FM Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Skal ha meg øreplugger til on the run bruk sammen med iPod Nano. Er ikke alltid jeg gidder å drasse rundt på hodetelefoner og derfor vil jeg nå ha noen plugger i tillegg til mine Beyerdynamic DT231 og Koss Portapro. Har sett på Sennheiser CX 300, noen som har noen erfaringer med disse, evt. andre modeller å anbefale i samme prisklasse (ca. 500 kr)? Takk for alle svar.. Endret 25. februar 2007 av FM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Skal ha meg øreplugger til on the run bruk sammen med iPod Nano. Er ikke alltid jeg gidder å drasse rundt på hodetelefoner og derfor vil jeg nå ha noen plugger i tillegg til mine Beyerdynamic DT231 og Koss Portapro. Har sett på Sennheiser CX 300, noen som har noen erfaringer med disse, evt. andre modeller å anbefale i samme prisklasse (ca. 500 kr)? Takk for alle svar.. 8019586[/snapback] pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff http://myworld.ebay.com/smarties1811 selgeren der har ekte cx300 til salgs, betalte tilsammen 225 kr for mine og porto, kom etter 3 dager Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Måtte du betale toll da? 85 kroner tillegg det er? Edit: Fant svaret selv og legger det opp her i tilfelle andre lurer. Innførsel av varer med vareverdi over 200 kroner må fortolles. Det vil si at det må betales merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte. Endret 25. februar 2007 av FM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Null toll, siden selve vareverdien var nuder 200. Portoen som gjorde at det kom over 200 tilsammen, den telles ikke på tull...toll Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Null toll, siden selve vareverdien var nuder 200. Portoen som gjorde at det kom over 200 tilsammen, den telles ikke på tull...toll 8021835[/snapback] Kanon! Har kjøpt nå. 221 kroner til sammen. Takk for tipset. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Null toll, siden selve vareverdien var nuder 200. Portoen som gjorde at det kom over 200 tilsammen, den telles ikke på tull...toll 8021835[/snapback] Uansett er det lite å bry seg om, siden de fleste eBay-selgere (og generelt utenlandske webshopper) merker pakken med "gift", og man slipper toll dersom verdien er under 1000kr. Lenke til kommentar
FM Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Uansett er det lite å bry seg om, siden de fleste eBay-selgere (og generelt utenlandske webshopper) merker pakken med "gift", og man slipper toll dersom verdien er under 1000kr. 8022296[/snapback] Er det noen måte man kan sjekke dette på, om selgeren merker det som gift altså? Tenker for fremtidlige kjøp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 spør dem? ebay er litt mer logisk mtp meldinger mellom brukerne i forhol dtil QXL, som suger hardt på det feltet (og mange andre) Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 fikk nettopp disse.... litt misfornøyd i starten, har lest å mye bra om de så jeg forventet meg noe helt sykt... haha.. Men nå liker jeg de... Litt rart å gå med de ute, du hører at du går og at ledningen rører seg, men etter en stund er det ikke noe problem...... Lyden er bedre enn mine gamle( Sony MDR-ED31), man hører mye mer detaljer... Men som sagt tar det litt tid å bli vant til lyden, gi de en ukes tid... Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Og når det gjelder å kjøpe fra ebay, er det mange som selger fake CX300... Om de er utrolig billig og selgeren holder til i Asia er det ganske sikkert bullshit, selv om de har god feedback. Mange som tror de før ekte og gir de god feedback. Om du har kjøpt fra ebay å lurer på om de er fake: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Alle hodetelefoner/propper må kjøres inn har derfor satt på mine dt231 med musikk i hele dag Lenke til kommentar
FM Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Alle hodetelefoner/propper må kjøres inn har derfor satt på mine dt231 med musikk i hele dag 8071932[/snapback] Fine de. Har de selv og er veldig fornøyd. Ang. ebay, tok det seriøst bare tre dager før du fikk dine Sennheiser CX 300? Jeg bestilte søndag 25. og har ikke fått de enda. Akkurat gått en uke. Håper de kommer på mandag for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ja, bestilte mandag og fik torsdag tror jeg.... bare fra storbritannia da så går kapt. men all utenlandspost har vært treg i det siste :/ Lenke til kommentar
FM Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Fikk de endelig i dag, etter mye tull med posten. De måtte en tur innom Oslo først. Jaja. Har bare så vidt fått de inn i ørene, men der sitter de i alle fall godt. Tydelig at de stenger ute veldig mye lyd. Gleder meg til mer prøving. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Litt rart å gå med de ute, du hører at du går og at ledningen rører seg Noen som syns støy fra bevegelse og ledning er sjenerende? Hører/kjenner veldig godt alle bevegelser og all fysisk kontakt med ledningen som går til pluggene. Akkurat som alt forsterkes når øret tettes med proppen. Noen som opplever det samme? Gjelder dette alle in-ear-plugger? Jeg syns foreløpig det er litt plagsomt.. Lenke til kommentar
FM Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Litt rart å gå med de ute, du hører at du går og at ledningen rører seg Noen som syns støy fra bevegelse og ledning er sjenerende? Hører/kjenner veldig godt alle bevegelser og all fysisk kontakt med ledningen som går til pluggene. Akkurat som alt forsterkes når øret tettes med proppen. Noen som opplever det samme? Gjelder dette alle in-ear-plugger? Jeg syns foreløpig det er litt plagsomt.. 8239583[/snapback] Jeg opplever det samme, men ser ikke på det som noe stort problem. Så lenge ledningen går under genseren min, slipper jeg mye av forsterkningen. Når jeg går, går jeg så sakte at det ikke er noe problem, og når jeg løper tenker jeg på andre ting + hører ganske høyt på og merker lite problemer da og. Om alle in-ear-plugger er sånn vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Er nok slik med IEM's ja, kalles mikrofonisk effekt. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg blir som sagt foreløpig ganske irritert av dette.. etter å ha bommet to ganger på ebay å fått feike sennheisere så har jeg endelig fått tak i noen skikkelige noen, lyden er helt ok men plager meg masse med støy fra bevegelser. Kanskje jeg må finne meg et lite headset istedenfor.. eller finnes det skikkelig gode plugger som ikke er in-ear? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 begynner å bli litt vant med sennheiserpluggene nå. spilt de inn litt og justert litt eq på meizuen min.. syns lyden er meget bra nå. bare litt plagsomt at jeg har så mye mp3 av dårlig kvalitet.. er en fryd å høre på filer i skikkelig kvalitet ihvertfall Lenke til kommentar
gnav Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvordan lyder CX300 i forhold til Sony sine MDR-EX71SL? Er det verdt å punge ut noen hundre mer for Sennheiserne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå