Gå til innhold

modde ps2... hjelp?

Fanta4free

Anbefalte innlegg

noen som vet hvordan gjøre dette?? legge til noen linker eller noe til hvordan eller kanskje også si meg noen firmar som driver med dette.

når jeg mener modding så mener jeg putte inn harddisk osv sånn liksom... håper jeg får noen svar av noen da. takker på fårhånd...

vis denne er postet feil så får dere si meg hvor jeg skal skrive den forde jeg finner ikke noen sted der den passer inn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har vel noen muligheter.. den ene er modchip, den andre er Swapdisk/Hdloader, og den tredje er Minnekort Exploit (krever et ps1 spill og spiller ikke backup fra dvd, bare fra HDD

Jeg kan Exploite et minnekort mot et lite gebyr.. PM hvis dette er intr.. (du trenger ikke bryte garanti eller noe)

Endret av Changis
Lenke til kommentar
Jeg kan hjelpe deg med chip, og hd setup.... swap magic og mc exploit er bare tull, ALT blir MYE enklere med en chip montert

8026719[/snapback]

Det er veldig sant! Jeg har chip i min, og alt går som en drøm.. :) Er greit at de små søskenbarna mine klarer å sette på spilla selv når de er her liksom.. istedenfor å drive med bytting og styring.. :p

Lenke til kommentar

vel, MC exploit bryter ingen garantier, og sliter ikke på laser.

Chip er dyrere oxo, syns selv at MC exploit er det greieste og billigste alternativet hvis du bare er på jakt etter HDD bruk.

Og selv har jeg bare et PS1 spill i maskinen, og HDloader starter uten problem. har fungert feilfritt i to-tre år nå.

Lenke til kommentar

ehh.. hvordan ungaar du aa bryte garantien naar du maa skru opp Maskinen ergo bryte klistremerket?

2.jpg

med en gang du aapner maskinen har du brutt garantien.

snakker ikke om vanlig bruk av laser foerer til slitasje, heller at med modchip kan du risikere aa slite ut laser raskere en ved vanlig bruk.

ved MC exploit er alt software, ingen ekstra plater eller swapdisc, ingen bryting av garanti og skulle maskinen ryke tar du ut minnekort aa leverer maskinen inn med full garanti. bare la PS1 plata ligge i spilleren, la den starte HDloader, velg spill fra lista.

Trenger ikke trykke eject foer du skal ta backup Via PS2.. (eller aldri hvis du bruker PC til aa foere over ISO filene)

Pris for modchip: fra ca 399.- pluss installasjon

Pris for memcard exploit (usbkabel med software, i tillegg faar du savegame editor): Fra ca 199.- Uten Installasjon (tar ca 5 min. og maskinen forblir uroert)

Endret av Changis
Lenke til kommentar

vel.. kanskje du klarer lure deg forbi garanti merket (noe som virker litt rart da dette er laget slik at VOID vises hvis man proever aa fikle det av, og for det andre.. tror du ikke sony ser modchippen inni aa fakturerer for arbeid gjort frem til da og sender maskinen tilbake ufikset?

det hele "vi aapner maskinen uten aa bryte garanti merke paa aa fjerner ikke garanti" utsanget virker mer som eventyr en fakta spoer du meg.

Lenke til kommentar

Nei vel, du får komme med din ps2 da, så skal jeg ta av garanti merket, og sette det på igjen for deg... Hvorfor skulle jeg påstå at jeg kan dette, hvis jeg ikke kan det?? Det blir jo bare for dumt...

Btw, det er flere her inne som vet hvordan dette gjøres, og det er ganske enkelt

Lenke til kommentar

Anbefaler en HD loader, går som en drøm :love:

Ikke koster det så mye heller. Vet at du har flere muligheter med en chip, men uansett så anbefaler jeg HD loader. Du trenger en harddisk(tror ikke western digital passer), nettverksting og noe som heter HD advance. Er greit å slippe å bytte DVD, dessuten er loadetidene mye raskere enn på DVD.

Lenke til kommentar
Anbefaler en HD loader, går som en drøm :love:

Ikke koster det så mye heller. Vet at du har flere muligheter med en chip, men uansett så anbefaler jeg HD loader. Du trenger en harddisk(tror ikke western digital passer), nettverksting og noe som heter HD advance. Er greit å slippe å bytte DVD, dessuten er loadetidene mye raskere enn på DVD.

8036770[/snapback]

På en Ps2 ja, men IKKE på en PsTwo ;)

WD disk passer med litt vold, bruker wd jeg... MED chip, så trenger du ikke HDloader plate, du kan starte HD fra minnekortet

Lenke til kommentar

Har sett litt på den MC exploiten. Har lyst til å prøve det, men hvilke fordeler gir det meg? Har sett på hvordan jeg skal installere, så det går nok greit.

Jeg har HDadvance fra før av, så er kanskje ikke så mye vits i å bruke MC exploit?

Hva annet kan jeg gjøre enn å bruke emulatorer og mediespillere?

Er det mulig å legge over litt musikk på en cd/dvd og overføre det til harddisken UTEN å måtte bruke slidecard? Fikk ikke helt til det, kom noen stygge lyder osv.

edit: den laget stygge lyder når jeg prøvde å åpne dvdrom med slidecard, ikke under noen overføring

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Får å si min mening her inne.

Skaff deg en skikkelig chip. Feks Matrix Infinity. Det finnes chipper fra fra 149,- op oppover. Sikkert enda lavere pris. men når man først skal få maskin sin moddet så kan det være smart å koste på den 2-300,- ekstra.

Har selv montert denne type chip i flere maskiner, og syns selv at denne fungerer utmerket. Har montert billigere chipper også, og det er en grunn til at de er billigere. Kan være mindre stabile og har ikke samme funksjoner.

Har også montert en 200Gigs HD i maskina mi. Har ca 40-50 spill inne på den. Slipper dermed å drasse på spill hvis jeg tar maskina med meg. Loadinga går mye kjappere. Samt at den sliter ikke noe på laser. HD-Loadern kjører jeg direkte fra minnekortet.

En PS2 er ikke en skikkelig spillemaskin før den har blitt chippet med en skikkelig chip. Det er nå min mening. :cool:

Og en liten notis til du som nevte at western digital disker ikke passer i PS2. Det er fult mulig å gjøre dette. Men da må man gjøre en liten forandring på nettverksadapteret (dette man fester HDen til før den så skrus fast i maskina). Har selv gjort dette og det er meget enkelt. Men det sies/skrives at Maxtor er mest stabil til dette bruket.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt PS2 i slim versjonen. Har jeg samme muligheter for "moddinger" på denne som den gamle PS2?

Jeg vil helst drøye med evnt. modchip om jeg kan få noe enklere/billigere til å funke selv. Hva er egentlig greia med Swapdisk/Hdloader og Minnekort Exploit. Må en ha harddisk for å kunne bruke dette? Jeg ser det er et nettverkskort i maksinen. Kan jeg bruke nettverk og laste spill fra pc som ligger på samme nett?

Kanskje noen har noen gode linker om dette? :)

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt PS2 i slim versjonen. Har jeg samme muligheter for "moddinger" på denne som den gamle PS2?

Jeg vil helst drøye med evnt. modchip om jeg kan få noe enklere/billigere til å funke selv. Hva er egentlig greia med Swapdisk/Hdloader og Minnekort Exploit. Må en ha harddisk for å kunne bruke dette? Jeg ser det er et nettverkskort i maksinen. Kan jeg bruke nettverk og laste spill fra pc som ligger på samme nett?

Kanskje noen har noen gode linker om dette?  :)

8073919[/snapback]

Som skrevet lenger opp her, så funker hard disk dårlig på PsTwo, det går treeeegt.

Du sier du vil drøye med evt modchip for å se om det kommer noe billigere og enklere... Det kommer ikke til å skje, ingentig er enklere og billigere, enn en skikkelig chip.

Swap disc er bare ræva, og veldig tungvint... det er heller ikke alle spill som virker med swap, bortkastede penger.

Så eneste fornuftig mod for deg, blir en chip...

Ta gjerne kontakt om du ønsker mere info ang chip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...