Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sony GT stereo anlegg til bil - er dette greit nok

Anbefalte innlegg

Kjører rundt i en Hunday Elantra 1.5 med originale høytalere og stereo anlegg. Etter at jeg har fått meg mobil med mp3 muligheter "W810i" så har jeg sett på muligheter til å få inn litt mp3 i bilen også.

Jeg er ikke kravstor når det gjelder lydkvalitet og er klar over at man får det man betaler for.

Har sett på denne http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1747

Grunnen til at jeg syntes denne virker greit for mitt vedkommende er AUX og usb tilkopling, da vil den funke greit med mobilen og en mp3 spiller som jeg har, eventuelt en thumbdrive.

Første gang jeg beveger meg inn på dette område så fint å få litt råd fra dere som kan dette.

Har et siste spm også. Når jeg skal bytte ut eksisterende anlegg, er det bare å dra det ut og inn med nytt, eventuelt ta ut metall ramma og inn med nytt. Eller bør jeg gjøre andre ting i samme slengen?

Ved en senere oppgradering så har jeg tenkt å bytte ut originale høytalere med noen bedre og som passer i samme spor.

Frankie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører rundt i en Hunday Elantra 1.5 med originale høytalere og stereo anlegg. Etter at jeg har fått meg mobil med mp3 muligheter "W810i" så har jeg sett på muligheter til å få inn litt mp3 i bilen også.

Jeg er ikke kravstor når det gjelder lydkvalitet og er klar over at man får det man betaler for.

Har sett på denne http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1747

Grunnen til at jeg syntes denne virker greit for mitt vedkommende er AUX og usb tilkopling, da vil den funke greit med mobilen og en mp3 spiller som jeg har, eventuelt en thumbdrive.

Første gang jeg beveger meg inn på dette område så fint å få litt råd fra dere som kan dette.

Har et siste spm også. Når jeg skal bytte ut eksisterende anlegg, er det bare å dra det ut og inn med nytt, eventuelt ta ut metall ramma og inn med nytt. Eller bør jeg gjøre andre ting i samme slengen?

Ved en senere oppgradering så har jeg tenkt å bytte ut originale høytalere med noen bedre og som passer i samme spor.

Frankie

8017952[/snapback]

kansje legge en signal kabel fra cd-spilleren? siden du skal kjøpe deg nye høytalere senere så burde du bruke forsterker på de,da er det greit om du legger signalkabelen mens du har ute cd spilleren=)

grei nokk cd-spiller syns nu jeg til ditt bruk=)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat en slik spiller som du linker til, og har du en spiller med jack-utgang på, så er det bare plugge inn. Den krever riktignok ganske høyt volum, helst fullt, for at kvaliteten skal bli optimal.

Det er også mulig å ta en USB-minnepenn, harddisk, etc. og bare hive over MP3, WMA og AAC-filer, og plugge rett inn. Den vil da spille av innholdet på den. USB-porten kan også brukes til å lade enheter om det er mulig å lade via USB på den aktuelle enheten.

Den støtter ikke USB-hubber eller multifunksjonsenheter, som f.eks kortlesere med 3-4 kortslotter.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om den kan spille playlists, men den kan spille i random-modus, random-katalog, repeate kataloger, osv. Et par av tall-knappene kan brukes til å gå frem/tilbake i kataloger. Her er det bare å gruppere album i kataloger, så bruker man denne funksjonen for å velge album.

Den viser også artist og tittel i displayet når den spiller, så lenge det er tags på filene.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel standard-settingen. Den starter med den førte filen den finner, og spiller bare videre til siste. Da følger den katalogene slik at den starter med første katalog, spiller alle filer den finner direkte i katalogen, fortsetter med underkataloger i den katalogen og gjør det samme, helt til det ikke er mer i katalogen, fortsetter med neste katalog, osv.

Lenke til kommentar
Takker, etterhvert som det blir bedre bil og kravene blir større så vil nok oppgradering av annlegg også bli satt i gang ;)

Frankie

8020084[/snapback]

Denne strategien fulgte jeg også. Noe som endte opp med et anlegg som var dobbelt så dyrt som det strengt tatt var nødt til å være. Hvis du har lyst på kvalitet er det like greit å kjøpe noe ordentlig med én gang. Det koster å spare.

Lenke til kommentar

Joa, men det jeg egentlig tenkte litt på er at jeg ser liten vits i å kjøpe et "super" anlegg nå, legge opp bedre kabling, når jeg mest sannsynligvis kommer til å kjøpe ny bil om 6-12mnd.

Derfor jeg vil bare invistere i et anlegg som holder de små kravene som jeg har idag så slipper jeg å tenke på de dyre høyttaler kablene og signalkablene som jeg da skulle ha lagt.

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...