til å hjelpe meg litt Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Strengt tatt burde det være et eget forum for access, men det er vel strengt tatt ikke det dette er, men... Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Det er strålende at det finnes et Norsk forum for Access:) Jeg lurer på om noen kan hjelpe med med et lite prosjekt jeg jobber med. 1. Jeg har en hovedtabell med relasjoner til 7 andre tabeller som er 1 til flere relasjon. Disse andre tabellene er laget for å få inn riktig og like data i et skjema til brukeren. Skjema gjør oppslag i disse tabellene. Alle er indexert. Alt lagres i hovedtabellen Så komer utfordringen. Ut i fra hovedtabellen skal jeg lage et skjema med en combobox som velger "Kunde navn" og to boxer som man fyller inn fra og til dato. Datoene hentes i en kollone i tabellen "hovedtabell" etter dette er valgt skal skjemaet vise en rapport (utvalg av treff) etter ovennevnte kriterier. Håper noen har mulighet til å hjelpe meg litt 8021127[/snapback] Her kan du benytte deg av filter funksjonen i Access. Denne brukes som følger. i kombinasjonsboks.AfterUpdate skriver du følgende: form_skjemanavn.Filter = "ditt ønske for filtrering" me.filteron = true Eksempel: Jeg vil ha frem bare poster større enn et tall i feltet tall1 i tabellen tabell1, dette i skjema1. Min kode blir da at postkilde er tabell1 for skjemaet. Jeg skriver så koden tallet = 200 Form_Skjema1.Filter = "tall1 > " & tallet Me.FilterOn = True Det Access nå gjør er å vise meg resultat fra tabellen tabell1, hvor jeg bare får de postene som er akseptert i filteret. Jeg mener og tror dette skal løse ditt ønske. Endret 8. mars 2007 av Wolverin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå