Nikki Nutz Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Tittei I går hadde jeg et lite uhell med cola, jeg greide å søle en ganske stor mengde cola ut over mitt Logitech G15 tastatur. Det jeg først gjorde var å prøve å helle av det som var mulig, så begynte jeg å tørke det. Fremdeles var det koblet til pc'en. Så etter en stund begynte lyset under tastene og LCD skjermen å blinke, da slo jeg av pc'en og lot tastaturet få tørke en god stund. Så kobla jeg det på igjen, da var det en del taster som ikke funket skikkelig som f.eks tasten "T", den skjer det ingenting når jeg trykker på. Men hvis jeg f.eks trykker tasten "F" så kommer det opp "TF" Første jeg tenkte var at de kan være klistret sammen, men det var de ikke. Jeg sjekket. Det er også en del andre ting som ikke fungerer som det skal, f.eks hvis jeg trykker knappen "R" inne i mIRC så kommer script editoren opp Så da tenkte jeg at eneste muligheten var å skifte til et annet tastatur, så da prøvde jeg med et Dell tastatur til PS2 porten, men så fant jeg ut at tastene ikke funker med det tastaturet heller Prøvde også med et annet PS2 tastatur etterpå funket heller dårlig det også Hva kan ha skjedd? Kan det ha vært en kortsluttning, feil i bios etc? Jeg trenger hjelp Håper noen kan hjelpe meg Edit : Mulig dette var feil sted å poste? Endret 24. februar 2007 av Nikki Nutz Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Jeg bumper denne jeg.. Hadde AKKURAT samme uhell i dag. Samme med blinkinga og tastene.. Hvis jeg trykka på backspace ell hva dt heter kommer det opp en internetside og den taster "7" istedet for å viske Endret 1. juni 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 heisann.. det samme problemet hadde jeg for noen uker siden og jeg kan si deg meg 90% sikkerhet att det er ps/2 utgangen på hovedkortet ditt som er ødelagt og da kan du like gjerne bare hive hele hovedkortet i søppelet, jeg skiftet hovedkort og psu og da funket alt som normalt.. det kan hende att strømforsyninga di også er på veg til å bli ødelagt etter at du sølte på tastaturet for da går det utåver psu`n mest.. det tar en liten tid før strømfosyninga slutter og funke helt, det funker bare så vidt i noen dager og så er det helt kaputt..... Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kanskje et USB tastatur kan være en løsning? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har du først fått cola i tastaturet er det egentlig ingen vei utenom å åpne hele tastaturet, skru dt fra hverandre og vaske hver bit. Det er heldigvis ikek mye elektronikk i et tastatur egentlig, så 99% av inneholdet kan vaskes med såpe og vann etter du har skrudd det fra hverandre, og det gjør også at sjansen for at du sølte der kontrollbrikken til tastaturet ligger relativt liten. Konmtrollbrikken ligger oftest nær der ledningen kommer inn (dvs. oftest oppe i venstre hjørne). Funger det ikke å skru fra hverandre og vaske, så må du nok kjøpe nytt desverre =( -Stigma Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) skulle hatt guide på å åpne G15.. Få ikke til å åpne det :/ Det første lokket får jeg av.. Men ikke dt andre Endret 2. juni 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 heisann.. det samme problemet hadde jeg for noen uker siden og jeg kan si deg meg 90% sikkerhet att det er ps/2 utgangen på hovedkortet ditt som er ødelagt og da kan du like gjerne bare hive hele hovedkortet i søppelet, jeg skiftet hovedkort og psu og da funket alt som normalt.. det kan hende att strømforsyninga di også er på veg til å bli ødelagt etter at du sølte på tastaturet for da går det utåver psu`n mest.. det tar en liten tid før strømfosyninga slutter og funke helt, det funker bare så vidt i noen dager og så er det helt kaputt..... Har det samme problemet som trådstarter, tror jeg har sølt noen dråper GT i tastaturet. Men det som Oterball skriver over her, er det sant eller bare bullshit? Høres veldig rart ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå