Gå til innhold

Spiker´n i kista for kristendommen?

Anbefalte innlegg

Er det spiker´n i kista for kristendommen, eller er det et "satanisk angrep"?

"New film documents discovery of Jerusalem cave containing ten caskets believed to hold remains of Jesus, Mary, Mary Magdalene and others."

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3368731,00.html

"SATANIC ATTACK DEVELOPS(...)

A "Titanic" Debate Is Set To Begin

The Satanic End-Game Is At Hand "

http://aoreport.com/mag/index.php?option=c...d=608&Itemid=44

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det spiker´n i kista for kristendommen, eller er det et "satanisk angrep"?

"New film documents discovery of Jerusalem cave containing ten caskets believed to hold remains of Jesus, Mary, Mary Magdalene and others."

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3368731,00.html

"SATANIC ATTACK DEVELOPS(...)

A "Titanic" Debate Is Set To Begin

The Satanic End-Game Is At Hand "

http://aoreport.com/mag/index.php?option=c...d=608&Itemid=44

8020315[/snapback]

Ikke særlig fantasifullt, men det blir vel penger av dette også. Beviser på at Jesus ligger i graven, er bløff

Lenke til kommentar

Ikke særlig fantasifullt, men det blir vel penger av dette også. Beviser på at Jesus ligger i graven, er bløff

8020641[/snapback]

Dersom jesus levde -- så er han enten begravd eller brent.

At disse menneskene har funnet ham er veldig usansynlig, siden det ikke akkurat er mye fakta å forholde seg til fra bibelske tider...

Lenke til kommentar
og problemet med å la folk fortsette å tru dette er hva.? Det er vel en grunn til at f.eks sier evulusjons>teorien<

og hvordan veit man at relgionen ikke er sann?

jeg bare idemyldrer littegranne :) jeg tror ikke spesiet på kristendommen, jeg bare veit at norge ikke hadde eksistert uten.

8021589[/snapback]

Hvilken verden lever du i?

Religion skaper dogma, usanhet, lite skeptiske mennesker og en latterligjøring av menneskelig inteligens. Religion står for majoriteten av blodige kriger i dag, hvor søkt er det ikke å drepe en annen fordi livsynet hans ikke går overens med ditt?

Hvis du tenker i 2 sekunder finner du et hav av grunner til hvorfor vi burde basere oss på selvinsikt, selvstendig tankegang og vitenskap fremfor eventyr og latterlig dogmatiserende vas. Klarer du ikke det, så ring meg.

Vi respekterer ikke dumhet i dagens samfunn, men religiøs dumhet skjermer vi systematisk fra kritikk.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
og problemet med å la folk fortsette å tru dette er hva.? Det er vel en grunn til at f.eks sier evulusjons>teorien<

8021589[/snapback]

In scientific usage, a theory does not mean an unsubstantiated guess or hunch, as it can in everyday speech. A theory is a logically self-consistent model or framework for describing the behavior of a related set of natural or social phenomena. It originates from and/or is supported by experimental evidence (see scientific method). In this sense, a theory is a systematic and formalized expression of all previous observations that is predictive, logical and testable. In principle, scientific theories are always tentative, and subject to corrections or inclusion in a yet wider theory. Commonly, a large number of more specific hypotheses may be logically bound together by just one or two theories. As a general rule for use of the term, theories tend to deal with much broader sets of universals than do hypotheses, which ordinarily deal with much more specific sets of phenomena or specific applications of a theory.

Lenke til kommentar

Fredrik er slem mot meg :cry:

Uten relgion så hadde ikke mennesket hatt utviklet seg til det vi har i dag. folk aner ikke hvor mye vi burde takke relgionen. Men det er jo greit å være totalt ignorant ovenfor historie. Fordi kristendommen er jo det værste som har skjedd norge.

Alle reglene i en relgion er lagd for å kunne holde et samfunn sammen, bare ta de 10 bbud, hvis alle hadde fulgt dem hadde det ikke vært mye problemer her i verden.

Jeg syntes egentlig litt sund på folk som ikek har noen tro, fordi når du mister alle dine materielle verdier så har du ingenting igjen.

Lenke til kommentar
Uten relgion så hadde ikke mennesket hatt utviklet seg til det vi har i dag.

Enig, uten religion ville det meste vært mye bedre.

Alle reglene i en relgion er lagd for å kunne holde et samfunn sammen, bare ta de 10 bbud, hvis alle hadde fulgt dem hadde det ikke vært mye problemer her i verden.

Ikke engang kristne følger de ti bud, de er umulig.

Jeg syntes egentlig litt sund på folk som ikek har noen tro, fordi når du mister alle dine materielle verdier så har du ingenting igjen.

8021777[/snapback]

Og jeg synes synd på de som har en tro, for når du vet at hva du gjør i dette livet ikke spiller noen rolle er alt man kan gjøre å vente på døden.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Men det er jo greit å være totalt ignorant ovenfor historie.

Joda, det er positivt med folkemord og tvang gj. religion som grunnlag for rettferdighet

Hvorfor stiller du deg positivt til et livssyn der du baserer hele din tilværelse på løgn?

Gode verdier og moral kan du ha uten religion, slik som meg.

(ikke meninga å være slem i noen som helst form, men orker ikke respektere religion lenger - det må stoppe nå~)

Lenke til kommentar
Men det er jo greit å være totalt ignorant ovenfor historie.

Joda, det er positivt med folkemord og tvang gj. religion som grunnlag for rettferdighet

Hvorfor stiller du deg positivt til et livssyn der du baserer hele din tilværelse på løgn?

Gode verdier og moral kan du ha uten religion, slik som meg.

(ikke meninga å være slem i noen som helst form, men orker ikke respektere religion lenger - det må stoppe nå~)

8021896[/snapback]

Brilliant hvor naiv det går an å bli. Å tro du kan stoppe religion, vil jeg si er enda mer optimistisk enn å tro på en Gud.

Lenke til kommentar
Brilliant hvor naiv det går an å bli. Å tro du kan stoppe religion, vil jeg si er enda mer optimistisk enn å tro på en Gud.

8026384[/snapback]

Vi blir nok ikke kvitt mord heller, men vi må jo prøve så godt vi kan.

8026416[/snapback]

Er en grunnleggende forskjell på å prøve og faktisk komme med utsagn som "dette må stoppes nå!"

Og for å virke ærlig, så er jo ikke akkurat Fredrik noe diplomatisk i postene sine heller. Påståelighet og "det jeg synest er rett, er rett for alle!" holdning, er vel faktisk det som man i teorien kjemper imot når det gjelder religion. Ironisk at han da viser mye av de samme holdningene i posten sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...