steinrawr Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 jeg er pirat og stolt av det. selvfølgeli støtter jeg opp artister jeg liker i nærmiljøet osv, ved å kjøpe cd'ene deres. men jeg har ikke råd til å kjøpe alskens cd'er jeg har lyst på .. De fleste artister her i nærområdet har dessuten lagt deres cd'er ut til nedlasting selv. på denne måten blir musikken spredd, og artisten kan bli kjent over hele verden. selvfølgeli tjener jo ikke en artist noe på dette. (selv om artisten ikke ville tjent stort på en cd heller da) så jeg vil nå bare si at: lovene for nedlasting (da for all slags former for nedlasting samt. filmer, musikk, og bilder osv) burde vært fjernet. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 er mange grupepr som er vansklig og finne, prøv og finn en cd i nermeste cd butikk hos dg som har glittertind da? skjønner godt hva han menr jeg. jeg vedder på at du ikke finner den forde jeg måtte bestile den og det tokk 3 uker mens jeg lasta den ned først så kjøpte den liksom 8050018[/snapback] For det første var det snakk om Norge, ikke nærmeste platebutikk. For det andre ville jeg bare vite hva han ikke fikk tak i; ikke hvor lenge du strevet med og finne Glittertind-plata di. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 skal du ha masse musikk så blir det dyrt i lengden. ikke nok med at norge er et dyrt land. hadde album prisene gått ned så hadde jeg kjøpt flere Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Folk høyrer meir på musikk enn før. Mp3-spelaren har blitt allemannseie og du kan laste ned musikken kjapt via internett. I staden for å kome forbrukarane i møte med å tilby musikk til nedlasting via internett har plateselskapene satt seg på bakbeina og saksøker 15-åringar for tusenvis. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Så nettopp på NRK om noen i Tr.heim som hadde funnet opp et program som de skulle la DVD Jon teste nå som skulle stoppe piratkopiering. Sier bare en ting, en eller annen knekker den til slutt på en måte uansett så det er jo ikke vits!! Skal legge ut link når den har komme der. Ellers kan dere bare se der selv. Nyhetene 1 mars kl 19.00. (nett tv) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Mitt syn på saken (har ikke lest tidl. poster): Hvis du virkelig liker artisten/bandet så kjøper du cden(e) uansett. Jeg kunne f.eks ha lastet ned alle albumene til HIM, men jeg har valgt å kjøpe dem siden jeg ønsker å støtte dem som musikere/artister. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Link Hva synes dere? Noen som angrer bittert? 8019085[/snapback] Det var noe av det morsomste jeg noensinne har sett. Eller tristeste. Uansett, noen burde saksøkt dem for feilaktig reklame. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Mitt syn på saken (har ikke lest tidl. poster): Hvis du virkelig liker artisten/bandet så kjøper du cden(e) uansett. Jeg kunne f.eks ha lastet ned alle albumene til HIM, men jeg har valgt å kjøpe dem siden jeg ønsker å støtte dem som musikere/artister. 8057602[/snapback] du sier noe der men er mange som ikke gidder å punge ut noen lapper. selv kjøper jeg det jeg liker emn hadde prisene gått ned hadde jeg kjøpt LANGT flere album. men kan jo også bestille fra england eller noe da men Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 du sier noe der men er mange som ikke gidder å punge ut noen lapper. selv kjøper jeg det jeg liker emn hadde prisene gått ned hadde jeg kjøpt LANGT flere album. men kan jo også bestille fra england eller noe da men 8067263[/snapback] Det er klart Jeg sier hele tida til meg selv at den dagen jeg vinner i lotto skal jeg nok kjøpe en god bunke cder. Går også veldig greit å bestille fra utlandet. Jeg forhåndsbestilte f.eks. en cd her for noen måneder siden. Kosta meg 90kr uten frakt. Helt utrolig pris med tanke på at det var DVD inkludert. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Fysjameg for en stygg propagandaside. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Fysjameg for en stygg propagandaside. 8069303[/snapback] Enig. Jeg får lyst til å lase ned mer. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg synes hele kampanjen er tåpelig. Dessuten er det dyrt med musikk, si hva du vil. For ikke å snakke om DRM. Hvorfor skal jeg kjøpe musikk jeg ikke kan bruke som jeg vil. Det er jo mye lettere å laste ned. Det går fort, ingen DRM, og gratis! Platebransjen må kvitte seg med DRM iallefall, da skal jeg vurdere det. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 du sier noe der men er mange som ikke gidder å punge ut noen lapper. selv kjøper jeg det jeg liker emn hadde prisene gått ned hadde jeg kjøpt LANGT flere album. men kan jo også bestille fra england eller noe da men 8067263[/snapback] Det er klart Jeg sier hele tida til meg selv at den dagen jeg vinner i lotto skal jeg nok kjøpe en god bunke cder. Går også veldig greit å bestille fra utlandet. Jeg forhåndsbestilte f.eks. en cd her for noen måneder siden. Kosta meg 90kr uten frakt. Helt utrolig pris med tanke på at det var DVD inkludert. 8069135[/snapback] når jeg blir lotto millionær så kan man godt si at lotto millionærer ikek er som andre millionærer. blir jeg det så kjøper jeg heller en plate butikk hehe hvor finner man en good pris på album som kan kjøpes i utlandet? for alle sjangere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Når jeg blir lotto millionær så kan man godt si at lotto millionærer ikke er som andre millionærer. blir jeg det så kjøper jeg heller en plate butikk hehe hvor finner man en good pris på album som kan kjøpes i utlandet? for alle sjangere 8070584[/snapback] Hehe, god ide! Tja.. Play.com skal visst være fin.. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Hørte på radioen nå(Kanal 24) Han som slapp ut filmen "Slipp Jimmy Fri" fikk 330 000 i bot.. Han fikk også fengsel mener jeg de sa.. Var en fra Fredrikstad. Huffa meg.. Endret 6. mars 2007 av Ludacris Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Blir litt for teit... Nedlastning av musikk gir ukjente artister en mulighet for at folk plukker opp musikken deres. Hvis jeg har valget mellom å kjøpe det nye albumet til Breaking Benjamin, og jeg liker dem, gjør jeg heller det enn å kjøpe albumet til et band jeg ikke har hørt om før. Har jeg mulighet til å laste ned albumet i stedet, vil jeg ikke bare oppdage et nytt og kult band, men muligens kjøpe deres album i fremtiden, feks til venner osv.. Blir irritert når de prøver å "kalkuere" ut hvor mye bransjen "taper" på nedlastning av musikk (gratis).. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fysjameg for en stygg propagandaside. 8069303[/snapback] Det slo meg også, greit at piratkopiering ikke er heldig for musikkbransjen, men de burde helt klart funnet noe med litt mer hold i. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fikk prakket på meg en Piracy Kills Music CD og ei t-skjorte på Platekompaniet i dag. Tenker jeg skal bruke t-skjorta under Piratbyrån ziphooden min Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er to CD-er. Ei salig blanding av alt mulig rart. For å nevne noen artister kjapt: 120 Days, Bertine Zetlitz, D'Sound, El Caco, Elvira Nikolaisen, Karpe Diem, King Midas, Lilyjets, Margaret Berger, Marit Larsen, Rockettothesky, Sondre Lerche, Stonegard, Unni Wilhelmsen. Og endel ukjente artister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå