Gå til innhold

"Svisj prosjekt" til lan, trenger hjelp til koding

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal arrangere et dataparty sammen med noen andre, etter en ide jeg så på et stort lan her nede på sørlandet tenkte jeg og prøve å kopiere ideen som foregår slik;

Først logger man inn på nettstedet hvor man finner en link til et automatisk generende passord og brukernavn til en ftp konto som også står oppstått. Slik som dette:

post-94598-1172399059_thumb.jpgpost-94598-1172399114_thumb.jpg

(merk at hver gang man trykker f5 kommer det et nytt passord.)

Når man logger inn på ftpen , får man lov til å laste opp en og en film og må hver gang skaffe seg nytt brukernavn og pass ved å oppdatere siden som vist over..

Dette er ikke så viktig egentlig, (men hadde også vært greit å kunne smile.gif )

Det store problemet er dette:

Ftpen er koblet opp til en server som er satt opp som storskjermfremviser, det går jo fint. Men på storskjermen er bildet delt opp i tre rammer:

post-94598-1172400236_thumb.jpg

hvorav ramme nr 1 viser filmer fortløpende. Skjerm nr 2 viser liste over filmer som er lastet opp til serveren mens nummer tre viser IRC kanalen som tilhører lanet.

På irc kanalen har crewet laget en egen bot som registrerer filmer som kommer inn hele tiden, sånn som oppdaterer seg hvert tredje sekund el.

boten er slik at den gjør det mulig for deg å registrere stemmer på hver enkelt film som har fått en ID# i skjermramme nr 2.

Etter hvor mange stemmer filmen får, blir den stemt opp på hovedskjermen.

Prinsippet baserer seg veldig mye på NRKsvisj kanalen (tongue.gif), sett bort ifra at filmer kun blir vist på skjermramme nr 2.

Det jeg egentlig trenger hjelp til er til denne storskjerm kodingen og IRC boten.

Om noen her inne kunne ha hjulpet meg med det hadde jeg blitt eevig takknemlig.

Og da steg for steg, (eventuelt en link til en tutorial ?)

Jeg har ikke mye kunnskaper fra før, det jeg vet er at PHP starter med <?php og det er vel det eneste jeg kan av php.

Html har jeg drevet med i snart et år og vil vel si at jeg er rimelig lei av dette.

Så om noen klarer å hjelpe meg til lanet som snart starter hadde det vært utrolig greit, har spurt utrolig mange om dette, men det er ingen som er spreke nok til å forklare meg helt ut, håper folk her på forumet er litt mer våkne enn de nerdene jeg har pratet med fra før av:P

Takker for all hjelp på forhånd.

Mvh

Trond

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...