Gå til innhold

Piracy kills music


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi de har gitt sin tillatelse til at dem kan distribuere sangen(e).

 

Uansett, installerte Flash 9 idag (kjørt 7 av diverse grunner... går nok tilbake) og synes argumentene piracykillsmusic kommer med er mer gjennomtenkte og bedre enn motargumentene her på forumet, da de fleste er direkte tåpelige.

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte står de på Platekompaniet? Hvis det er én plass du ikke finner pirater som kun laster ned, så er det der.

8102632[/snapback]

De skal "takke" de som kjøper musikk. Personlig så laster jeg ned minst like mye som jeg kjøper. Er jeg bad eller good?

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte står de på Platekompaniet? Hvis det er én plass du ikke finner pirater som kun laster ned, så er det der.

8102632[/snapback]

 

Av samme grunn til at du ser de anti piracy reklamene på leiefilmer... De har rett og slett ikke forstått problemet enda...

Lenke til kommentar
Det er to CD-er. Ei salig blanding av alt mulig rart. For å nevne noen artister kjapt:

120 Days, Bertine Zetlitz, D'Sound, El Caco, Elvira Nikolaisen, Karpe Diem, King Midas, Lilyjets, Margaret Berger, Marit Larsen, Rockettothesky, Sondre Lerche, Stonegard, Unni Wilhelmsen. Og endel ukjente artister.

8102247[/snapback]

 

Haha, de ødelegger bra mye for seg sjøl ved å gi ut en slik drittCD.

Lenke til kommentar
Så denne CD-en er gratis? Hvis den er det ganske morsomt. Ser ikke forskjellen på å dele ut gratis sanger i Mp3 format, eller på CD

8102719[/snapback]

Da tror jeg ikke du har skjønt problemstillingen i det hele tatt. Det er absolutt ingen som er i mot at artister gir bort låtene sine gratis - så lenge artisten selv vil gi bort sangene..

Lenke til kommentar

Syns det er en ganske teit opplegg. Snakker om at de taper masse penger osv... Men det er jo folk som meg også, jeg bruker å laste ned for å høre hvordan det er. i stede for eks å høre sangen på radion. Hvis jeg liker det så kjøper jeg cden. Å det med at de kan regne ut at de taper så så mye er jo bare tull. Tror neppe at alle som laster ned ville gått å kjøpt alt av hva de laster ned hvis det ikke gikk ann å laste det ned. Har mye dritt musikk jeg aldri hadde betalt penger for i utgangspunktet. Det som er bra kjøper jeg!

Lenke til kommentar

Merket meg første quizen... de er jo helt på bærtur.

 

Hvis jeg legger ut musikken min i et fildelingsnettverk..eller hvor som helst ellers, så har hvem som helst lov til å laste den ned... Jeg har da på en måte gitt min tillatelse til dette...

 

At jeg har lov til å kopiere en cd til mp3 spilleren min hadde de rett i... ett poeng til de.

 

Dele musikken min i et fildelingsnettverk har jeg jo lov til. Hvem skal nekte meg det?

 

Så de fikk en av tre... det er stryk... :roll:

 

Så neste...

Hvis jeg deler ei låt... så medfører det at det er 20000 som ikke kjøper den låta? Mkay... det regnestykket skulle jeg likt å sett... er vel heller at 20.000 heller kjøper noe annet fra et mindre selskap...

 

Koster det 80 kroner for ett album på nett? Stemmer nok det, men stort sett bare god musikk (les gammel). Den dagen jeg ikke får musikken min i et platecover, så går jeg over til kun piratkopi. Coveret er like mye en del av produktet....

 

Leste også litt påstander med svar... de er jo helt på bærtur... de henviser til "beviser" som kun er diktet opp i deres egne lokaler.

Dessuten tviler jeg på at det benyttes mindre penger til musikkvideoer nå enn tidligere...

 

Ingen dårlig samvittighet her...

Det som virkelig gnager denne bransjen er at småaktørene får promotert seg bedre... Jeg kan laste ned så jeg fyller opp 14 harddisker med musikk, men likevel har ikke vg-liste "musikken" tapt ei krone på meg fordi de aldri vil få ei krone fra meg uansett med mindre de ved en feil slumper til å slippe til musikere...

Derimot har mange småaktører tjent grovt på meg...samt en del gamle helter fra 60-80-tallet.

 

Btw. jeg er ikke i tvil om at 120 days bare var raskt ute å sa de var "lurt" til å støtte denne kampanjen fordi de så at de ble stemplet som idioter med denne kampanjen. Faktisk bedre å stå for sin påstand og ro stormen av som menn enn å vike som en kujon...

Men det var nok ei jeg var litt skuffet over at var med i kampanjen. Marit Larsen. Selv om jeg kanskje ikke er i hovedsegmentet hennes, så har hun for meg framstått som genuint glad i musikk...men ved å støtte dette må jeg nok revurdere litt den oppfatningen. :no:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne loven som gjør nesten alle til kriminelle fordi nesten alle laster ned musikk er rimelig unødvendig. De som laster ned, de laster ned uansett.

 

Jeg har ikke råd til all musikken jeg har, men jeg vil gjerne høre på den fordi. Jeg kjøper de cdene jeg føler jeg har råd til å kjøpe, og mange av de ville jeg aldri kjøpt hvis jeg ikke hadde kunnet lastet de ned på forhånd. Mange band ville jeg heller aldri hørt om i det hele tatt hvis jeg ikke hadde kunnet laste ned.

 

Jeg tror at det at cd-salget synker er en naturlig utvikling. Noe av det har nok med at flere laster ned, istedenfor å kjøpe. Men en stor del av det handler om at vi har så mange forskjellige medier vi kan bruke pengene våre på i dag. Dataspill er et eksempel, spillbransjen blir stadig større og større, og vi har ikke lenger penger nok til å kjøpe like mange cder som vi hadde før. Dette er noe av forklaringen på at cd-salget synker.

 

Likevel synes jeg mange (les: de fleste) argumentene på piracykillsNOmusic var veldig usaklige og naive. Det er klart artister får mange penger via konserter og andre ting, og ikke bare salget av cder, likevel sier det seg selv at de fleste inntektene til artister kommer av at vi kjøper cder. Og jeg er enig i at platebransjen kan virke som et unødvendig, fordyrende mellomledd, men den er nødvendig.

 

Jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg skal mene i denne saken. Synes begge kampanjene hadde en rekke usaklige argumenter egentlig.

Lenke til kommentar
tror det er plateselskapene som taper mest

8020226[/snapback]

 

Du mener de taper penger på at folk laster ned?

 

De taper ikke en dritt.. det er bare det at de ikkeTJENER så mye som de kunne ha gjort. Og det er nesten frekt å lage en kalkulator som viser hvor mye plateselskapene kunne TJENT hvis man ikke lasta ned musikk.

 

Jeg trodde de som lagde musikk gjorde det for å bringe fram musikken sin og gjøre den kjent.. Ikke at de skulle få så mye penger at de kan kjøpe tusenvis av diamant gull klokker uten at de merka noe forskjell på pengebunken.

 

Folk slutter aldri å la vær å kjøpe musikk.. Så de kan bare slappe av... De blir nok ikke fattige.. Og at det dreper musikken er hvertfall ikke sant. Folk slutter ikke å lage musikk om man ikke skulle tjene noe særlig på det lengre... De vil fortsatt bli verdensberømte superstjerner.. Selvfølgelig.. hvem vil ikke bli rik.. Men det blir du uansett når du blir kjendis.. Da tenker jeg på reklame inntekter og alt det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...