randby Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Denne debatten har vel vært oppe en gang før med litt andre betingelser. Nå har det seg slik at jeg installerte et hercules fortissimoIII 7.1 for å overta etter et MSI onboard AC97-lyden. Og forskjellen er helt absurd. Nå har jeg hittil bare testet på MP3, og det sier litt. Jeg bruker en rotel 2x70w forsterker og infinity reference høytalere. Lyden ble klarere, alt fra vokal til bass. Bassen ble stram og fin og naturlig i forhold til "radio"-lyden som var før. Interferensen jeg hørte når jeg beveget på musa (ja det skurret i høytalerne) er også borte. Forskjellen mellom fortissimo og audigy vet jeg imidlertid ingenting om. Hercules kortet er imidlertid litt billigere. Så til alle dere som bruker onboard lyd- prøv å bytte, og dersom dere ikke blir like overbeviste som jeg ble, så send det tilbake. Denne endringen er verd 500,-... Selvfølgelig er det en mulighet for at jeg var ekstremt uheldig med min lydchip. (hk: MSI 845G MAX) -Johan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå