Gå til innhold

IDE - kun én standard?

Anbefalte innlegg

Jeg må anskaffe meg et eksternt harddisk-kabinett til min 2,5" IDE harddisk for min bærbare PC. (Må prøve å redde noe data.)

Finnes det bare en type IDE?

DVS: at hvis jeg finner et eksternt kabinett som støtter IDE, er det bare å kjøpe? - eller finnes det egne standarder innenfor IDE?

(Mulig dette er et dumt spørsmål, men så er jeg heller ingen ekspert på området. Jeg bruker data, lite mekking... ;-) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må anskaffe meg et eksternt harddisk-kabinett til min 2,5" IDE harddisk for min bærbare PC. (Må prøve å redde noe data.)

Finnes det bare en type IDE?

DVS: at hvis jeg finner et eksternt kabinett som støtter IDE, er det bare å kjøpe? - eller finnes det egne standarder innenfor IDE?

(Mulig dette er et dumt spørsmål, men så er jeg heller ingen ekspert på området. Jeg bruker data, lite mekking... ;-)  )

8018490[/snapback]

2.5" IDE kontakt

idc44m.gif

3.5" IDE kontakt

idc40m.gif

som du ser så finnes det 2 kontakttyper for IDE. Kabinettene som er for 2.5" disker har selvsagt 44 pins kontakt sånn som harddisken din så du kan trygt kjøpe et slikt som er linket til over.

Lenke til kommentar

Betyr det at jeg kan bruke en slik en i min stasjonære PC:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=94942 ?

Vurderer evt. en https://www.psdata.no/ps.asp?it=113308 - og kanskje kjøpe en 2,5" ekstra HD - for å få en ekstern HD til...

Slik jeg forstår det kan jeg altså benytte begge over?

HVIS jeg kjøper bare en overgang, og setter min 2,5" HD i den stasjonære, må jeg da innstallere denne - eller finner PC'en den av seg selv ?

(XP home...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...