Gå til innhold

Trenger hjelp til nytt lyd kort

Anbefalte innlegg

Hei,

Har: TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 + ( Ymse eldre kort som samler støv).

Det det jeg lurer på er om det finne andre lydkort der ute med SPDIF ut bak på korte. Ikke i et front banel men bak på selve korte og ikke på HK. Og har creative noe slik plz gi meg en link på korte.

Og er det noen andre som har TerraTec lydkort og har hadt problemer. Kan si at drivere til mitt ikke har vert i den beste klasse. Har opplevd restart under install av driver, windows finner det som et annet kort, BF2 trengte oppdaterte drivere ville ikke starte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en dunge. M-audio Revolution, M-audio Audiophile 2496, ESI Juli@, E-MU 0404, E-MU 1212M. Dette er kvalitetskort med ordentlig stereo SPDIF ut på RCA-kontakt og dessuten gode analoge stereo inn- og utganger.

Det finnes også alternativer fra Creative som f.eks X-fi, men da må man ha unødvendige adaptere fordi Creative ikke følger industristandard, 4-punkts minijack er det de bruker for digital ut, og i noen tilfeller må man kjøpe en ekstra brakett for å få digitalutganger. Audigy-serien anbefales ikke for spdif-bruk fordi Audigy-brikken bruker SRC (sample rate conversion) to ganger på alle signaler med mindre de originalt er i DAT-kvalitet (48000hz).

Hvis du klarer deg med TOS-link (optisk) spdif finnes det en del billigere alternativer, f.eks TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 til 200kr, men jeg har ikke prøv dette og kan ikek gå god for kvaliteten på hverken kortet eller drivere.

EDIT: link: www.procom.no

Endret av radiated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...