pessimisten Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei, mulig det er postet feil, so let me know if so. Jeg sitter litt og funderer her. Dere ser at Min mor hune rdansk og min far norsk. Vi bor i en stor familie i Norge(). Jeg ble født 1 mnd(elns) før mamma og pappa giftet seg. Jeg har dansk pass og personnr, men også et norsk personnr. Hvordan kommer dette til å funker i forhold til hæren? kommer jeg til å blir innkalt? hvis så... i Norge eller Danmark? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Du kjem iallfall ikkje til å bli innkalla i Norge. Eg trur heller ikkje du kjem til å bli innkalla i Danmark, sidan du for tida oppheld deg i utlandet. Men heilt sikker er eg ikkje. Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 I dag er det Værneplikten Nesten frivillig det er ikke særlig vanskelig å slippe unna .Eneste måten du kan få militærtjeneste er å ringe sesjons kontor i Danmark eller Norge ellers er det størst sansynlighet at ingen vil ha deg Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Kult! ingen vil ha meg Jeg ser jo på dette som en fordel iom at jeg kan begynne på univeristet tidligere og komme ut i jobb før andre. Det hadde sikkert vært lærerikt å gå i militæret et år, men foretrekker skole:) Tusen takk Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Kult! ingen vil ha meg Jeg ser jo på dette som en fordel iom at jeg kan begynne på univeristet tidligere og komme ut i jobb før andre. Det hadde sikkert vært lærerikt å gå i militæret et år, men foretrekker skole:) Tusen takk 8024306[/snapback] PS skulle det skje at du blir innkalt kan du som oftes slippe unna på 1 dag maks en uke. De som ikke klarer de skulle i allefall ikke ha vært innkalt...Hvis du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Nei.. skjønne rikke hva du mener Tenker du på å stoppe etter 1 pushup når man egentlig klarer 10? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Norsk personnummer kan ein vel ha sjølv om ein ikkje er norsk statsborger, men viss du er norsk statsborger(altså har dobbelt statsborgerskap) så vil du iallefall bil kalla inn til sessjon. Om du "kjem" vidare frå er veit eg ingenting om. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Norsk personnummer kan ein vel ha sjølv om ein ikkje er norsk statsborger, men viss du er norsk statsborger(altså har dobbelt statsborgerskap) så vil du iallefall bil kalla inn til sessjon. Om du "kjem" vidare frå er veit eg ingenting om. 8025718[/snapback] Ok, kan alltids spørre mamma når ho kommer hjem om jeg er norsk statsborger da Har bodd i Norge i over 7 år Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Alt du trenger å vite om statsborgerskap: http://www.norway.org.au/norsk/citizenship...ipnorwegian.htm Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hvis norsk mann og utenlandsk kvinne har barn sammen før de gifter seg med hverandre, får barnet automatisk norsk statsborgerskap når foreldrene gifter seg Er vel norsk da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå