Gå til innhold

Ny PC, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

For å dra utbytte av 2 må du klokke cpu'en til 3.6 ghz :) For å klare det må du være heldig med CPU'ens uke og batch, i tillegg kunne endel om overklokking.

Noctuna'en som er cpukjøleren jeg har lagt til regnes av mange som den beste lufkjøleren på markedet i dag, om du ser på dette bildet:

i_126408-564x376.jpg

Så er heatpipesa og selve platen som er i kontakt med cpu'en i kobber, mens heatsprederne(velger å kalle det det) er i alu.

Denne kjøler noe helt ekstremt, viftene jeg la med er i tillegg nesten umulige å høre.

Her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC343B kan du forresten se tileggutstyr som du kan skaffe til kabinettet :).

8019552[/snapback]

det kabinettet ser ut som et skap :huh:

har ikke noen... erm.. "finere" enn det? et mer normalt et :p

regner med at denne, er den viften som skal på den kjøleribben? lett og montere vften på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger med festeklips med cpu kjøleren :)

Det kabinettet har fått mye ros, i alle fall blandt det som ha r kjøpt det her på forumet:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44155

Denne versjonen ahr en 25cm vifte i døra som vil hjelpe til med å kjøle chipset og mosfet, skjermkort etc.

Dette er kabinettet jeg vil anbefale, viften ser du ikke på bildet dog. Vifteversjonen fant jeg heller ikke i prisguiden, derfor ga jeg deg direktelink til netshop.

Eller så kan du se på alle kabinettene fra Lian Li, de er alle i 100% aliminum og 100% kvalitet :)

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Følger med festeklips med cpu kjøleren :)

Det kabinettet har fått mye ros, i alle fall blandt det  som ha r kjøpt det her på forumet:

Denne versjonen ahr en 25cm vifte i døra som vil hjelpe til med å kjøle chipset og mosfet, skjermkort etc.

Dette er kabinettet jeg vil anbefale, viften ser du ikke på bildet dog. Vifteversjonen fant jeg heller ikke i prisguiden, derfor ga jeg deg direktelink til netshop.

Eller så kan du se på alle kabinettene fra Lian Li, de er alle i 100% aliminum og 100% kvalitet :)

8019648[/snapback]

der snakker vi ja. det kandalf kabinettet falt i smak :)

angående kjøleribben der, som du ser fra linken til komplett, så ser det ut som om den kommer med en vifte, regner med at den er bedre enn disse "biltema_look_alike" viftene der ?

edit: mens jeg husker det :p det HK'et du har i linken, ser ut som den kommer med vannkjøling til chipset, det vil jeg ikke ha :p bare luft,, finnes dette HK'et i annen version? altså med luft.. eller har du et annet HK som du anbefaler, som har luft?

edit2: når jeg tenker meg om, så trenger jeg lydkort alikavell. da pappa skal overta denne :p

har i denne X-fi fatality FPS PCI

er den bedre enn X-Fi XtremeGamer PRO ?

edit3: hva med denne viften ? fått masse skryt, og er rein copper..

og vet du om et bra HK som ikke har vannkjøling, og som denne passer i. uten og ta borti skjermkortet o.l ? den du linket har vell innebygd vannkjøling's system ser det ut som

edit4: hva med dette HK'et ? også fått skryt... regner isaffal med at den orange PCI slotten er en vanlig PCI slot? som jeg kan sette lydkortet i ?

noen erfaringer med dette kortet ?

; aww. står ATI CrossFire-teknologistøtte. ingenting om SLI.. bare og glemme dette kortet da :(

edit5: hva med dette ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det ikke noen hovedkort med støtte for det nye brikkesettet til ATI ute enda.

Fatl1ty med front bay er best, regner med at det er den du har fra før også.

De viftene du kaller biltema look-alike er Silentx vifter, de er de viftene på markedet som støyer minst, og kan regnes som noen av de beste viftene du får kjøpt.

Har sett noen her på forumet kommentere noctuna's egen vifte for å ikke være så god.

Men når den følger med og prisen er grei kjøper du den helt enkelt, og kjøper en lik vifte i tillegg, stille de også.

Du virker veldig opphengt i rent copper :p

Jeg personlig vil ikke anbefale eller ikke anbefale deg Zalman CNPS9500LED.

Men hvis du skal ha en Zalman ville jeg gått for HW's testvinner: https://prisguiden.no/product.php?productId=56847

Den slår viften du linker til rimelig greit, virker i alle fall sånn på meg når jeg sammenligner HW's test med andre tester av den du linker til.

Men Noctunaen med 2 vifter vil være det som kjøler best, uansett. I alle fall i de fleste tilfeller, de jeg kjenner som har kjøpt den er meget fornøyd med de lave temperaturene de får med den.

Og nei, hovedkortet jeg linket til kommer så absolutt ikke med vannkjøling. Jeg har det selv så det vet jeg godt :). Men i de første handlevognene la jeg til kandalf med vannkjøling(du får med 25cm vifte i døra, ELLER vannkjøling ELLER ingen av delene).

Og når du skal ha SLI vil jeg så absolutt si P5N32-E SLI som er kortet jeg la til for deg er det beste kjøpet, tror flere kan si seg enig i det også :)

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det ikke noen hovedkort med støtte for det nye brikkesettet til ATI ute enda.

Fatl1ty med front bay er best, regner med at det er den du har fra før også.

De viftene du kaller biltema look-alike er Silentx vifter, de er de viftene på markedet som støyer minst, og kan regnes som noen av de beste viftene du får kjøpt.

Har sett noen her på forumet kommentere noctuna's egen vifte for å ikke være så god.

Men når den følger med og prisen er grei kjøper du den helt enkelt, og kjøper en lik vifte i tillegg, stille de også.

Du virker veldig opphengt i rent copper :p

Jeg personlig vil ikke anbefale eller ikke anbefale deg Zalman CNPS9500LED.

Men hvis du skal ha en Zalman ville jeg gått for HW's testvinner: https://prisguiden.no/product.php?productId=56847

Den slår viften du linker til rimelig greit, virker i alle fall sånn på meg når jeg sammenligner HW's test med andre tester av den du linker til.

Men Noctunaen med 2 vifter vil være det som kjøler best, uansett. I alle fall i de fleste tilfeller, de jeg kjenner som har kjøpt den er meget fornøyd med de lave temperaturene de får med den.

Og nei, hovedkortet jeg linket til kommer så absolutt ikke med vannkjøling. Jeg har det selv så det vet jeg godt :). Men i de første handlevognene la jeg til kandalf med vannkjøling(du får med 25cm vifte i døra, ELLER vannkjøling ELLER ingen av delene).

Og når du skal ha SLI vil jeg så absolutt si P5N32-E SLI som er kortet jeg la til for deg er det beste kjøpet, tror flere kan si seg enig i det også :)

8021006[/snapback]

den siste linken min er hk med sli. ikke som den første med CF :) blir 2x 8800gtx ja :)

hvordan er det med plass i kandalf kabinettet, vet du det? om et er plass til alt sammens, med tanke på den gigantiske viften. den noctunaen.

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Alt sammen får plass, det skal gå nokså greit :)

Men når du skal montere cpu kjøleren må du ta ut HK'et og montere festeplaten dens bak (samme må du med zalman kjøleren jeg linker til litt lengere opp).

Hvis du ikke ønsker å måtte ta ut hovedkortet(eller sette på under montering) er Thermaltake Big Typhoon det beste valget. Selvom å feste noctunaen er rimelig lett :)

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Det er passive kjøleribber :)

Har ikke noe med vann å gjøre, men de er linket sammen med et kobber rør.

Passiv kjøling som dette har de fleste hovedkort på markedet i dag.

Hvis du vil være sikker på at kjøleren du kjøper får plass, da kjøper du Thermaltake Big Typhoon, den vet jeg får plass, og god avstand fra den til det første GTX kortet i min pc :) (Noctunaen får sikker plass, og Zalman'en også, men denne er edn eneste jeg vet får plas med GTX på P5N32-E SLI.

asus-P5N32_E_SLI_plus_0.jpg

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Det er passive kjøleribber :)

Har ikke noe med vann å gjøre, men de er linket sammen med et kobber rør.

Passiv kjøling som dette har de fleste hovedkort på markedet i dag.

asus-P5N32_E_SLI_plus_0.jpg

8021072[/snapback]

oki, takker :)

ser jeg 3x PCI-E slotter på det kortet ? med tanke på plassen til et lydkort. isaffal bruker jeg de 2 nermeste CPU'en. hvis ikke CPU viften treffer da ^^

Hvis du vil være sikker på at kjøleren du kjøper får plass, da kjøper du Thermaltake Big Typhoon, den vet jeg får plass, og god avstand fra den til det første GTX kortet i min pc smile.gif (Noctunaen får sikker plass, og Zalman'en også, men denne er edn eneste jeg vet får plas med GTX på P5N32-E SLI.

ahh ok. vurderer den og da ^^

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Du må bruke de to blå, det er de som er pci-e 16x.

Då får fint plass til lydkort i tillegg til 8800GTX i sli. Se på bildet så ser du PCI sporet over batteriet og vedsidenav det blå PCI-E sporet(pci-e sporet til venstre), der får du plass til lydkortet ditt :)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke ønsker å måtte ta ut hovedkortet(eller sette på under montering) er Thermaltake Big Typhoon det beste valget. Selvom å feste noctunaen er rimelig lett :)

8021054[/snapback]

blir slik at jeg velger denne ja :) big thyphoon, trenger jeg ikke og ta og snu HK'et for og feste den bak? :D

Lenke til kommentar

Nei, med Big Typhoon VX slipper du det. Du skal bestille med bygging eller? For hvis du bygger selv er det ikke noe problem.

Isåfall så bytter jeg ut noctunaen i handlevogenen slik at alle delene kan kjøpes hos netshop :)

Her er handlevogenen din :https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=42944

Da er det bare å bestille alt hos Netshop, og kjøpe med bygging. Da blir alt annet enn CPU kjøleren montert, den er for tung til å ha på under frakt.

Men uansett så pass på å se linken jeg tidligere linker til hos netshop, slik at du kjøper kandalf med vifte i døra, det skal nok hjelpe endel på temperaturen :)

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Du må bruke de to blå, det er de som er pci-e 16x.

Då får fint plass til lydkort i tillegg til 8800GTX i sli. Se på bildet så ser du PCI sporet over batteriet og vedsidenav det blå PCI-E sporet(pci-e sporet til venstre), der får du plass til lydkortet ditt :)

8021147[/snapback]

er det ikke litt vel lang avstand mellom de? med tanke på SLI broen

Lenke til kommentar
Nei, med Big Typhoon VX slipper du det. Du skal bestille med bygging eller? For hvis du bygger selv er det ikke noe problem.

Isåfall så bytter jeg ut noctunaen i handlevogenen slik at alle delene kan kjøpes hos netshop :)

8021192[/snapback]

ja bytt den ut :) hvis netshop har mere eller mindre alle delene, bestiller jeg med bygging :)

Lenke til kommentar

Og nei, avstanden er ikke for stor, det er der man skal ha kort i SLI.

Broen som følger med er i tillegg flexibel og ganske lang om du lurte på det! :)

Her har du den forresten: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42944

La forresten ikke med en dvd brenner, her er linken til en tilsvarende som jeg har. Rask og fin, og har ikke hatt noen problemer med den:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39713

Link til kandalf med vifte i døren:

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Og nei, avstanden er ikke for stor, det er der man skal ha kort i SLI.

Broen som følger med er i tillegg flexibel og ganske lang om du lurte på det! :)

Her har du den forresten: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42944

8021234[/snapback]

hm. vet ikke om det er bare til meg eller ikke. men listen er ikke oppdatert. hm båpe noc viften og skap kabinettet er framdeles der :p

Lenke til kommentar

Jeg ville nå heller kjøpt en bra pc til 20k enn en til 30k..

Men hvis du er en veldig entustiast å vil ha det værste av det værste så skjønner jeg det.

Jeg ville ha kjøpt en stk 8800gtx noe som holder lenge, og kjøpe en e6600 som du lett klokker til quad nivå ytelse.

Hvis du f.eks kjøper e6600 og 8800gts 320 og 2 gig med bra ram er du nedi 15000 med skjerm. Noe som er sykt mye for pengene.

Lenke til kommentar
Hm, den er i alle fall oppdater hos meg :p.

Glemte å legge med lydkort som du skulle ha også, får legge til det.

Tilsvarende lydkort som du har nå:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=15199

Oppdatert handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42944

8021283[/snapback]

der ja :) takker.

da er det bare for meg og endre det til vista english. ;) så er alt i boks.

når jeg har lagt allt i handlekurven... (hvis de har alt på lager da.. typisk hvis de ikke har det ^^ ), hvor velger jeg at de skal sette den sammen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...