Gå til innhold

Redde data ut av diverse disker

Anbefalte innlegg

Har nå fått i hus 4 disker med forskjellige feil på:

80GB Maxtor IDE fra ekstern hdd - Finnes i Partition Magic, med betegnelsen BAD. Vet jeg kunne formatert og konvertert, men MÅ ha dataen ut.

40GB Ukjent merke IDE - Finnes i bios, men hverken i Diskbehandling eller Partition Magic. Skulle gjerne hatt dataen ut, driter i om disken ikke funker etterpå.

320GB Samsung S-ATA - Harddisken er åpnet (neida, ikke jeg) og tatt på platen. Har ingen håp om og fikse denne disken, men det hadde vært veldig greit om jeg fikk kopiert filene av den. Finnes i Bios, Partition Magic og Windows Utforsker, men ikke mulig og gå inn på.

400GB Seagate S-ATA - Vet ikke hva eller hvorfor, men disken lager en pipelyd og vil ikke la seg hverken konvertere eller formatere. Trenger ikke dataen innpå, men hadde vært kjekt og fått den i gang. HDDen er ca 1/2 år gammel. Garantisak?

Har selv brukt HDD Regenerator 1.51 på Hirens Boot CD 8.5 på mine egne disker, men da dette programmet bruker ca 2 timer pr 75gb er det uaktuelt utenom på 80gb disken. Skal prøve en gang i neste uke vis dere ikke har en bedre løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 400GB-disken kan du gjerne få erstattet på garantien eller reklamasjonsretten. (Velg det som er enklest og greiest for deg)

320GB-disken er nok ødelagt for godt. Et fingermerke på platene fører nesten øyeblikkelig til hodekræsj eller defekte lesehoder.

Prøv 40GB-disken og 400GB-disken i en annen maskin. Kanskje det hjelper å ha de på en annen diskkontroller.

Hvis du MÅ ha ut dataene så er det eneste trygge å sende diskene til IBAS. IBAS er dyre og backup er en billig forsikring. Har man ikke backup så kan en bare skylde på seg selv. Synd at så mange må lære det på den tunge måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...