Gå til innhold

Heng under oppstart av AMD med MSI-HK

lasabo

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har problemer med å starte opp min pc. Det er en XP1900+ med MSI 745 Ultra hovedkort. Under oppstart får jeg bare opp en side som står MSI på, og så står D-bracket (led som indikerer hvor langt pc'en har kommet) på "testing extended memory". Samtidig så sender den ut to forskjellige lyder, kan nesten høres ut som en ambulanse :eek:

Har prøvd to forskjellige minnebrikker (2 forskjellig produsenter), begge av typen pc2100, 266MHz, 2.5v, 256 MB og de har begge samme oppførsel.

Har koblet alt bort, bortsett fra minne og grafikk-kort. (prøvde også å koble bort minnet men da kom ikke maskinen så langt engang.)

Har også sjekket at det ikke er noen kortslutninger noneplass.

Sjekket hjemmesidene til msi, men fant ikke noen god forklaring der heller, begynner virkelig å gå tom for ideèr her... alle innspill mottas med takk :smile:

mvh

larve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

lasabo skrev (2002-12-07 15:21):

Hei,

jeg har problemer med å starte opp min pc. Det er en XP1900+ med MSI 745 Ultra hovedkort. Under oppstart får jeg bare opp en side som står MSI på, og så står D-bracket (led som indikerer hvor langt pc'en har kommet) på "testing extended memory". Samtidig så sender den ut to forskjellige lyder, kan nesten høres ut som en ambulanse
:eek:

Har du vudert å skjekke manualen for hva ambulanse lyden betyr?
Lenke til kommentar
Quote:

lasabo skrev (2002-12-07 16:44):

Hei,

jeg sjekket manualen, men det sto ingenting om det der så vidt jeg kunne se. Har også sett på hjemmesidene til MSI, fant ingenting der heller.

larve

Med mitt hovedkort fra MSI815EP pro fikk eg med en liten pose med klister merker og denne (msi diagnostic led function) I manualen min står det og på side 31 i kapittel 2. Testing extended memory er det ikke noen forslag på hvordan du kan fikse det i bruker manualen min.
Lenke til kommentar

Har prøvd å lete gjennom manualen min, finner ikke noen forslag der heller.

Prøvde å ta ut grafikk-kortet også, ikke noe hjelp i det heller. Prøvde med en samsung minnebrikke, denne virket heller ikke. Lurer litt på om det kan være en eller annen rar jumper-setting jeg kan ha oversett en plass.

larve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...