Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg personlig synes det er mye koseligere å sitte med originalen av cden i hånda. Nesten all musikken jeg har på pcn har jeg rippa fra samlinga. Men selvfølgelig laster jeg ned et album i ny og ne. Hvis de hadde spart penger på at vi ikke lastet ned, måtte de ha brukt alle pengene, og kanskje mer på å markedsføre musikken. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) jeg liker også å sitte med CDen i hånda...eller iallefall vite at den er trygt forvart i skapet. Uten nedlasting hadde jeg aldri kommet over f.eks: Nightwish (6-7 kjøpte album der), Garbage (3 der) The smashing pumpkins (5-6 album der + box set) Rage against the machine (første MP3en jeg hørte var Bulls on Parade, waay back in the day da mp3 spilleren tok 100% av CPU kraften på maskinen og lyden fremdeles hakka) (4 album) Loreena McKennitt(3 album ) Counting crows (2) Nelly furtado (3 av 3 kjøpt) Og ikke minst Within Temptation (3 album kjøpte). Joda, hadde nok hørt om f.eks. rage, pumpkins, garbage og nightwish og slikt utenom, men aldri så mye at jeg hadde blitt såpass hekta at jeg gikk ut og kjøpte så mye. Og jeg tipper jeg aldri hadde fått øyene opp for Within Temptation om jeg bare skulle gå etter hva jeg hører på radioen eller hva som er tilgjengelig i butikkene her til lands. Joda. jeg har lastet ned mye annet også. Men 99% av det har vært ting som har blitt lastet ned, hørt på og slettet. det var ikke noe å samle på. Jeg personlig ser ikke den store forskjellen fra å gå i platebuikken og stå som en idiot med utbrukte headsett på seg og høre musikken der, utenom at det er mye mer praktisk for meg som forbruker. ettersom jeg slipper 1. å farte til en butikk og 2. finne ut at de ikke har det jeg vil høre der og da men om jeg venter 2-3 uker så kan de bestille det inn om jeg er intressert... Piratkopiering er sikkert ikke så bra for mainstream musikken (da tenker jeg ultra-listepop). Men jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for å ha lastet ned i bøtter og spann. Jeg har brukt det til å utvide min horisont og mener med all seriøsitet og oppriktighet at musikkindustrien har tjent groft på at lille Lee ble intressert i musikk som følge av å bli utsatt for litt flere inntrykk enn han fikk på Radio1... Endret 25. februar 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Helt klart -Nyhus-, men jeg skjønner godt at listepop-utøvere er litt leie seg. Det publikummet som hører på topp20-musikken er langt fra like trofaste som metalfansen. 8021413[/snapback] Men, jeg tror at disse listepopmenneskene mest sannsynlig ikke hadde kjøpt musikken uansett. Om de ikke hadde kunnet laste den ned, tror jeg heller bare de hadde latt vær å høre på den. 8021889[/snapback] Listepop er jo det som selger mest så hva var egentlig det for en påstand? 8022176[/snapback] Jeg snakker om de som laster ned og ikke de som kjøper. Dette er sjeldent samme gruppa, når vi ikke snakker om folk med genuin musikkinteresse. Endret 25. februar 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Han sier jo på slutten, at det er mye lettere å laste ned lovlig er jo bullshit. Skal du laste ned lovlig, må du stresse med betaling, og i de aller fleste tillfeller, så er det DRM beskyttelse på musikkfilene, som gjør at du bare kan spille de av på den, og den avspilleren. Laster du ned pirat slipper du alt dette. Installer programmet, og du er i full gang med å kunne laste ned musikk, gratis og uten DRM. Hvis platebransjen kvitter seg med DRM, så vil de nok selge mye mer igjen. det er ivvertfall en begynnelse. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg angrer ikke å får heller ikke dårlig samvitighet av å laste ned musikk ulovlig. Jeg laster ca. 5-10 albumer i uka, å de jeg liker kjøper jeg etterpå å de jeg ikke likte lar jeg bare ligge på pc'en. Jeg kommer aldri til å slutte med ulovlig nedlastning heller. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Det jeg stusser mest over er at piracykillsmusic.no ser ut til å ha satt opp et Google adword reklame på ordet "www.diskusjon.no", ville nå tro at det var mer relevante ord å bruke men.. 8022093[/snapback] Hva mener du? Jeg ser ingen.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Fruktkake: Uten www... Endret 25. februar 2007 av Ueland Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jaja, men du skrev 'www.diskusjon.no'. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Rettet innlegget mitt.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Som jeg skriver i denne tråden, synes jeg det er ganske ironisk å se likheten mellom slagordet og logoen til denne kampanjen, for å så sammenlikne med en lignende britisk kampanje fra 80-tallet: Fordi det var på 80-tallet musikken sluttet å være bra. nå fortiden er det liste-poppen som blir drept, selvom det er utrolig mange av dem, og de gode gamle metallbandene fra 80-tallet og de store stjernene som amdonna og michael jackson; det er disse som er store nåtildagt grunnet en god start. tror jeg? men rap og hiphop overlever Endret 25. februar 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Fruktkake: Nå dukker plutselig ikke annonsen opp lengre ved søk på "diskusjon.no". Enten er det tilfeldigheter, eller så har noen blitt obs på det etter at det ble skrevet her... Edit: der var den tilbake igjen. Endret 26. februar 2007 av Ueland Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Som jeg skriver i denne tråden, synes jeg det er ganske ironisk å se likheten mellom slagordet og logoen til denne kampanjen, for å så sammenlikne med en lignende britisk kampanje fra 80-tallet: Fordi det var på 80-tallet musikken sluttet å være bra. nå fortiden er det liste-poppen som blir drept, selvom det er utrolig mange av dem, og de gode gamle metallbandene fra 80-tallet og de store stjernene som amdonna og michael jackson; det er disse som er store nåtildagt grunnet en god start. tror jeg? men rap og hiphop overlever 8024474[/snapback] Skjønner ikke helt hva du mener med innlegget ditt, men prøver du å si at home taping faktisk drepte god musikk på 80-tallet? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 nei, men har merket at på 80-tallet sluttet det liksom å komme nye store band/artister. De store nå startet på 80-tallet, og jeg føler det ikke kommer flere store nå i de siste 15-20 åra, og det er jo god nok tid til å bli store. Jeg tror nok ikke det er home taping da, kanskje bare bransjen og musikken som forandrer seg. Jeg hører ikke så mye på svartmetall og sånn, men det er kanskje disse som holder på å ta over metall/rock sjangeren, imens rocken går sin egen vei. Så det kommer ikke lenger nye Heavy Metall og Hard Rock band? Jeg kan ikke nok om Pop'en til å si noe om den. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 nei, men har merket at på 80-tallet sluttet det liksom å komme nye store band/artister. 8026844[/snapback] Det har jo kommet mange nye og bra band i senere tid. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 der konkluderte jeg med at det var innen Black Metal og liknende. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er ikke bare innen black metal det har blomstrett opp nye artister. Det er mange nye og bra artister i alle sjangere, men det er ikke sikkert du har hørt dem. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hehe, ikke ren propaganda iallefall. Kjøper en del musikk på nett jeg (på steder uten kopibeskyttelse og slikt), og kjøper fortsatt cder av de jeg liker best. Men mye musikk laster jeg også ned, lytter på, og fjerner. Samme jeg ville gjort i en cd-sjappe før, men nå kan jeg gjøre det hjemme. Tror nok jeg har kjøpt mer, og iallefall et bredere spekter av musikk, nå enn før jeg begynte å laste ned musikk nå og da. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er ikke bare innen black metal det har blomstrett opp nye artister. Det er mange nye og bra artister i alle sjangere, men det er ikke sikkert du har hørt dem. 8027036[/snapback] Joda, hører ikke så mye på radio. Og på TVen går det ikke noe annen musikk en bare liste-pop. Har ikke MTV. Så har du eksempel(er) på artister som kom på 90-tallet som er på høyden med eksemplene mine? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Joda, hører ikke så mye på radio. Og på TVen går det ikke noe annen musikk en bare liste-pop. Har ikke MTV. Så har du eksempel(er) på artister som kom på 90-tallet som er på høyden med eksemplene mine? 8027152[/snapback] Når jeg snakker om gode band betyr ikke det nødvendigvis at det er mainstream og selger til gull hver gang. Er det dette du mener med gode band? Lenke til kommentar
wailer Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Noen irl venner av meg har nettopp signert plate kontrakt med et av norges største plateselvskaper (vil ikke nevne navn) og for at de skulle få kontrakt måtte de skriver under på at de skulle være med i kampanjen Piracy kills music, selv om de i grunn ikke ville Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå