derbidrd Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 jada, da var det igjen på tide med et aldri så lite problem på mondeon. Var ute og kjørte en tur nedi byen, da jeg sto stille, og det plutselig lukta no innihelv... med kjølevæske inne i bilen. Gikk da ut og åpna panseret og så til min forskrekkelse at ekspansjonstanken til kjølevæska var helt tom! løp da inn i bilen og sa til de jeg var sammen med: "Tror jeg stopper bilen jeg dere, har ikke kjølevæske tongue.gif "Så jeg hadde heldigvis noe kjølevæske baki bilen som kan blandes ut, og fylte opp tanken, men hørte at alt bare rant rett ut igjen, så under bilen, og det rant rett ut bak motoren et sted. Jeg vet at bak motoren går det inn to slanger til varmeapparatet, og det ene røret mitt har vært bytta.. Så jeg håper da og tror at det kan være denne slangen som går inn fra røret som har løsna, eller noe sånt.. Håper det ikke kan være noe større problem enn det.. Iallefall da.. så sta som jeg er, bestemte jeg meg for å prøve å kjøre veien hjem.. VED å ta mange stopp såklart tongue.gif så jeg stoppa innom en bensinstasjon på veien når jeg så temp.følern gikk mot midten. Når jeg da skulle rygge, fossa det inn røyk i bilen som lukta kjølevæske.. DET var en guffen opplevelse.. tongue.gif Dette var nok røyk fra motorrommet.. Og siden dekselet som skal tette igjen gjennomføringen ved rattet er ødelagt, kom nok røyken inn herifra.. Stoppa da bilen, og ringte til en kompis som kunne kjøre meg hjem heldigvis smile.gif Så kjørte jeg bilen bort til en gård, og der står den nå, helt til i morra. Skal krabbe under bilen og se om jeg ser problemet da.. Men er det noe annet enn slanger og rør som kan bli ødelagt bak motoren et sted..? Lukta ikke noe kjølevæske i bilen etterpå, og det ble ikke noe vått inni bilen. Svar mottas med STOR takk, da jeg er dritlei av å skru på bilen min nå.. Lenke til kommentar
derbidrd Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 fant ut av det. Var en slange som hadde sprukket opp, klipte bare opp denne, og satt på slangen igjen.. nå er alt fint Lenke til kommentar
Spoocyman Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Du burde se på "frost pluggene" som sitter på blokka under innsprut'en Eller om det kanskje er sprekk i toppen... har vert borti sligt før på mondeo... Lykke til Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Godt det ordnet seg. Vi kan ikke ha mondeoene våres i dårlig form. Hilsen mondeo broder Lenke til kommentar
derbidrd Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 kan ikke det, men min er grusomt mye i dårlig form for tida.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå