Gå til innhold

Ny harddisk, over 250-400gb inntill 900,-

-Shark-

Anbefalte innlegg

Skal ha ny HDD, og trenger litt hjelp.

Budsjett: 900,-

Krav: S-ata, rask, kanskje 16m cache(se under), stille og kjølig

Netshop:helst komplett, pcutstyr,

Hva er forskjellen på 8mb og 16mb cache, hva har dette og si?

Skal brukes til lagring på filserver. Ikke noe avansert som Raid eller noe forligby.

Takk

-Shark-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til lagring så har det jo ikke så mye å si da, ta den billigste du finner i prisguiden?

8017997[/snapback]

Tja, er enkelte som ikke liker støy da ;)

Meeen siden det skal brukes til server regner jeg med at det ikke har noe å si...

Hvis det er en server du skal bruke privat som det er bare litt nedlasting o.l. så kommer det på et fett om det er 8 eller 16mb cache. Cache er der informasjonen blir lagret før det skrives til disken, på en måte som RAM i en maskine kan en si.

320GBer er de som er billigst per GB så gå inn på prisguiden, sorter etter 320GB og ta den øverste.

Lenke til kommentar
Er 900,- totalbudsjett, eller kan frakt legges til?

Kjøpte forøvrig en samsung 400gb disk med 16mb cache for 3 dager siden. Kjører spill og OS på den nå, er meget fornøyd!

8018008[/snapback]

frakt kan legges til ja..

Takk for svar folkens.

Så på den Samsung 400gb 16mb cache før jeg startert tråden og syns den så god ut til prisen. Har en slik i 250gb 8mb cache. Men ville jo vite hva dere annbefaller.

Skal jeg gå for en samsung 400gb til 895,- hos komplett

Eller en Samsung 320gb 16mb cache til 780 ca, hos pcutstyr?

Har en Seagate 320gb 16b cache fra før. Lagde litt lyder her for litt siden, så vil ikke ha en slik til :p

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du mener med støy fra samsungen. Har disker som bråker langt mer enn den! Personlig syns jeg samsung er den beste disken.

8021101[/snapback]

Helt enig.. Min samsung 250gb er den som bråker minst av diskene jeg har: Seagate,flere WD disker- de bråker aller mest, maxtor-bråker relativft mye.

SÅ bråker en 400gb disk mer enn 250 gb harddisk altså?

Velger jeg Samsung eller Seagate?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...