MarKra Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hei Jeg driver å lager en side, og har kommet over et problem. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få bakgrunnsbildet i min tabell til å repetere seg selv vertikalt, slik at det aldri tar slutt uansett hvor langt siden blir utvidet av det jeg legger ut. Jeg har imidlertid klart å få den til å repetere horisontalt, så det er jo en start. Her er koden fra PHP dokumentet: <td style='width:80%; vertical-align: top;' id='mainframe'> Blahblah </td> Og her er koden fra CSS dokumentet: #mainframe { background-image : url(images/inner_background.jpg); background-repeat: repeat-x; border-bottom: #000 1px solid; } Dette resulterer i at bakgrunnsbildet repeterer seg selv i en rad bortover, men jeg vil da altså også ha det til å repetere seg selv nedover så det fyller hele tabellvinduet. Noen som kan hjelpe? Endret 24. februar 2007 av Scorix Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Skal den være horisontal og vertikal? Da kan du bruke background-repeat: repeat; og hvis det bare skal være nedover: background-repeat: repeat-y; Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 background-repeat: repeat; funka Skjønte plutselig hvorfor det var en x der. Man lærer noe nytt vær dag ^^ Tusen takk! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) For å gjere alt litt enklare, og ta mindre plass, kan du legge alt som har med bakgrunnsbiletet i ein og samme deklarasjon background: url(images/inner_background.jpg) repeat; Endret 24. februar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå