Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny pc, stopper ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et kjedelig problem her, med en nyinnkjøpt pc. Pcen er kjøpt fra komplett, ferdigbygd. Den kom ferdig innstallert med Vista, drivere og alt, og alt fungerte helt topp. La inn steam og counter strike, startet opp cs, og fikk vel spilt i ca. 3 min da jeg får blåskjerm. Dessverre er det broren min sin pc det er snakk om, og han noterte ikke hva blåskjermen sa, bare restartet. Så har litt lite å gå etter dessverre.

Men da han starter opp pcen fryser pcen ved reboot. Eller, det står "Press DEL to enter setup or F8 to enter boot screen ellernoe"

Men det som er rart er at det ikke fungerer verken å trykke DEL eller F8, det virker som tastaturet ikke fungerer, eller er "slått" på av pcen enda.

Jeg har prøvd å resette bios, men til ingen hjelp. Når jeg nå starter opp pcen kommer jeg bare til "Press DEL to enter setup", men heller ikke nå fungerer det å trykke noe på tastaturet. Lysene på tastaturet lyser ved oppstart, men bare såvidt, ellers er det noenlunde dødt.

Har også prøvd med et annet gammelt PS/2 tastatur, men dette fungerer heller ikke.

Det skal sies at dette skjedde ca 1 dag etter han fikk pcen, så er litt småkjedelig å måtte sende pcen tilbake til komplett, for tviler vel heller på at det er noe hardwarefeil siden pcen er helt ny, og alt fungerte knirkefritt helt til denne blåskjermen.

Hovedkortet er Asus P5N-E SLI.

Håper noen kloke hoder her har vært borte i noe lignende, og har mulighet til å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...