MC2 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg "bruker" film på samme måte som musikk. Setter på en komedie etter en hard dag, en hjerneløs action etter en frustert dag, en god drama etter en kjedelig dag, osv. Problemet nå er at jeg ar gått tom for romantiske/sentimentale/"feel-good" filmer for de kveldene når Leonard Cohen og Jackie DeShannon er akkuratt hva jeg vil høre. Vi har alle våre "emo-moments", og romantiske filmer hjelper meg gjennom mine, så jeg oppretter denne tråden i forsøk på å finne flere. Akkuratt nå har jeg disse (velbrukte filmene): Casablanca Breakfast at Tiffany's Wicker Park Sweet November Closer City og Angles Love Actually Finding Neverland The Lake House Lost in Translation Unfaithful Vanilla Sky You've Got Mail The Illusjonist Amelie Lost and Delirious The Terminal The Butterfly Effect Sleepless in Seattle The Love Letter The Last Kiss Forrest Gump Er det noen andre som gjør som jeg? Hvilke filmer anbefaler dere? Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) I tillegg til de jeg nevnte i filmprat-tråden; - Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Vertigo - Walk the Line - Hable Con Ella (Snakk til henne). Kanskje ikke en typisk romantisk film, men anbefales likevel. Endret 25. februar 2007 av atsjoo Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Sjekk ut The Notebook og ta fram lommetørklet. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) - When Harry met Sally - Frankie & Johnny - Before sunrise - Before sunset - When a man loves a woman Endret 25. februar 2007 av Archangel Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 I tillegg til de som allerede er nevnt, er det et par stykker til jeg mener bør nevnes. De går vel ikke alle i rom/kom-sjangeren, men er absolutt feelgoodfilmer hvor romantikk er filmens mest sentrale tema, eller ihvertfall filmens drivende handling. Memoirs of a Geisha (2005) Un long dimanche de fiançailles (2004) Sliding Doors (1998) Postino, Il (1994) Av de filmene som er nevnt, vil jeg bare støtte forslaget om "When Harry met Sally", "Before Sunset/Sunrise" og "Eternal Sunshine" Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) My Sassy Girl Windstruck Crying Out Love, In The Center Of The World Daisy A Moment To Remember Go (Isao Yukisada) Endret 25. februar 2007 av Captain Charisma Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Bin-Jip En utrolig vakker film. Må nesten sees. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 A.V.Club lagde for en stund siden en liste over litt mer uvanlige romantiske filmer, da sjangeren drukner i klisjèer. Kanskje du finner noen der du kan like. Link. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Cocktail (1988) Synes den er romantisk. Var i hvertfall det med ei dame i armkroken foran tven Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 The Gold Rush (1925) Lolita (1962) Fucking Åmål (1998) Rebecca (1940) An Officer and a Gentleman (1982) Some Like It Hot (1959) Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 A walk to remember. Rudy Notting Hill Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Mange fine forslag Har funnet noen flere: Find Love (Du må være tålmodig med denne til å begynne med. Selvom det filmatiske kan virke veldig amatøraktig fungerer det perfekt med filmen og gjør den ganske jordnær. Jeg elsket filmen!) The Upside of Anger Serendipity Må også nevne at Before Sunrise og Before Sunset er herved blandt de beste filmene jeg har sett. Elsket også Sliding Doors. Har ikke hatt tida å sjekke ut alle enda, men det begynner bra Lenke til kommentar
Alex_fra_Moskva Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) - Hable Con Ella (Snakk til henne). Kanskje ikke en typisk romantisk film, men anbefales likevel. Det stemmer. Med en utmerket sang av Caetano Veloso på 28. minutter fra begynnelse av filmen. Filmen fikk lage mer 9 fra 10 poeng i Russland. Endret 23. mars 2008 av Alex_fra_Moskva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå