Gå til innhold

hva er så j**la dårlig med ATI?

westis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm... jeg synes ikke det er så J*vli dålig, har aldri eid og testa et ati kort selv, men jeg vet at ATI har en tendens til å skrive crappy drivere. Jeg har en kamerat som har et ATI-kort og han har hatt en del styr med driverne.

Derfor satser jeg på NVIDIA som er kjent for sitt utrolig fete Driver Team. Det er ikke verst å pumpe ut drivere som gir merkbar yteslesøkning omtrendt en gang i måneden. :smile:

Men for all del, ATI sine kort er sikkert fete de, og det kan jo hende de kommer til/har begynt å skjerpet seg med henhold til drivere.

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-12-21 15:47 ]

Lenke til kommentar

Det negative med ATI:

- Driverne har vært elendige i mange år. Ser ut som det forhåpentligvis ordner seg nå da.

- nVidia's kort er bedre ytelsesmessig sett. Den der må jeg sikkert begrunne litt bedre siden sikkert noen skal nevne at Radeon8500 banker skiten ut av GF3ti500 i 3d mark. Radeon8500 er omtrent ikke lansert på markedet enda her i Norge. Noen få få eksemplarer har riktignok kommet, men de fleste må vente til uti januar før de får korta sine. nVidia har derimot hatt GF3ti500 på markedet i lang tid nå. Når folk begynner å få Radeon korta sine er det vel 2 måneder til nvidia lanserer sin vårkolleksjon(de har lansert nye kort vår/høst i lang tid nå) og igjen vil nvidia legge ATIs alternativ langt bak seg ytelsesmessig sett.

Lenke til kommentar

der tar du grådig feil anders..

ati har rævva full av gode kort som sikler etter å komme på markedet nå i vinter og våren 2002

jeg nevner:

*rv250 brikken (radeon 8500 = rv200)

*ati radeon 8500 MAXX (dvs dobbel gpu og dobbel ram)

ati radeon stinger (rv300) med klokkefrekvens på mellom 3 og 400 mhz på kjernen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 16:50, Ludde skrev:

ati har rævva full av gode kort som sikler etter å komme på markedet nå i vinter og våren 2002

jeg nevner:

ati radeon stinger (rv300) med klokkefrekvens på mellom 3 og 400 mhz på kjernen.

Ludde:

R200 er Radeon8500

RV200 er Radeon7500

Radeon8500 MAXX kommer mest sannsynlig ikke ut til offentligheten. Det samme som med radeon MAXX

R300 er Radeon 2

RV200 er "billigutgaven" av Radeon 2.

*Glede seg til mars neste år!*

Lenke til kommentar

jeg tok bare opp dette pga jeg er så drita lei av folk som bare snakker drit om ATI..

stort sett det eneste alle sier er at driverne er crappy..

har et ATI kort selv.. men bytta det ut pga ikke win2k kompatibelt..

og det fungerte flott..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 15:27, westis skrev:

kan dere som syter om at ATI er SKIKKElIG RÆVVA utdype nøykatig hva det er som er så dårlig med de da?

Som sikkert mange har skrevet før så er ATI en av de som lager de værste driverene. De kommer sjeldent med nye. Og hvis de endelig kommer med en ny driver, så er det liten eller ingen forskjell på ytelsen.

Jeg hadde et Rage Fury kort. Og da jeg skulle kjøpe nytt, valgte jeg et kort som hadde nVidia chip. Nemlig fordi de kom ofte med nye og bedre drivere

Lenke til kommentar

jeg sier drit i dette.. jeg kommer til å kjøpe meg ATI kort, pga at jeg ikke spiller så mye, de er jo overlegne på dvd å andre ting.. nvidia kort er best til spilling.. ... de som ikke spiller mye spill, vil jeg anbefale ATI's kort.. jeg kommer til å kjøpe nyeste radeon med sånn tv-tuner på... det er MAXX.. i hvertfall bedere enn dette G-force 1 herket her...

Housey

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 16:50, Ludde skrev:

jeg nevner:

Joda, de har masse ting som skal komme på markedet. Men ettersom Radeon8500 i praksis ikke er på markedet ennå eller i beste fall akkurat har kommet på markedet så spørs det om vi ikke ser oppfølgerne først en stund etter at Nvidia lanserer sin arvtager til GF3ti500.

Når det gjelder drivere fra nvidia er det ingen regel som sier at dere legge inn nye. Spesielt ikke beta drivere.

Jeg kan si masse godt om ATI også, men det var ikke det denne threaden skulle handle om. Det ble spurt om hva som var negativt med ATI.

Lenke til kommentar

Anders Leipsland; etter kvass kritikk fra enkelte personer på forumer ser jeg du har endre signaturen til "den værste 14tissen på forumet" (ellerno) HEHE :grin: Syns det var litt "morsomt" ettersom du blei rimlig skjelt ut av diverse folk her.. hehe.. har du skiftet signaturen til det nå, eller har det alltid vært sånn?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 19:25, westis skrev:

enig med mfafa.. ofte når jeg bytter driver til mitt geforce2 kort går noe galt...¨

og ikke bare CS

Hva er det som går galt da ? Jeg har nesten hatt alle driverene som nVidia har sluppet selv. Du har sikkert innstallert BETA drivere, og de er ikke helt perfekte.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 20:01, mFaFa skrev:

Anders Leipsland; etter kvass kritikk fra enkelte personer på forumer ser jeg du har endre signaturen til "den værste 14tissen på forumet" (ellerno) HEHE
:grin:
Syns det var litt "morsomt" ettersom du blei rimlig skjelt ut av diverse folk her.. hehe.. har du skiftet signaturen til det nå, eller har det alltid vært sånn?

Jeg skifta sig'en etter at jeg så hva slags reaksjoner jeg fikk. Synes egentlig det var en litt morsom tittel å bære, så hvorfor ikke? Synes den er litt småmorsom jeg. Signaturen er et forkorta sitat fra en annen bruker. Tror nesten jeg må creditere den som skrev det.

Lenke til kommentar

er det ingen som har link til en av de første testene på geforce 3 ? er jo tross alt noen av de en burde samenligne radeon 8500 i mot naa med tanke på driverne, da ville en nok se et bilde som ati tipper over nvidia på

geforce 3 har jo tross alt nesten sobla ytesla si etter det nvidia sier, er jo ikke lenge siden de hevda at de nye driverne skulle øke ytelsen med 50% og en har jo sett det noen ganger.

Det kunne ha vert morro og ha sett en sammenligning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...