Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvor ble det av oppgave linjen ? eksplorer.exe

Anbefalte innlegg

hei , oppgave linjen min kommer ikke fram, og eksplorer.exe starter ikke opp :cry:

og når jeg starter eksplorer manuelt kommer ikke oppgave linjen opp bare en mappe som åpner seg. noen som vet hva jeg skal gjøre ? i går lastet jeg ned en skin til PCen som erstatet eksplorer.exe med en annen, men det funket jo i gårkveld etter jeg avinstalerte programet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må avslutte alle utgavene av explorere.exe som kjører før du starter den manuelt. Hvis ikke får du kun en mappe som du beskriver. Lukk alle mappene og sjekk så i Task Manager om du har flere. Avslutt de via Task Manager om du har flere som du ikke har på skjermen. Når du da starter explorer.exe manuelt skal start-linja dukke opp igjen.

Lenke til kommentar

Som sagt, du må se i task manageren om explorer.exe kjører der. Det gjør den mest trolig. Lukk alle du ser selv, så dreper du resten med Task Manager. Se under Processes for explorer.exe. Right-click og velg End Process. Når du ikke har igjen flere explorer.exe's starter du en manuelt.

Lenke til kommentar

Da har et eller annet program rotete det til. Jeg vet hvordan dette fungerer behind-the-scenes, så dette kan kun skje om et eller annet program har gjort noe de ikke skal. Om du er sikker på at INGEN explorer.exe kjører og fortsatt ikke får start-linje når en ny explorer.exe startes, så er løsningen å reboote.

tips: Du er sikker på at du har terminert ALLE explorer.exe? Sorter etter Image Name og sjekk. Kan være flere vet du. Og vel "Show processes from all users," selv om det ikke skal kunne være mulig for flere brukere å kjøre på samme desktop og eie "det som IE bruker for å finne ut om den skal lage start-linje eller folder vindu" saken. :)

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
Ta systemgjennoppretting:

Task manager ---> ny oppgave ---> %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe

8020453[/snapback]

Dette gjør man kun om start-linja ikke dukker opp igjen selv etter reboot.

8020483[/snapback]

Den gjorde ikke det..

8020486[/snapback]

Kan ikke se at trådstarter har skrevet det da men...

Lenke til kommentar
Ta systemgjennoppretting:

Task manager ---> ny oppgave ---> %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe

8020453[/snapback]

Dette gjør man kun om start-linja ikke dukker opp igjen selv etter reboot.

8020483[/snapback]

Den gjorde ikke det..

8020486[/snapback]

Kan ikke se at trådstarter har skrevet det da men...

8020499[/snapback]

Jeg snakket med han på msn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...