sjakkamongo Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Nå må jeg ty til litt hjelp. Jeg sitter her og skulle ønsket det var én PC som ble laget, og som du kunne få i én butikk... det finnes rett og slett litt for mange valg... Skjermkort: Det jeg ser etter er en bærbar som har dedikert skjermkort. Jeg spiller ikke mye, men vil gjerne ha muligheten til å spille litt CS Source (ikke absolutt nødvendig) og Age of Empires III (litt mer nødvendig ). Hvilket skjermkort holder for de spillene? Ellers: Jeg vil gjerne ha integrert webkamera (ikke absolutt nødvendig), nok minne til å kjøre Vista (holder det egentlig med 1GB?), firewireport (for å ha muligheten til å koble til eksternt lydkort for å lage musikk), S-video utgang så jeg kan koble til TV. Har lyst på harddisk på 100GB+. Batteritid er ikke kritisk, men fint om jeg kan ta den med meg ut og kan slå den på før batteriet er nede i 50%. Har budsjett på +/- 10 000 kr. Har sett litt på Asus FJ3C, kan dere komme med noen alternativ. Og hvilke alternativ finnes? Gjør ikke noe at den ikke koster fullt 10 000 heller. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Norgesannonser Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Vista krav: minimum 512 MB - kjører fint på 1 GB. Skal du jobbe med store programmer kan det være en fordel med 2 GB. Husk at på Vista kan du benytte ekstraminne som en type buffer. DVS. at du på PC'er med minnekort lesere, kan sette inn et kort på eks 1 GB (kr 199,- ?) , og gi beskjed om at Vista kan benytte det til mellomlagring av små filer. Det vil også øke kapasiteten. (Alt. kan du faktisk benytte et USB minne også...) Jeg ville anbefalt deg å se på Komplett sin Fujitsu Siemens 3505 til 8990,- Den har "alt", unntatt Vista som jeg tror du kan få "gratis". (Obs. Ikke velg Vista Home Basic, men Vista Home Premium). Skjermkort GeForce 7300 skal holde Anbefaler på det sterkeste Intels Dual Core eller Dual 2 Core prosessorer. Hvilken gjør at du kan jobbe med et tungt program, men allikevel kunne jobbe med andre uten at maskinen stopper opp. - Det gir det også lengre batteritid, da prosessoren tilpasser strømbruk til oppgavene som skal løses. Husker ikke om 3505'en har S-video utgang. PS:; En versjon av 3505 selges nå på Elkjøp nettbutikken til 7995,- Ulempe er at du må bytte ut 1 eller begge RAM brikkene for å øke totalminnet. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ville gått for en bærbar med et bedre skjemkort enn 7300GO, siden han vil ha muligheten til å spille CS:S ville jeg ikke gått for dårligere enn 7400GO helst 7600GO. Selv har jeg X1400 som tilsvarer 7400 og jeg må spille på low for å ha en akseptabel FPS. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 HP sin nye serie tror jeg har mye av det du leter etter. Her er den kraftigste med 15" skjerm: HP Pavilion dv6184 Den med 17" skjerm har litt kraftigere grafikkort: HP Pavilion dv9005 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Har funnet to stk. som passer bra til bruken din, siden du ikke sa noen om hvor stor skjerm du skulle ha har jeg funnet en 17" og en 15,4" 17" http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331650 15,4" http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331045 Lenke til kommentar
sjakkamongo Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Har sett på de forskjellige forslagene, tror jeg ender opp med siste forslaget i tråden, Asus F3T. Er det noen som har noen erfaringer med AMD kontra Intel-prosessorer til bærbare? Regner ikke med at det er så stor forskjell, men hvis noen har noen synspunkter, fyr løs. Ellers hadde den alt jeg så etter, og litt mer skjermkort enn jeg først hadde sett på, og det er jo ikke akkurat noe minus. Takk for hjelpen! Gjorde det hele veldig mye enklere. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Edit: Han hadde visst bestemt seg. Endret 25. februar 2007 av Runar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå