Evil-Duck Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 hei , oppgave linjen min kommer ikke fram, og eksplorer.exe starter ikke opp og når jeg starter eksplorer manuelt kommer ikke oppgave linjen opp bare en mappe som åpner seg. noen som vet hva jeg skal gjøre ? i går lastet jeg ned en skin til PCen som erstatet eksplorer.exe med en annen, men det funket jo i gårkveld etter jeg avinstalerte programet. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Du må avslutte alle utgavene av explorere.exe som kjører før du starter den manuelt. Hvis ikke får du kun en mappe som du beskriver. Lukk alle mappene og sjekk så i Task Manager om du har flere. Avslutt de via Task Manager om du har flere som du ikke har på skjermen. Når du da starter explorer.exe manuelt skal start-linja dukke opp igjen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) eksplorer.exe starter ikke opp , jeg ser igjenom programene som kjører og eksplorer er ikke der. og når jeg starter opp eksplorer.exe so popper mine dokumenter opp , men ingen startlinje eller ikoner på skrivebordet.. Endret 25. februar 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Som sagt, du må se i task manageren om explorer.exe kjører der. Det gjør den mest trolig. Lukk alle du ser selv, så dreper du resten med Task Manager. Se under Processes for explorer.exe. Right-click og velg End Process. Når du ikke har igjen flere explorer.exe's starter du en manuelt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 hva er task manager ? og hvordan får jeg startet den opp uten oppgavelinje osv Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Enkelt; trykk Ctrl+Shift+Esc. Alternativt er Ctrl+Alt+Del. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) ja det er der jeg ser, og på proseser .og der kjører ingen eksplorer.exe eller det kjører 1 nå men det var den jeg startet opp og vist jeg avslutter den og starter manuelt igjen så er det samme resultat Endret 25. februar 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Da har et eller annet program rotete det til. Jeg vet hvordan dette fungerer behind-the-scenes, så dette kan kun skje om et eller annet program har gjort noe de ikke skal. Om du er sikker på at INGEN explorer.exe kjører og fortsatt ikke får start-linje når en ny explorer.exe startes, så er løsningen å reboote. tips: Du er sikker på at du har terminert ALLE explorer.exe? Sorter etter Image Name og sjekk. Kan være flere vet du. Og vel "Show processes from all users," selv om det ikke skal kunne være mulig for flere brukere å kjøre på samme desktop og eie "det som IE bruker for å finne ut om den skal lage start-linje eller folder vindu" saken. Endret 25. februar 2007 av johneinar Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 det heter eXplorer.exe . ikke eksplorer.. forklarer jo en del? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ta systemgjennoppretting: Task manager ---> ny oppgave ---> %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ta systemgjennoppretting: Task manager ---> ny oppgave ---> %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe 8020453[/snapback] Dette gjør man kun om start-linja ikke dukker opp igjen selv etter reboot. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ta systemgjennoppretting: Task manager ---> ny oppgave ---> %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe 8020453[/snapback] Dette gjør man kun om start-linja ikke dukker opp igjen selv etter reboot. 8020483[/snapback] Den gjorde ikke det.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) system gjennoppretting funket takk og takk for hjelpen du med johneinar Endret 25. februar 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ta systemgjennoppretting: Task manager ---> ny oppgave ---> %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe 8020453[/snapback] Dette gjør man kun om start-linja ikke dukker opp igjen selv etter reboot. 8020483[/snapback] Den gjorde ikke det.. 8020486[/snapback] Kan ikke se at trådstarter har skrevet det da men... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ta systemgjennoppretting: Task manager ---> ny oppgave ---> %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe 8020453[/snapback] Dette gjør man kun om start-linja ikke dukker opp igjen selv etter reboot. 8020483[/snapback] Den gjorde ikke det.. 8020486[/snapback] Kan ikke se at trådstarter har skrevet det da men... 8020499[/snapback] Jeg snakket med han på msn... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg snakket med han på msn... 8020505[/snapback] Sorry, men min mindreader modul fungerte vist ikke i dag da Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 system gjennoppretting funket takk og takk for hjelpen du med johneinar 8020490[/snapback] Bra det ordnet seg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå