Scix Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Heihei! Jeg har en gammel tante her, som trenger en telefon, som lett kan utføre en oppringeng. Hadde vært grei om det hadde vært nok å klikke på en knapp eller si ett navn, og så ringer det. Store tatster, og stor tekst på skjermen hadde jo også vært greit... Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 De fleste telefoner har mulighet for hurtigoppringning på nummertastene. En enkel løsning vil da være å programmere alle disse til samme nummer, f.eks. 113 eller hva det måtte være. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Det er greit nok, men det burde kanskje være en kamsjell ting, siden hun sliter litt med tastelås Lenke til kommentar
SuperLinn Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Samsung sine klapptelefoner har store skjermer, enkle menyer med store bokstaver/tall og store fine taster! Lenke til kommentar
littleme1985 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Min mormor har denne Samsungtelefonen http://www.samsung.com/no/products/mobil/m...on/sgh_x200.asp Den har store taster, stor skjerm og minimalt med ekstrafunksjoner som kan forvirre. I tillegg kan man endre skriftstørrelsen på SMS dersom hun kan bruke det. Koster 890 hos Elkjøp uten abonnement. Der har de også en som heter X160 til kr. 709, men den kan jeg ingenting om. Hørtes ut som en god idé å programmere tastene til ett enkelt nummer! Lykke til Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 noen sony ericsson tlf har en skyvetast som tastelås. det er kanskje enklere for bestemor enn en tastekombinasjon, men de tlf som har det passer vel ikke bestemor aller best.. tenkte på automatisk tastelås men tenkte ikke på at hun må åpne den også. nokia 6070 f.eks. er en enkel tlf med store taster og med enkle menyer (series 45). skjermen er ikke særlig stor eller høyoppløst, men ellers er den fin for mormor. amobils test: "Menysystemet er enkelt og lettforståelig, slik som de fleste er vante med fra Nokia. Det er ikke mange funksjoner å holde styr på, så dette er nok en telefon som også bestemor forstår. Hun vil i så fall også sette pris på stor skriftstørrelse." og taleoppringing tror jeg ikke er noe å tenke på.. selv jeg har store problemer med å få tlf til å høre at den skal ringe knut, og ikke tatjana. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå