Gå til innhold

ustabil win98

Anbefalte innlegg

Hei, jeg satte nettopp sammen ei maskin; asusA7s333,amdxp 1800, msi nvida mx440, 256mb ddr ram, dvd, 40gb hdd.Os ble win98se da den skal brukes til spill gamle og nye. Problemet er at den er veldig ustabil. ca annenhver oppstart stopper opp før den er helt ferdig loadet. Innimellom svarer ikke program som f.eks. skifte av screensaver eller div spill. ved ctrl+alt+del så ser jeg at programmene er startet men de har sluttet å svare.

Noen som har en ide om hva dette kan skyldes.

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-07 16:05, skrev P@rm@nn:

Jeg har relativt likt oppset som deg; asus a7v333, amdxp2000, Geforce2TI, Og sytes også at win98 ble litt ustabilt. Jeg prøvde xp,men syntes ikke det var så difg. Men så emigrerte jeg til Win2k, og jeg er kjempe fornøyd. Stabilt og greit.

Joda kan være enig i at win2k er det mest stabile. Kjører det selv på de to maskinene vi har her hjemme. Denne maskinen har jeg satt sammen for å bruke på jobb. (en barnevernsinstit.) De har spill som krever win98, derfor.

Men det burde være mulig å få win98 noenlunde stabilt. Jeg har innstallert brikkedriverne og reinnstallert alle driverne. Kjører også standard bios oppsett?

Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke noen løsning til deg.

Men det er veldig rart det der. Har A7V333 og XP2000. Begynnte med Win98, og maskinen låste seg stadig vekk. Kjører Win2K nå, og det går som en drøm. Fant vel egentlig aldri helt ut av hva det var. Søk litt på google hvis du ikke har gjort det.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...