zarchon Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 sitter her og skal legge inn ubuntu, men sliter med en feilmelding som er som følger: Failed to start x server (your graphical interface).... Denne kommer ganske fort etter att jeg har valgt installasjon i hovedmenyen. Har dette noe med skjermkortet å gjøre? Velger å tro det, og hvordan skal det løses?? Har btw 8800gts 640mb skjermkort om det er til noe hjelp.. All hjelp mottas med takk, og husk att jeg er utrolig fersk i dette gamet...... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) sitter her og skal legge inn ubuntu, men sliter med en feilmelding som er som følger: Failed to start x server (your graphical interface).... Denne kommer ganske fort etter att jeg har valgt installasjon i hovedmenyen. Har dette noe med skjermkortet å gjøre? Velger å tro det, og hvordan skal det løses?? Har btw 8800gts 640mb skjermkort om det er til noe hjelp.. All hjelp mottas med takk, og husk att jeg er utrolig fersk i dette gamet...... 8016962[/snapback] Ta dette med en klype salt, hukommelsen er ikke helt på plass: Mener det skal gå an å starte installasjonen med "safe graphics mode" eller noe slikt. Da bruker installasjonsprogrammet en helt "plain" driver som burde virke på alt. Alternativt kommer Ubuntu 6.10 (og 6.06) i alternative intallasjonsversjoner. Jeg måtte laste ned en alternativ versjon for å få installert på en gammel 350MHz maskin. Da fikk jeg velge grafisk/ikk-grafisk vising før installasjonen. Kanskje det er noe for deg? Men prøv gjerne "safe graphics mode" først! EDIT: hvilken LAPTOP har du? Endret 24. februar 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Er nok en ganske så stasjonær pc dette Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Er nok en ganske så stasjonær pc dette 8017296[/snapback] Hehe...javisst. Hvor tok jeg det fra?? Åssen går det med installasjonen, vi er nysgjerrige her, vet du. Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 8017296[/snapback] Hehe...javisst. Hvor tok jeg det fra?? Åssen går det med installasjonen, vi er nysgjerrige her, vet du. 8017437[/snapback] Må ha litt tålmodighet, sitter og laster ned ny alternate versjon av ubuntu for å prøve den... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Må ha litt tålmodighet, sitter og laster ned ny alternate versjon av ubuntu for å prøve den... Ja, det er like greit å laste den den alternative versjonen med en gang. ettersom den også fungerer som standard-CD-en. Snedig å ha hvis du skal installere på en gammel PC, eller en PC med lite RAM. Vel, lykke til! Nå skal jeg se ned i kaffekoppen min her. Skål :-) Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 lastet ned og installerte ubuntu i tekstbasert modus, og det gikkk greit, men når jeg restarter og skal gå inn i ubuntu, får jeg samme feilmelding igjen: failed to start x server (your graph. interf.) Hva i all verden gjør jeg så videre. Har lastet ned nyeste driver til skjermkortet, men vet ikke hvordan jeg skal få den lagt inn ettersom jeg ikke kommer inn i ubuntu. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Flere som har samme problem: http://linux1.no/forum/viewtopic.php?t=6143 Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Tja, men det står at det er lagt til support for Geforce 8800 GTS og 8800 GTX i denne nVidia driveren Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Tja, men det står at det er lagt til support for Geforce 8800 GTS og 8800 GTX i denne nVidia driveren 8023230[/snapback] Etter utrolig mye knoting både frem og tilbake, fikk jeg tilslutt kommet meg inn i ubuntu Ikke nok med det, men fikk også installert nyeste nvidia-driver til 8800. Alt gikk liksom mye glattere og bedre da for å si det sånn. Men har av en eller annen grunn mistet valget legg til/fjern programmer (eller noe lignende). Hvordan få denne frem i lyset igjen? Har også fått 3 forskjellige ubuntu valg i grub også - hvordan redigere grub slik att jeg fjerner dem som ikke er nødvendig? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har også fått 3 forskjellige ubuntu valg i grub også - hvordan redigere grub slik att jeg fjerner dem som ikke er nødvendig? 8027669[/snapback] Best å la dem være som det er. Dette er som regel eldre versjoner av kjernen Linux som du kan falle tilbake på om noe går feil senere. Så mitt råd: la det være. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Tror du kan høyreklikke på menyen. Og velge rediger menyer. Hvis du bruker gnome da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå