pessimisten Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Hei! Klanen min trenger en server. Dette er en multigaming klan, men tenker hovedsakelig på hosting av nettside og cs 1.6 og source server. Jeg vet at det går ann å leie servere i utlandet med ganske gode linjer, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Er det noen som vet om noen gode tilbud. Kravene er hovedsakelig at det skal være en OK linje og ikke så langt fra Norge. Foretrekker Linux som OS bare så det er sakt. Googelt og fant denne, men vet ikke om det er et godt tilbud elelr ikke. Endret 25. februar 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ok... det du/dere vil gjøre er å skaffe dere en egen Counter Strike server og en nettside ? hvis jeg har tolket det riktig så annbefaler jeg deg å ha dette på 2 forskjellige servere, sånn at siden ikke blir treig av gaminga, og gaminga treig av at folk laster ned en fil fra siden. dere burde definnitivt gå for et Norsk server utleie firma hvis dere alle er fra Norge, dette fordi dere får lavere ping og regger bedre. Annbefaler Gamesource på det aller sterkeste, kjenner eiern og han har bra servere og veldig bra kundesupport ! Til siden så må dere egentlig bare finne dere et webhotel domeneshop.no har stabile linjer og bra servere. så får dere bare ha lykke til -Diddern- Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Takker... Hvilken linje vil serveren da kjøre på? Ser ganske bra ut, men tror heller vi vil gå for en server hvor vi har mulighet for å endre mer selv... Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Aner ikke hvilken linje serverne har, men jeg har spilt lenge på servern'e og har aldri hatt lagg eller dålig regging. Endre mer ? du har jo mulighet til å endre så godt som ALT på de serverne. Send en mail til Vimme hvis du har noen spm. Mailen hans finner du på siden Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei, Her ville jeg valgt en dedikert server. Hardwaremessig stilles det ikke så store krav til en cs-server og en webside. Dere får ta i tillegg administrere serveren og oppsett av den selv, hos de fleste leverandører. Ta kontakt med meg om du er interessert i mer info. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei, Her ville jeg valgt en dedikert server. Hardwaremessig stilles det ikke så store krav til en cs-server og en webside. Dere får ta i tillegg administrere serveren og oppsett av den selv, hos de fleste leverandører. Ta kontakt med meg om du er interessert i mer info. 8026648[/snapback] Hardwaremessig stilles det ikke så store krav til en CS-server ? derfor serverne til Mbit.no suger? Men sånn serriøst så kreves det ikke så mye, men Gamesource har bedre HW enn Mbit (som leier ut møkka servere, regger bånn på dem) Lenke til kommentar
Mow Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 For det første så har jeg har drevet med hlds siden 2000 og vet hva en hlds prosess krever, og det Crewer sier om at hlds ikke krever mye hardwaremessig stemmer ganske bra . For det andre kjører mbit og GameSource veldig lik hardware, bortsett fra at mbit kjører en del Xeon og C2D servere da, og ikke bare P4/D:) Men det du sier om at mbit har møkkaservere: Det er vel derfor gamesource spurte om hjelp fra mbit med konfigurasjon av hlds og server.cfg? Hardware er ikke alt. Du kan skryte så mye du vil av den store bilen din, men det hjelper ikke når du ikke kan å kjøre den. Til neste gang kan du kanskje gjøre litt research før du begynner med idiotiske innlegg. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hei, Her ville jeg valgt en dedikert server. Hardwaremessig stilles det ikke så store krav til en cs-server og en webside. Dere får ta i tillegg administrere serveren og oppsett av den selv, hos de fleste leverandører. Ta kontakt med meg om du er interessert i mer info. 8026648[/snapback] Ja, er nok dedikert server vi er ute etter, er ikke helt kjent med uttrykket da:) Jeg har gjørt HLDS før og det på en P3 pc med 129mb ram og win2k, så HW tror jeg ikke er det som er viktigst. Lenke til kommentar
Henit Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei. Jeg kjører webserver på colocation hos gigahost (http://www.gigahost.no), og er veldig fornøyd med det. God oppetid, rask respons på henvendelser Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Webserver? er det sånna t du bare kan hoste websider? eller er det mulighet for å legge inn en hlds server der og? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Colocation vil si at man plasserer ut sin egen server, som man kan gjøre hva man vil på, så lenge det følger datasenterets retningslinjer. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Colocation vil si at man plasserer ut sin egen server, som man kan gjøre hva man vil på, så lenge det følger datasenterets retningslinjer. 8029766[/snapback] Så man sender pc'en inn til de? Hvor mye koster dette i forhold til dedikert(?) server? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Colocation vil si at man plasserer ut sin egen server, som man kan gjøre hva man vil på, så lenge det følger datasenterets retningslinjer. 8029766[/snapback] Så man sender pc'en inn til de? Hvor mye koster dette i forhold til dedikert(?) server? 8029967[/snapback] Vanligvis er det noe billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå