fallosentriker Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei, Hva gjør en stakkar når minnekortet (2GB Kingston Elite Pro) plutselig, helt uprovosert, bare klikker og nekter å samarbeide med kameraet (en IXUS 60)? Jeg knipset og lo og ante fred og ingen fare, skulle bare titte på forrige bilde, og vips, "corrupt file" (eller noe slikt) og "memory card error". Siden har alt vært trist. PCen klarer ikke å lese kortet heller når jeg stapper det inn i kortleseren; den kan kun meddele at kortet ikke er formatert, "vil du formatere det nå?" spør den. "Nei," svarer jeg. Dette + at kameraet fungerer helt fint når jeg tester det med et annet minnekort, bekrefter vel at det er kingstonen som har krøllet seg og ikke kameraet? Jeg gremmes over at hundrevis av bilder ligger fanget inni dette obsternasige, vesle kortsvineriet -- er det mulig å få dem ut derfra og inn på et tryggere medium? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Kjøp Sandisk eller Lexar! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Det finnes en rekke programmer som kan redde bildene, men jeg har ingen erfaring med noen av dem. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Søk etter "file recovery" eller lignende på nett, og se om du finner noen som støtter eksterne disker/flyttbare disker. Om du vil gjøre det veldig lett, tar du kortet med til nærmeste fotobutikk, og spør om de kan hjelpe deg. Eller så kan du sende meg en PM så kan jeg prøve å få til noe (har et godt program for dette på jobben og dro 63 bilder ut av et kort med tilsvarende feilmelding som ditt kort senest i dag). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå