vooDoo! Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Tror jeg har blitt litt bortskjemt på god lyd. Har den siste måneden brukt bare anlegget til min far, et ganske bra bose anlegg og mine hodetelefoner som jeg nå nylig kjøpte på hifiklubben. Når jeg da koblet opp mitt anlegg som jeg kjøpte for ca 4 år siden for 3000 ble jeg skuffet.... Må bare ha nytt anlegg jeg da, på "sparegrisen" ligger det ca 15 000 som jeg vil bruke. Det jeg da er på jakt etter er en hjemmekino reciver og frontøytalere, skal da bygge ut til surround senere. Skal foreløbig da selfølgelig kobles til pc`n. Har sett meg ut følgende oppsett: NAD T752 hjemmekinoreciver ( http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...product=nadt752 ) B&W DM603 S3 høyttaler ( http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...oduct=bwdm603s3 ) Blir akkurat 15 000 det :smile: Lurer da på om noen med litt mer kompetanse enn meg kan komme med anbefalinger på eventuelt bedre oppsett Lurer også på om jeg har mulighet til å koble dette til pc`n. Til nå har jeg da brukt en "aux" kabel, som jeg alltid har kalt den ( er ikke sikker på hva det heter, men dere fårstår sikkert, ganske standard) På disse Hi Fi reciverne står det at det bare er digitale innganger(optisk og coaxial), kan vel ikke bruke samme systemet da. Må vel gå til innkjøp av et lydkort som kan sende signalene optisk, eller er jeg helt på jordet her?... vooDoo! [ Denne Melding var redigert av: vooDoo! på 2002-12-07 15:11 ] Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 NAD er et bra valg det! Har NAD selv, og er storfornøyd. Når det gjelder høyttalere så er jeg litt svak for disse tøffingene . De spiller veldig bra, og koster det samme. Foreslår at du stikker ned til HiFi-klubben og ber om deres råd, og en demo av begge alternativ. Skal du ha skikkelig trøkk kjøper du Cerwin Vega, men da kunne det passet seg med en annen forsterker. NAD 218 THX passer godt sammen med CV, og er en kompromissløs forsterker :wink: Trenger jo en for-forsterker da, så det blir vel dyrere enn 15000 kroner. Når det gjelder å koble til PCen trenger du bare en "Aux"-kabel, ja. Jeg har bare koblet den til Aux1-inngangen på for-forsterkeren og inn i Soundblasteren (Live). Det kan lønne seg med litt skikkelige kabler, men det får du kjøpt på HiFi-klubben. Er langt i fra noen ekspert på området, men håper jeg kunne være til litt nytte :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå