Cowboystrekk Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 De mister vell litt provisjon om de gir rabatt, men sjansen for å selge noe øker jo om kunden blir mer fristet til å akseptere tilbudet. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Men når jeg går inn på dell.no så MÅ jeg velge 200gb 4200 rpm harddisk fordi det er et tilbud som går nå. Vil heller ha 100 - 120gb 7200. Rart at ikke 5400 og 7200 rpm er alternativer...Mulig man kan velge det over telefon. Endret 25. februar 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Men når jeg går inn på dell.no så MÅ jeg velge 200gb 4200 rpm harddisk fordi det er et tilbud som går nå. Vil heller ha 100 - 120gb 7200. Rart at ikke 5400 og 7200 rpm er alternativer...Mulig man kan velge det over telefon. 8023766[/snapback] Ja, ofte kan du få endret både ditt og datt pr tlf. Lenke til kommentar
-Fish- Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Men når jeg går inn på dell.no så MÅ jeg velge 200gb 4200 rpm harddisk fordi det er et tilbud som går nå. Vil heller ha 100 - 120gb 7200. Rart at ikke 5400 og 7200 rpm er alternativer...Mulig man kan velge det over telefon. 8023766[/snapback] Hehe, ser ut som vi befinner oss i ganske så likt situasjon du og jeg King-Nothing. Jeg skal også bestille fra dell, nermere bestemt egenkonfiguert i9400, den modellen til ca. 12 000, men med blåtann, karbonfarget deksel og Go 7900 GS kommer den opp i ca. 15 000. For øyeblikket har jeg ca. 11 000 til rådighet, og kan spare kanskje til 13, eller 14 høvdinger. Lik deg, så iriterer det meg at de har tilbud på 200 gb harddisk, men bare 4200 rpm. Vil heller ha en med kanskje mindre størrelse, men raskere. Må nok se om jeg kan ordne det på telefon. Skal også prøve på å senke prisen litt, og kanskje samtidig få noen gratise oppgraderinger Du får holde meg informert om din sak, og gjerne komme med tips eller hint om du skulle lykkes i kampen mot de onde selgerne. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Men når jeg går inn på dell.no så MÅ jeg velge 200gb 4200 rpm harddisk fordi det er et tilbud som går nå. Vil heller ha 100 - 120gb 7200. Rart at ikke 5400 og 7200 rpm er alternativer...Mulig man kan velge det over telefon. 8023766[/snapback] Hehe, ser ut som vi befinner oss i ganske så likt situasjon du og jeg King-Nothing. Jeg skal også bestille fra dell, nermere bestemt egenkonfiguert i9400, den modellen til ca. 12 000, men med blåtann, karbonfarget deksel og Go 7900 GS kommer den opp i ca. 15 000. For øyeblikket har jeg ca. 11 000 til rådighet, og kan spare kanskje til 13, eller 14 høvdinger. Lik deg, så iriterer det meg at de har tilbud på 200 gb harddisk, men bare 4200 rpm. Vil heller ha en med kanskje mindre størrelse, men raskere. Må nok se om jeg kan ordne det på telefon. Skal også prøve på å senke prisen litt, og kanskje samtidig få noen gratise oppgraderinger Du får holde meg informert om din sak, og gjerne komme med tips eller hint om du skulle lykkes i kampen mot de onde selgerne. 8024513[/snapback] Har lurt på denne også. Har raskere ram, 5400rpm harddisk, ca samme kvalitet på skjermkort og inkluderer Windows Vista Ultimate. Eneste minus jeg kn se i forhold til Dell er 15.4" på Cinet istedet for 17" på Dell. Dog ikke noe problem for min del. Lenke til kommentar
-Fish- Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Men når jeg går inn på dell.no så MÅ jeg velge 200gb 4200 rpm harddisk fordi det er et tilbud som går nå. Vil heller ha 100 - 120gb 7200. Rart at ikke 5400 og 7200 rpm er alternativer...Mulig man kan velge det over telefon. 8023766[/snapback] Hehe, ser ut som vi befinner oss i ganske så likt situasjon du og jeg King-Nothing. Jeg skal også bestille fra dell, nermere bestemt egenkonfiguert i9400, den modellen til ca. 12 000, men med blåtann, karbonfarget deksel og Go 7900 GS kommer den opp i ca. 15 000. For øyeblikket har jeg ca. 11 000 til rådighet, og kan spare kanskje til 13, eller 14 høvdinger. Lik deg, så iriterer det meg at de har tilbud på 200 gb harddisk, men bare 4200 rpm. Vil heller ha en med kanskje mindre størrelse, men raskere. Må nok se om jeg kan ordne det på telefon. Skal også prøve på å senke prisen litt, og kanskje samtidig få noen gratise oppgraderinger Du får holde meg informert om din sak, og gjerne komme med tips eller hint om du skulle lykkes i kampen mot de onde selgerne. 8024513[/snapback] Har lurt på denne også. Har raskere ram, 5400rpm harddisk, ca samme kvalitet på skjermkort og inkluderer Windows Vista Ultimate. Eneste minus jeg kn se i forhold til Dell er 15.4" på Cinet istedet for 17" på Dell. Dog ikke noe problem for min del. 8024674[/snapback] Ser ut som en grei PC du har funnet der, men jeg tror ikke det blir noe for min del. Det finnes mange fornøyde kunder hos dell, de har god service og ikke minst gode PC'er. Prisen blir nok stiv (15 000), men en kan kanskje prute ned til 14 000 + -. Jeg vil helst ha 17", men får se, akuratt nå er jeg i "spare-penger" perioden. Hvis du ikke har noe i mot en 15,4", så kan du jo konfiguere en Inspiron 6400. Ellers så kunne kanskje dette være noe? Packard Bell Easy Note Forresten, har du prøvd deg igjen på telefonen hos Dell? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg var i kontakt med Dell i forrige uke og innhentet et tilbud på i9400 med følgende specs: 1,83ghz prosessor 1024 MB Ram 120 GB (5400 rpm) HD ATI x1400 GPU Blåtann Tilbudet jeg fikk etter litt frem og tilbake beløp seg til kr. 10.200,- inkl. mva. Så det lønner seg å ringe ja. Min erfaring tilsvarer Delawars. Før man kjøper en pc bør man alltid vurdere hele markedet og finne alternativer som matcher behovet. I alt for mange tilfeller prioriteres det feil ved at man specer maskinen med en rå prosessor som man ikke behøver. Brukes pc'en til spilling vil grafikkortet være den første komponenten som utdateres og det vil derfor ofte være et poeng å redusere ytelsen her til fordel for et bedre skjermkort. Dell er dessuten urimelig dyr på oppgradering av RAM. Det lønner seg ofte å kjøpe dette annet sted. 2 GB RAM kan du nå kjøpe for 1.200,- på nettbutikker. Dell krever vell omtrent 1.500 for å oppgradere fra 1 til 2 GB. Lenke til kommentar
-Fish- Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Ringte til Dell, og følgte alle tipsene og punktene som jeg er blitt informert om. Jeg begynte med å ikke virke for interesert, og gjennom samtalen holdt jeg en god tone og nevnte ikke noe om tilbud eller pris. Selgeren jeg snakket med, ga meg informasjon om produktene og valgmuligheter ut i fra Dell's nett tjenester, og jeg var på de samme sidene og holdt et øye med priser og lignende, og til slutt, etter å ha satt sammen en pc, så kommer han dusten med akuratt samme sum som jeg finner på nettet (15 152 kroner). Jeg sa at dette blir uten min rekkevidde, og han spurte meg om hvor mye jeg kunne betale. Svaret mitt var at, jeg kunne for eksempel gå litt ned i harddisk størrelse, og kanskje litt ned i Prosessor hastighet, men neida, dette ville han ikke. Så spurte jeg om det var noen andre muligheter for å dra ned prisen, eller om jeg i det minste kunne få et eneste stusselig tilbud, men neida, dette kunne han ikke gi meg, ikke et eneste flate øre kunne han gå ned, og ikke engang en Dell penn kunne han komme som "gratis tillegg". Kan ikke fatte at andre har fått gratise oppgraderinger og tilbud på noen tusener. Som sagt fikk jeg ikke et eneste øre, og heller ingen oppgraderinger. Vi får se, skal nok teste det ut igjen, men har liten tro. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Prøv igjen med en annen selger du, vært borti en sånn dust jeg og. Det minste en burde kreve er å få endret endel av de idiotiske tilbudene som mcafee, fri oppgradering fra 3 til 4 års service osv (som egentlig er bortkasta pga norske reklamasjonsregler). Lurt å høre om du kan få tilbud på å oppgradere til ditt og datt. Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Siden det var flere som vurderte den maskinen, så kan jeg nevne at jeg vurderer å kvitte meg med min. Men det er en centrino 2 kjerne 1.85 ghz litt liten hd etter dagens normer. (80 gig) men bedre ramm 2 gig 667 ram. Har ikke noe akutt behof for å selge den men om det er noe innteresse så pm meg. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du har PM 14 tegn Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 vil annbefale deg å velge en raskere harddisk. 4200RPM er for sakte hvis pc'en skal blir brukt til tyngre oppgaver. velg en 5400 eller 7200 8019138[/snapback] liten kommentar til dette - se ikke KUN på omdreiningshastigheten til harddiskene. Disker med større kapasitet er raskere enn mindre disker med samme omdreiningsfart. Det vil si at en 160GB 5400-disk er raskere enn en 120GB 5400-disk. Videre vil en 100GB 5400-disk være raskere enn en 60GB 7200-disk (med mindre det er snakk om en en-plate-disk). Det jeg vil fram til er at 4200 RPM er ikke sakte når vi snakker om en disk med hele 200GB hastighet, i lese/skrivehastighet vil den sannsynligvis kunne måle seg med en 120GB 5400 og kanskje en 160GB 5400rpm. I tillegg benytter denne 200GB-disken seg av perpendikulær lagring som også er med på å dra opp ytelsen noe. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Før jeg ringte til Dell for å kjøpe min I9300 i fjor undersøkte jeg i bruktmarkedet og fant en som solgte sin PC til en meget gunstig pris. Så da jeg ringte til Dell forklarte jeg situasjonen og oppga navn og greier til han karen som solgte sin. Jeg sa at jeg var fristet til å kjøpe hans brukte, og at jeg bare ville kjøpe en ny fra Dell dersom jeg fikk den til tilsvarende pris omtrent. Fyren ble borte et par minutter og kom tilbake og gav meg ca. 2000 kroner rabatt + bæreveske inkludert. Jeg slo til. SÅ: kan være lurt å finne KONKRETE sammenlikningstilbud på nett før du ringer Dell. Lenke til kommentar
-Fish- Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Ja, det kan hende at i min tilfelle var det en ond dust jeg fikk som selger. Skal nok ikke gi meg med det første, og takk for tips og hint alle sammen. Men en ting til. Når jeg ringte dit, fikk jeg laget mitt eget konto, de spurte om navn, telefonnummer og e-mail adresse, og sa at dette vil gjøre det lettere for dem igjen å kjenne meg igjen om jeg eventuelt skulle ringe senere. Kommer jeg til å bli "tatt på fersken" hvis jeg ringer igjen og går gjennom alle punktene? Skal teste nye trikset med å si at jeg får like god PC til mye billigere pris av en venn eller brukt, så får jeg håpe på en litt snillere selger. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det hjelper om du klarer å faktisk finne en konkret annonse å peke på. Da kan selgeren slå opp i databasen og verifisere at det du sier stemmer. Det hjalp iallfall for meg! Lenke til kommentar
listen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Synes en 17" fortjener en oppløsning på 1680*1050! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå