enkasasa Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hei jeg holder på å lage meg en mediacenter pc, som jeg skal ha tilkoblet tv, har bare vanlig kabel tv, og en vanlig 28" tv,ikke noe lcd eller plasma. Dette består maskinen min av Kabinett: Ett gammelt gammelt ett, tips til nytt? helst ikke over 1300,- Hovedkort : Msi Cpu: Amd Cpu vifte: Thermaltake Ram: Denne tror jeg, er ihvertfall bare 512 Skjermkort: et gammelt vifteløst 9200 se kort Tvkort: trenger hjelp til å finne ett som ikke koster skjorta Psu: En gammel Aopen psu 250w, mulighet for å bytte til en stillegående. Kontroll: denne har jeg om ett par dager Hdd: En 120gb samsung disk som jeg fikk på jobb, helt ny. Så det jeg lurer på, er det noen som har noe tips til hva jeg bør forandre på for å få en bedre, mer stillegående pc? Alt som skal kjøpes bør kunne kjøpes fra psdata siden jeg får rabbatter der. vil også kjøpe en 500gb hdd etterhvert, men trenger tvkort som jeg kan ta opp med kabel, samtidig som jeg ser på tv. håper noen kan hjelpe med dette. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 er det ikke fordel med hdtv? framtidig, du kjøper single core prosessor som er lynrask til ditt bruk. til det holder det med sempron. Lenke til kommentar
enkasasa Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 er det ikke fordel med hdtv? framtidig, du kjøper single core prosessor som er lynrask til ditt bruk. til det holder det med sempron. 8021623[/snapback] har bare en crt tv nå, men innen sommer skal jeg ha en 42" lcd tv, hd.. Mener du at jeg har kjøpt en prossessor som er "for god" ? betalte kun 1450 for prossessor, ram og hk. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Prosessoren er ikke for god, gir bare muligheter for HDTV i framtida. Prisen er også bra. Hauppauge OEM WinTV PVR-150 MCE Certified er et godt kort. Synes eller PS data har dårlig med kabinett som egner seg for en stue-PC. Sjekk her om det er kabinetter som du liker. Skulle PSdata ha det er det greit, men noen som står i stua bør se noenlunde ut. Lian Li PCC31B synes jeg er et elegant kabinett. I og med at jeg har ATX HK på de delene jeg skal bruke til stue-pc, må jeg dessverre velge et annet. Lenke til kommentar
enkasasa Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 med det tv-kortet, kan jeg da ta opp samtidig som jeg ser på tv? Har selv sett at vi har få kule kabinetter som passer til stue pc. Derfor blir det nok ikke kabinett fra psdata om vi ikke får inn noe spesielt.. skal oppgradere med 512 ram til. tror nok det er nødvendig. men må ta litt etterhvert. er halvt i arbeid, og halvt student, så har ikke råd til så mye når man har en leilighet å betale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 så du skal bygge mediacenter nå synes 1GB med minne er minimum selv for en mediacenter pc. Liker heller ikke mediacenter kabinettene på psdata. vis Lian li blir for dyrt så er silverstone og cooler master fine alternativer. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Dersom du kjører TV-signalet gjennom PC-en kan du ta opp samme program som du ser på. Skal du ta opp et annet program en det du ser på har du to valg. 1. Hauppauge WinTV PVR500, som har to TV-tuner innebygd. 2. Ha en splitter på antennesignalet, slik at det går en antennekabel til TV og en til TV-kort. Silverstone SST LC-10 og LC-17 er OK kabinetter til en rimeligere penge. Lenke til kommentar
enkasasa Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 heisann. lenge siden. Ja er enig i at mediacenter kabinettene på psdata ikke er noe særlig. Vil det bli mye dårligere signal vis jeg kjøper en splitter? Tror nok det tar litt tid før jeg kjøper eventuelt kabinett, tror noe av det første jeg trenger er en dvd-brenner, har bare en lånt cd-rom jeg bruker har ett happaug eller hva det het igjen, kort på psdata til ca 500 kroner. Tror kanskje jeg kjøper dette vis signalene ikke blir alt for dårlig hvis jeg bruker en splitter. Så du mener at jeg må ha minimum 1gb ram? har jo bare 2 ram slots, og har en 512 brikke allerede.. blir for dyrt å kjøpe 2gb ram nå. Heller gjøre den ferdig først tror jeg. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Dersom du er koblet til kabeltv-nett med god kvalitet, vil ikke reduksjonen i signalstyrke være så stor at det betyr noe for kvaliteten på signalet. Lenke til kommentar
enkasasa Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Dersom du er koblet til kabeltv-nett med god kvalitet, vil ikke reduksjonen i signalstyrke være så stor at det betyr noe for kvaliteten på signalet. 8031597[/snapback] ok, men da tror jeg kanskje jeg går for det du linket til over, som kostet nærmere 600, får det for 470 eller noe slikt. Er det vanskelig å stille inn slike ting? og da behøver jo ikke maskinen å stå på hele tiden når jeg ser på tv. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Til splitter kan du bruke en slik, Forgrening for Coax. Du finner den også hos Elkjøp. Husk at du skal ha typen for TV. Å installere TV-kort, samt tilpasse dette er relativt greit. Av programvare anbefales MediaPortal (åpen kildekode, gratis), dersom du ikke har Windows MCE. Lenke til kommentar
enkasasa Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Til splitter kan du bruke en slik, Forgrening for Coax. Du finner den også hos Elkjøp. Husk at du skal ha typen for TV. Å installere TV-kort, samt tilpasse dette er relativt greit. Av programvare anbefales MediaPortal (åpen kildekode, gratis), dersom du ikke har Windows MCE. 8032504[/snapback] Jeg har Windows MCE, så kommer til å bruke det. men da kommer jeg nok til å kjøpe det tv-kortet når jeg får lønning. Har du peiling på hvor mye plass en time med opptak kommer til å ta? har bare en halvfull 120 gb disk i nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå