Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hei! Hvorfor kommer det en slik backslash foran alle ' (husker ikke hva de heter), når jeg henter ut fra MySQL databasen min? Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dette? Edit: det står forresten \ foran ' i databasen også :S Endret 25. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hei!Hvorfor kommer det en slik backslash foran alle ' (husker ikke hva de heter), når jeg henter ut fra MySQL databasen min? Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dette? Edit: det står forresten \ foran ' i databasen også :S 8017939[/snapback] 'stripslashes($string) Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 $string bytter jeg med f. eks $tittel hvis det er det den er kalt? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg skrev slik på hver enkelt: $navn = stripslashes($navn); og så prøvde jeg stripslashes($string); men begge gjorde jo bare slik at det ble ca 20 ekstra \ på hvert sted :S Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvis du først bruker stripslashes() et sted, trenger du ikke bruke den igjen. Og CruellaDeVille, vær så snill; ikke quote trådstarters post når du har første svar Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Hmm...jeg har 5 input's, alle med forskjellige navn, men jeg trenger bare å skrive stripslashes($string); og ingenting mer? Altså...$string skal ikke byttes ut, eller skal det bare være () uten noe inni? Dere gjør meg forvirret :S hehe Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hmm...jeg har 5 input's, alle med forskjellige navn, men jeg trenger bare å skrive stripslashes($string); og ingenting mer? Altså...$string skal ikke byttes ut, eller skal det bare være () uten noe inni?Dere gjør meg forvirret :S hehe 8020182[/snapback] Hvis variabelen din heter $navn skal du skrive stripslashes($navn), heter den $fisk skal du skrive stripslashes($fisk) osv. Parameter til stripslashes er en hvilkensomhelst streng, ser at det var en teit måte å skrive det på. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Edit: Får det ikke til å fungere...la til koden på pastebin på NWF her. Håper jeg får det til å fungere snart ... Endret 25. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Edit: leste feil.. Endret 25. februar 2007 av LarsChh Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Edit:Får det ikke til å fungere...la til koden på pastebin på NWF her. Håper jeg får det til å fungere snart ... 8020262[/snapback] Får du feilmeldinger? Ta å sleng på or die(mysql_error()) der hvor du kjører spørringen din. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Får ingen feilmeldinger, men det fungerer bare ikke...Det blir bare det samme. Eneste forskjellen er at ikke hele teksten kommer med i tekstboksene jeg henter ut i. Det blir liksom sånn her: I\ i stedet for kanskje... I'm smart - not Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvordan ser det ut i databasen din da? Er det kun én ' der, eller er det en \ også? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Som jeg sa litt tidligere så er det \ foran ' i databasen også. Lenke til kommentar
Torkild Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Fra PHP Manualen: stripslashes: Returns a string with backslashes stripped off. Dette betyr at du også må lagre stringen i en variabel. MAO: $tittel = stripslashes($tittel); Men hvorfor du skal åpne sikkerhetshullet du nettopp har tettet skjønner ikke jeg. stripslashes() skal brukes på output, ikke på input. EDIT: Så litt nøyere på koden din, og skjønner at du bare har missforstått hvor stripslashes skal stå. På linje 21, 23, 27, osv, hvor du skriver ut $row['something'] er stedet du skal sette inn stripslashes. Bytt ut til echo stripslashes($row['something']); og du skal se at ting funker. Endret 25. februar 2007 av Torkild Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Ah...det forklarer jo omtrent alt, gjør det ikke? Men skal jeg gjøre slik da: echo stripslashes(bbcode($navn)); Fungerer det i det hele tatt, egentlig? Edit: yay! Takk Det fungerte Endret 25. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
shaker Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Nå trenger men vel egentlig ikke å bruke stripslash på noe som er lagt inn i databasen med mindre det er blitt escapet 2 ganger (1 gang fra magic quotes og en gang med addslashes eller mysql real escape). Endret 8. mars 2007 av shaker Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Escapet 2 ganger? Du mener med f. eks mysql_real_escape_string og den magic quotes for eksempel? For jeg bruker bare mysql_real_escape_string. Kan ikke de andre Men som sagt, så er den løst. Var bare å bruke echo stripslashes(bbcode($string)); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå